Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Zilver_gray schreef op 03-08-2024 om 20:31:

[..]

Mij om het even; 4 of 10 september, zolang ze de vloer maar met ‘m aan veegt

das waar  

https://opzoeknaarhetnieuweverhaal.nl/analyse/machtige-mannen-verdragen-de-lach-van-een-vrouw-niet

Donald Trump had Kamala Harris tijdens de Republikeinse Conventie belachelijk proberen te maken: ‘Hebben jullie gezien hoe ze lacht?’ vroeg hij zijn toehoorders. Daarmee probeerde Trump de vice-president te framen als een hysterische vrouw. “Laffin’ Kamala” noemde hij haar. Maar toen president Joe Biden enkele dagen later bekend maakte dat hij zich niet meer verkiesbaar zou stellen voor een tweede termijn, sloeg het team van Harris met een schot in de roos terug: Make America Laugh Again


Zilver_gray schreef op 03-08-2024 om 20:31:

[..]

Mij om het even; 4 of 10 september, zolang ze de vloer maar met ‘m aan veegt

Wat mij betreft gewoon de oorspronkelijke datum. Gewoon omdat er dan niet naar Trump's pijpen gedanst wordt en het onder zijn voorwaarden gebeurt. Nergens voor nodig.

 Trump heeft vooral te verliezen tijdens een debat, tegen Biden viel het wellicht niet zo op dat hij ze ook niet alle vijf meer op een rijtje heeft, maar Harris gaat de vloer met hem aanvegen denk ik. Dus ik snap wel dat Trump in elk geval probeert om er een thuiswedstrijd van te maken. Ben benieuwd wie van de kandidaten uiteindelijk toegeeft mbt de locatie van het debat, Trump of Harris.

Mooie "family values", Vance


https://www.youtube.com/shorts/n3e3Eg2ZUZs

Als hij een vrouwelijke kandidaat was geweest van de Democraten: 

"Waarom zit hij zo met zijn benen wijd?" 

"Waarom glimlacht hij niet?" 

"Waarom gebruikt hij het woord 'hell'?"

"Ze is een ontaarde moeder! Dit kan toch geen leiding geven aan een land? Ze is een b*tch die niks om haar kinderen geeft" enz.   

Letterlijk, een vrouwelijke kandidaat zou na zo'n filmpje het politiek wel kunnen vergeten, maar hij vertelt dit vrolijk zelf. Dat zegt een heleboel. 

 

Republikeinen in "Swing-state" Georgia boos over Trump's aanvallen op Republikeinse gouverneur: 

https://www.politico.com/news/2024/08/03/trump-brian-kemp-georgia-00172564

Trump maakt onnodig vaak vijanden. Lijkt erop dat hij boos is dat zijn favoriete kandidaat daar geen gouverneur is geworden, maar om iemand dan "a bad guy" te noemen en nog meer dingen, lijkt mij niet zo handig.
Zou me niet verbazen als steeds meer Republikeinen niet kunnen wachten tot Trump's macht over de partij wegebt en ze weer een normalere koers kunnen volgen. 

kerstbeer schreef op 04-08-2024 om 19:39:

Republikeinen in "Swing-state" Georgia boos over Trump's aanvallen op Republikeinse gouverneur:

https://www.politico.com/news/2024/08/03/trump-brian-kemp-georgia-00172564

Trump maakt onnodig vaak vijanden. Lijkt erop dat hij boos is dat zijn favoriete kandidaat daar geen gouverneur is geworden, maar om iemand dan "a bad guy" te noemen en nog meer dingen, lijkt mij niet zo handig.
Zou me niet verbazen als steeds meer Republikeinen niet kunnen wachten tot Trump's macht over de partij wegebt en ze weer een normalere koers kunnen volgen.

Ik denk niet dat er een normalere koers mogelijk is.

De USA is bijna 50/50 verdeeld tussen republikein en democraat, en zonder die MAGA gekkies te paaien haalt een rep. kandidaat niet in genoeg staten die krappe meerderheid om te winnen

Chantal2022 schreef op 04-08-2024 om 20:27:

[..]

Ik denk niet dat er een normalere koers mogelijk is.

De USA is bijna 50/50 verdeeld tussen republikein en democraat, en zonder die MAGA gekkies te paaien haalt een rep. kandidaat niet in genoeg staten die krappe meerderheid om te winnen

Die informatie klopt niet. De reden dat de verkiezingsuitslagen rond de 50/50 uitvallen heeft te maken met gerrymandering. De meerderheid van de Amerikaanse burgers is democraat. 

EnglishmaninNewYork schreef op 04-08-2024 om 22:32:

[..]

Die informatie klopt niet. De reden dat de verkiezingsuitslagen rond de 50/50 uitvallen heeft te maken met gerrymandering. De meerderheid van de Amerikaanse burgers is democraat.

Ja, dit klopt. Ik begrijp wel waarom mensen dat denken. Zo wordt het wel vaak gepresenteerd.

Er is inderdaad gerrymandering maar ook worden er veel obstakels in de weg gelegd in buurten waar veel democraten wonen (stemhokjes die heel ver weg zijn ea). 

EnglishmaninNewYork schreef op 04-08-2024 om 22:32:

[..]

Die informatie klopt niet. De reden dat de verkiezingsuitslagen rond de 50/50 uitvallen heeft te maken met gerrymandering. De meerderheid van de Amerikaanse burgers is democraat.

Met de huidige indeling van kiesdistricten kan de republikeinse kandidaat nooit winnen zonder MAGA

Chantal2022 schreef op 05-08-2024 om 08:08:

[..]

Met de huidige indeling van kiesdistricten kan de republikeinse kandidaat nooit winnen zonder MAGA

De kiesdistricten zijn mede dankzij gerrymandering en zoals @VanLotje al aangaf; het bemoeilijken van je stem uit kunnen brengen in democratische woonomgevingen, juist in het voordeel van de republikeinen. Of bedoel je wat anders?

EnglishmaninNewYork schreef op 05-08-2024 om 10:13:

[..]

De kiesdistricten zijn mede dankzij gerrymandering en zoals @VanLotje al aangaf; het bemoeilijken van je stem uit kunnen brengen in democratische woonomgevingen, juist in het voordeel van de republikeinen. Of bedoel je wat anders?

Ik denk dat er misschien een misverstand is tussen twee onderwerpen:

1) Democraten stemmers vs Republikeinen stemmers

2) stemmers binnen de Republikeinse partij zelf: MAGA vs niet-MAGA

En jullie hebben dan alletwee gelijk

VanLotje schreef op 05-08-2024 om 10:16:

[..]

Ik denk dat er misschien een misverstand is tussen twee onderwerpen:

1) Democraten stemmers vs Republikeinen stemmers

2) stemmers binnen de Republikeinse partij zelf: MAGA vs niet-MAGA

En jullie hebben dan alletwee gelijk

Oh dat zou kunnen idd, had al het idee dat ik niet helemaal begreep waar @Chantal2022 op doelde 

EnglishmaninNewYork schreef op 05-08-2024 om 10:13:

[..]

De kiesdistricten zijn mede dankzij gerrymandering en zoals @VanLotje al aangaf; het bemoeilijken van je stem uit kunnen brengen in democratische woonomgevingen, juist in het voordeel van de republikeinen. Of bedoel je wat anders?

Ik bedoel gewoon exact wat ik al schrijf. In de HUIDIGE situatie kan je niet zonder MAGA winnen als republikein. Dus de republikeinse partij kan zich niet distantieren van MAGA. 
wat snap je daar niet aan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.