Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Poms schreef op 01-08-2024 om 00:03:

[..]

Maar wat heeft dat met Harris te maken? Ze is immers niet psychotisch.

En ik heb er wel verstand van, en het is absoluut gelul dat de meest gestoorde en psychotische mensen geen kinderen hebben. Iemand die psychotische episodes heeft is uberhaubt niet “meest gestoord”. Of dat je een groter kans hebt om sociopaat wordt als je geen kinderen hebt. De ontwikkeling van een antisociale persoonlijkheid start meestal al rond de leeftijd van 15 namelijk. Daarnaast zijn mensen met een ernstig psychiatrische aandoening vaker slachtoffer van delicten ipv dader van een delict. Vance zou zich niet moeten verleiden tot uitspraken in een vakgebied waar ie geen verstand van heeft.

Ik reageerde dat zilvergrey's reactie "die man is niet goed joh" volgens mij betrekking had op diegene die dat bericht op X had geplaatst. Die schreef immers: "JD Vance says people who don’t have children are “sociopathic,” “psychotic,” and “deranged”". Die conclusie klopt logisch gezien niet, want dat zei Vance helemaal niet. Je hoeft alleen maar naar de video te kijken om te beseffen dat het niet matcht. 

Wat Vance wél zei, daar kun je inderdaad wat van vinden. Zijn ervaring van X is blijkbaar dat de mensen die op X het meest gestoord en psychotisch overkomen bijna altijd mensen zijn die geen kinderen hebben. Ik zie dat niet als dat hij verwijst naar iemand die volgens de officiële richtlijnen psychotisch is of iemand die werkelijk gestoord is (bestaat dat überhaupt in de DSM?). Maar heb je zelf nooit eens gedacht over iemand die zich bizar gedroeg: "die is gestoord"? 

Ik wel. 

En als ik de reacties op X lees, dan zie ik veel reacties waarvan ik ook denk dat die persoon die dat schreef gestoord is. Ik denk persoonlijk niet zo snel in termen van "die is  psychotisch", Vance blijkbaar wel. 

Waar ik zelf meer over viel was zijn opmerking dat die mensen bijna altijd geen kinderen hebben. Hoe kan hij dat weten? Veel X-accounts zijn immers anoniem. 

Ik weet dat Vance van mening is dat het hebben van kinderen een invulling en doel aan je leven geeft die je als kinderloze niet hebt. Dat ben ik wel met hem eens, ik ben een single vrouw zonder kinderen maar ik accepteer volledig dat mijn leven heel anders gelopen zou zijn als ik wel kinderen had gehad. Als kinderloze vrouw kan ik mij veel meer richten op mezelf en wat goed voor mij is zonder rekening te houden met anderen (uiteraard tot een bepaalde grens). Ik heb Vance meerdere keren horen spreken over het hebben van kinderen en ik heb me daarbij niet persoonlijk aangesproken of beledigd gevoeld. Ook nu niet. 

De opmerking van het X-account KamalaHQ geeft het standpunt van Vance dus niet goed weer. Ik zie ook niet de link die Vance wel legt. Wellicht is zijn eigen leven zodanig veranderd toen hij kinderen kreeg dat hij zich niet meer kon voorstellen dat iemand na het krijgen van kinderen nog steeds als een "gestoorde" of "psychotische" berichten op X zou plaatsen? Maar nu ben ik zelf ook aan het speculeren 😄

Je kan ook zeggen dat hij gestoord is en dat dit komt doordat hij kinderen heeft. 

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 23:30:

[..]

Heb je het over degene die de post heeft geplaatst? Want dit is namelijk absoluut niet wat Vance zegt.

Eigen transcript:

"There are just these basic cadences of life that I think are really powerful and really valuable when you have kids in your life. And the fact that so many people, especially in America's leadership class just don't have that in their lives.. you know, I worry that it makes people more sociopathic and ultimately our whole country a little bit less mentally stable, when of course you talk about going on twitter. Final point I'll make is: you go on twitter and almost always the people who are most deranged and most psychotic are people who don't have kids."

Je komt dan uit op de simpele regels van de logica. Vergelijkbaar met:

(a) alle pitbulls zijn honden -> the people that are most deranged and most psychotic are people who don't have kids

betekent NIET:

(b) alle honden zijn pitbulls -> all people who don't have kids are the most deranged and most psychotic.

Wat hij zegt is: als je op Twitter gaat zijn de meest gestoorde en psychotische mensen de mensen die geen kinderen hebben. En dat zou best kunnen, dat weet ik niet. Hij zegt dus NIET dat alle mensen op Twitter die geen kinderen hebben gestoord en psychotisch zijn, laat staan dat alle mensen die geen kinderen hebben gestoord en psychotisch zijn.

Aan de reacties op de X-post te zien snappen veel mensen die logica niet.

Waar haalt hij dat vandaan? Ik zou m bijna willen vragen of hij een link heeft naar het onderzoek.

Deze man doet wel meer opmerkelijke uitspraken..

Malibu2 schreef op 01-08-2024 om 08:23:

[..]

Ik reageerde dat zilvergrey's reactie "die man is niet goed joh" volgens mij betrekking had op diegene die dat bericht op X had geplaatst. Die schreef immers: "JD Vance says people who don’t have children are “sociopathic,” “psychotic,” and “deranged”". Die conclusie klopt logisch gezien niet, want dat zei Vance helemaal niet. Je hoeft alleen maar naar de video te kijken om te beseffen dat het niet matcht.

Wat Vance wél zei, daar kun je inderdaad wat van vinden. Zijn ervaring van X is blijkbaar dat de mensen die op X het meest gestoord en psychotisch overkomen bijna altijd mensen zijn die geen kinderen hebben. Ik zie dat niet als dat hij verwijst naar iemand die volgens de officiële richtlijnen psychotisch is of iemand die werkelijk gestoord is (bestaat dat überhaupt in de DSM?). Maar heb je zelf nooit eens gedacht over iemand die zich bizar gedroeg: "die is gestoord"?

Ik wel.

En als ik de reacties op X lees, dan zie ik veel reacties waarvan ik ook denk dat die persoon die dat schreef gestoord is. Ik denk persoonlijk niet zo snel in termen van "die is psychotisch", Vance blijkbaar wel.

Waar ik zelf meer over viel was zijn opmerking dat die mensen bijna altijd geen kinderen hebben. Hoe kan hij dat weten? Veel X-accounts zijn immers anoniem.

Ik weet dat Vance van mening is dat het hebben van kinderen een invulling en doel aan je leven geeft die je als kinderloze niet hebt. Dat ben ik wel met hem eens, ik ben een single vrouw zonder kinderen maar ik accepteer volledig dat mijn leven heel anders gelopen zou zijn als ik wel kinderen had gehad. Als kinderloze vrouw kan ik mij veel meer richten op mezelf en wat goed voor mij is zonder rekening te houden met anderen (uiteraard tot een bepaalde grens). Ik heb Vance meerdere keren horen spreken over het hebben van kinderen en ik heb me daarbij niet persoonlijk aangesproken of beledigd gevoeld. Ook nu niet.

De opmerking van het X-account KamalaHQ geeft het standpunt van Vance dus niet goed weer. Ik zie ook niet de link die Vance wel legt. Wellicht is zijn eigen leven zodanig veranderd toen hij kinderen kreeg dat hij zich niet meer kon voorstellen dat iemand na het krijgen van kinderen nog steeds als een "gestoorde" of "psychotische" berichten op X zou plaatsen? Maar nu ben ik zelf ook aan het speculeren 😄

Iedereen heeft een ander doel en invulling aan het leven. Of dat nou kinderen, ondernemen, politiek of een postzegelverzameling is. Het verschil is dat het niet hebben van kinderen belachelijk wordt gemaakt en zelfs in verband wordt gebracht met het ontwikkelen van een antisociale persoonlijkheidsstoornis. 

Bij Vance denk ik inderdaad wel eens “die is gestoord”. Maar goed. Zoals ik al zei: ik heb wel verstand van psychologie en psychiatrie. 

Poms schreef op 01-08-2024 om 09:02:

[..]

Iedereen heeft een ander doel en invulling aan het leven. Of dat nou kinderen, ondernemen, politiek of een postzegelverzameling is. Het verschil is dat het niet hebben van kinderen belachelijk wordt gemaakt en zelfs in verband wordt gebracht met het ontwikkelen van een antisociale persoonlijkheidsstoornis.

Bij Vance denk ik inderdaad wel eens “die is gestoord”. Maar goed. Zoals ik al zei: ik heb wel verstand van psychologie en psychiatrie.

Precies dit. 

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 07:38:

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5463446/trump-bijeenkomst-zwarte-journalisten-harris-identiteit-twijfel

trump wil nu beweren dat Harris niet zwart is. Ze is een mix van Jamaicaans en Indiaans bloed. Maar nee, ze is nu ineens zwart....

Leuk geprobeerd, maar dit gaat niet werken. Hij wil waarschijnlijk de Afro-Amerikaanse stemmers bij haar proberen weg te nemen, maar die staan in grote getalen pal achter haar. 

Ook, ik dacht dat iemand hier het zeer kwalijk vond om de nadruk te leggen op huidskleur, maar geen commentaar als Trump dit doet? 

Friezinnetje schreef op 01-08-2024 om 07:38:

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5463446/trump-bijeenkomst-zwarte-journalisten-harris-identiteit-twijfel

trump wil nu beweren dat Harris niet zwart is. Ze is een mix van Jamaicaans en Indiaans bloed. Maar nee, ze is nu ineens zwart....

Eigenlijk zouden dit soort uitspraken van Trump niet eens het nieuws moeten halen. Haar huidskleur doet er niet toe en Trump's rare gedachtekronkel erover is zowaar mogelijk nóg minder relevant. 

EnglishmaninNewYork schreef op 01-08-2024 om 09:53:

[..]

Eigenlijk zouden dit soort uitspraken van Trump niet eens het nieuws moeten halen. Haar huidskleur doet er niet toe en Trump's rare gedachtekronkel erover is zowaar mogelijk nóg minder relevant.

klopt dat er eigenlijk geen aandacht aan besteed moet worden. Andere kant is dat je dan ook ziet hoe vreselijk dom hij is. Jammer dat zijn volgers dit nog steeds niet inzien. 

Trump had ook nog wat te melden over de haat van Harris ten opzichte van joodse mensen, en over haar joodse echtgenoot..

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240731_94667559

Die gevangenen ruil zal de democraten goed doen. Zo zie je maar hoe Biden verbindend kan werken.  Zo n leider heeft de VS nodig. Ik zie Harris dat ook wel doen.

De Amerikaanse vicepresident Kamala Harris ontmoet dit weekend de kandidaten die de grootste kans maken om haar running mate te worden bij de presidentsverkiezingen in november. Dat melden bronnen aan persbureau Reuters. Harris zou bijna een definitieve keuze hebben gemaakt.

Harris praat met onder anderen de gouverneur van Pennsylvania Josh Shapiro. Verder heeft ze ontmoetingen met senator Mark Kelly uit Arizona, gouverneur Tim Walz uit Minnesota, gouverneur Andy Beshear uit Kentucky, transportminister Pete Buttigieg en gouverneur J.B. Pritzker uit Illinois, aldus de bronnen. Sommige kandidaten op de zogenoemde shortlist hebben hun plannen voor de komende dagen uitgesteld of aangepast, wat erop wijst dat ze tijd vrij moesten maken voor een een-op-eengesprek. Zo annuleerde Shapiro een geplande fondsenwervingsactie in de staat New York.

De campagneploeg van Harris heeft voormalig procureur-generaal Eric Holder en een advocatenkantoor ingehuurd om de potentiële vicepresidentskandidaten te onderzoeken. Een bron meldt aan Reuters dat zij hun werk inmiddels hebben afgerond en hun bevindingen hebben overgedragen.

Naar verwachting maakt de huidige vicepresident haar keuze maandag bekend. Een dag later volgt haar eerste publieke optreden met de kandidaat voor het vicepresidentschap in Philadelphia. Daarna volgt een tour door de zogenoemde swing states. Dat zijn staten waarvan het niet duidelijk is of ze de Democratische of Republikeinse presidentskandidaat kiezen. Volgens de bronnen plant het campagneteam van Harris ook een aankondiging op sociale media met het duo.

Bron: AD

zo als het nu staat komt er op 4 september een debat tussen Harris en Trump. Ik hoop dat ze de vloer met hem aanveegt. 

Friezinnetje schreef op 03-08-2024 om 20:11:

zo als het nu staat komt er op 4 september een debat tussen Harris en Trump. Ik hoop dat ze de vloer met hem aanveegt.

Het volgende lees ik net;

“Het campagneteam van vicepresident Kamala Harris heeft afwijzendgereageerd op de mededeling van Donald Trump dat hij bij Fox News wil debatteren. 'Hij moet ophouden met spelletjes spelen en komen opdagen voor het geplande debat op 10 september” 

Zilver_gray schreef op 03-08-2024 om 20:21:

[..]

Het volgende lees ik net;

“Het campagneteam van vicepresident Kamala Harris heeft afwijzendgereageerd op de mededeling van Donald Trump dat hij bij Fox News wil debatteren. 'Hij moet ophouden met spelletjes spelen en komen opdagen voor het geplande debat op 10 september”

oh, dit had ik niet gelezen. Nou, dan maar even afwachten

Friezinnetje schreef op 03-08-2024 om 20:22:

[..]

oh, dit had ik niet gelezen. Nou, dan maar even afwachten

Mij om het even; 4 of 10 september, zolang ze de vloer maar met ‘m aan veegt 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.