Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Trump bedoelt dit natuurlijk helemaal niet racistisch:

https://www.washingtonpost.com/politics/2024/07/30/trump-harris-play-toy-comment/

Gewoonlijk zegt hij precies wat hij wil, maar opeens durft hij niks te zeggen, maar wel hinten dat iedereen het begrijpt. Waarom zou dat toch zijn? 

Hij is al bang om tegen haar te debateren, dus het wordt steeds wanhopiger in de aanvallen.


En natuurlijk wordt een vrouw weer op haar uiterlijk aangevallen. Misschien moet hij eens in de spiegel kijken? 

 

Zilver_gray schreef op 31-07-2024 om 15:24:

[..]

Hier ben je toch erg stellig dat men gelogen zou hebben over de gesteldheid van Biden.

In een latere post zeg je het volgende;

Er is nooit een officiële mededeling hierover gedaan, dus het blijven speculaties


Er is nooit door het Witte Huis gezegd dat Biden Parkinson heeft of dementie of iets anders. Maar diverse politici hebben zich wel uitgesproken over Biden's scherpte. Nancy Pelosi is een mooi voorbeeld die ergens in de maand juni blijkbaar het licht zag. 

Nancy Pelosi in februari:

Former House Speaker Rep. Nancy Pelosi (D-Calif.) defended President Biden’s mental acuity Monday, calling him “very sharp” and saying she cannot judge the president as she is older than him.  [...]

Cooper noted some Democrats are concerned over the president’s age and mental fitness, and referred to Biden’s gaffe last week when he mixed up the leaders of Egypt and Mexico.

It was the third time in a week that the president appeared to mix up world leaders and came during a last-minute press conference in which he lashed out at special counsel Robert Hur’s scathing report that detailed various memory lapses.

Hur’s assessment of Biden as an “elderly man with a poor memory” was included as part of his investigation into the president’s handling of classified documents and pushed concerns over Biden’s age and ability to serve further into the spotlight.

https://thehill.com/homenews/house/4464874-pelosi-says-biden-very-sharp-hes-younger-than-i-am/

Nancy Pelosi begin juni:

Former Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) on Wednesday joined a chorus of Democrats rallying to President Biden’s defense after the Wall Street Journal published a report casting doubt on the president’s mental acuity and performance in private meetings.

Pelosi, in a statement on the social platform X, criticized the reporting for glossing over Democrats’ accounts of their interactions with the president and, instead, focusing on “attacks by Republicans.”

“Many of us spent time with @WSJ to share on the record our first-hand experiences with @POTUS, where we see his wisdom, experience, strength and strategic thinking,” Pelosi wrote. “Instead, the Journal ignored testimony by Democrats, focused on attacks by Republicans and printed a hit piece.”

https://thehill.com/homenews/administration/4706252-pelosi-slams-wsj-article-on-bidens-mental-acuity-as-hit-piece/

Nancy Pelosi op 30 juni:

there are health care professionals who think that Trump has dementia, that his connection, his thoughts do not go together. Not only that he just lies, he doesn‘t even know the truth, so if we‘re just talking about mental acuity, let’s be fair about it." 

https://www.foxnews.com/media/nancy-pelosi-defends-president-biden-after-debate-claims-health-professionals-say-trump-has-dementia

En op 2 juli:

Former House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., said Tuesday that it's valid for people to ask whether President Joe Biden's poor performance at the debate Thursday night was just "an episode" or part of a "condition."

"I think it's a legitimate question to say, is this an episode, or is this a condition? And so when people ask that question, it's completely legitimate — of both candidates," Pelosi, still a prominent member of the House Democratic Caucus, said in an interview on MSNBC’s “Andrea Mitchell Reports."

https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/nancy-pelosi-says-biden-trump-take-mental-fitness-tests-rcna159993


Maar het was niet alleen Pelosi, een artikel van 4 juni:

Participants in meetings said the 81-year-old president performed poorly at times. The White House said Biden is sharp and his critics are playing partisan politics.

https://www.wsj.com/politics/policy/joe-biden-age-election-2024-8ee15246


Woordvoerster Karine Jean Pierre begin juli:

WH press secretary Karine Jean Pierre replied that President Biden is "as sharp as ever."

https://www.realclearpolitics.com/video/2024/07/03/karine_jean-pierre_president_biden_is_as_sharp_as_ever.html

Ik denk dat het bij sommige Republikeinse mannen ook een stuk aandacht is wat ze missen. 

Ze zijn boos omdat ze niet het voor hen perfecte plaatje (denk aan een videoclip van een duur huis, met allemaal half naakte vrouwen dansend om het zwembad) hebben behaald, dus dat is dan de schuld van iemand. Niet van hen natuurlijk, maar van de maatschappij en bovenal van vrouwen in het algemeen. 

Je kan dat ook zien aan dat je ze wel 10 keer kan vertellen dat vrouwen erg gaan lijden onder een Republikeins bewind. Het kan ze gewoon niet schelen. Nee, wacht. Sterker nog, dat is een deel van de aantrekkingskracht. Ze willen niets liever dan dat vrouwen een toontje lager zingen en zich gedwongen naar hun wensen moeten voegen. 

Dit soort types proberen aandacht te krijgen met hun Republikeinse standpunten, maar gaan stampvoeten als mensen hen negeren. Ik doe al lang niet meer mijn best om een normaal gesprek met ze aan te gaan, want ze willen die aandacht juist heel graag en zullen die kans alleen maar gebruiken om verder door te gaan met hun kliek gekkies aan te prijzen of dingen te roepen die vrouwen ongemakkelijk maken. Ze zijn niet redelijk. Ze zijn boos en willen die boosheid afreageren op iedereen die haar best doet om met ze te redeneren. 

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 08:42:

Vivek Ramaswamy over de republikeinse standpunten in een speech (via link) en tekstbericht op X:

"Here’s a message the media doesn’t want you to hear from the @GOP:

To gay Americans: you’re free to marry who you want (if you want), without the government standing in your way. But that doesn’t mean men should compete with women in sports.

To black Americans: the media has tried to convince you for decades that Republicans don’t care about your communities. We want for you what we want for every American: safe neighborhoods, clean streets, good jobs, a better life for your children, and a justice system that treats everyone equally – regardless of your skin color or your political beliefs.

To every *legal* immigrant: you’re like my parents. You deserve the opportunity to secure a better life for your children in America. But our message illegal immigrants is also this: we will return you to your country of origin, not because you’re all bad people, but because you broke the law.

To Gen Z: you’re going to be the generation that actually saves our country. You want to stand up to the man? Try calling yourself a conservative. Say you want to get married, have kids, & teach them to pledge allegiance to our country.

My message to everyone who disagrees with us is this: we will still defend to the death your right to say it.

Because that’s who we are as Americans."

https://x.com/VivekGRamaswamy/status/1817977138466697428?t=HsUVHqcKr1JPqwifpdWczw&s=19

Haha...maar witte mannen die zichzelf wit noemen was schandalig in jouw ogen toch?

MidasWolf schreef op 31-07-2024 om 15:58:

[..]

Wie had je een betere kandidaat gevonden voor de Democratische partij.

Ik zelf weet er eerlijk gezegd niet genoeg vanaf om zelf met veel andere namen te komen.

Vier jaar geleden deed Tulsi Gabbard mee, maar die heeft de democratische partij verlaten. Ik was wel benieuwd geweest naar haar standpunten en hoe zij het had gedaan. Of RFK jr die nu als onafhankelijke kandidaat meedoet. 

Ik had gedacht dat Gavin Newsom wel een serieuze gooi zou doen naar de nominatie, maar ik ben geen fan van hem. Of Pete Buttigieg.

Van andere mogelijke VP kandidaten als Mark Kelly, J.B. Pritzker, Gretchen Whitmer en Josh Shapiro weet ik ook te weinig af. Van Mark Kelly weet ik dat hij een astronaut is geweest maar ik weet te weinig van hun politieke standpunten. 

Ik weet dat Cenk Uygur van de Young Turks ook een gooi heeft gedaan, maar dat was volgens hemzelf vooral om anderen te lokken om Biden uit te dagen. 

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 17:38:

[..]

Er is nooit door het Witte Huis gezegd dat Biden Parkinson heeft of dementie of iets anders. Maar diverse politici hebben zich wel uitgesproken over Biden's scherpte. Nancy Pelosi is een mooi voorbeeld die ergens in de maand juni blijkbaar het licht zag.

Nancy Pelosi in februari:

Former House Speaker Rep. Nancy Pelosi (D-Calif.) defended President Biden’s mental acuity Monday, calling him “very sharp” and saying she cannot judge the president as she is older than him. [...]

Cooper noted some Democrats are concerned over the president’s age and mental fitness, and referred to Biden’s gaffe last week when he mixed up the leaders of Egypt and Mexico.

It was the third time in a week that the president appeared to mix up world leaders and came during a last-minute press conference in which he lashed out at special counsel Robert Hur’s scathing report that detailed various memory lapses.

Hur’s assessment of Biden as an “elderly man with a poor memory” was included as part of his investigation into the president’s handling of classified documents and pushed concerns over Biden’s age and ability to serve further into the spotlight.

https://thehill.com/homenews/house/4464874-pelosi-says-biden-very-sharp-hes-younger-than-i-am/

Nancy Pelosi begin juni:

Former Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) on Wednesday joined a chorus of Democrats rallying to President Biden’s defense after the Wall Street Journal published a report casting doubt on the president’s mental acuity and performance in private meetings.

Pelosi, in a statement on the social platform X, criticized the reporting for glossing over Democrats’ accounts of their interactions with the president and, instead, focusing on “attacks by Republicans.”

“Many of us spent time with @WSJ to share on the record our first-hand experiences with @POTUS, where we see his wisdom, experience, strength and strategic thinking,” Pelosi wrote. “Instead, the Journal ignored testimony by Democrats, focused on attacks by Republicans and printed a hit piece.”

Nancy Pelosi op 30 juni:

there are health care professionals who think that Trump has dementia, that his connection, his thoughts do not go together. Not only that he just lies, he doesn‘t even know the truth, so if we‘re just talking about mental acuity, let’s be fair about it."

https://www.foxnews.com/media/nancy-pelosi-defends-president-biden-after-debate-claims-health-professionals-say-trump-has-dementia

En op 2 juli:

Former House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., said Tuesday that it's valid for people to ask whether President Joe Biden's poor performance at the debate Thursday night was just "an episode" or part of a "condition."

"I think it's a legitimate question to say, is this an episode, or is this a condition? And so when people ask that question, it's completely legitimate — of both candidates," Pelosi, still a prominent member of the House Democratic Caucus, said in an interview on MSNBC’s “Andrea Mitchell Reports."

https://www.nbcnews.com/politics/2024-election/nancy-pelosi-says-biden-trump-take-mental-fitness-tests-rcna159993


Maar het was niet alleen Pelosi, een artikel van 4 juni:

Participants in meetings said the 81-year-old president performed poorly at times. The White House said Biden is sharp and his critics are playing partisan politics.

https://www.wsj.com/politics/policy/joe-biden-age-election-2024-8ee15246


Woordvoerster Karine Jean Pierre begin juli:

WH press secretary Karine Jean Pierre replied that President Biden is "as sharp as ever."

https://www.realclearpolitics.com/video/2024/07/03/karine_jean-pierre_president_biden_is_as_sharp_as_ever.html

Na het lezen van dit alles vraag ik me alleen maar af; waar heb jij nou eigenlijk een probleem mee? Met de geestelijke en lichamelijke toestand van Biden of het vermeende liegen van de democraten, of beide? 

Gaat nergens over.

Laten we ons focussen op de toekomst. Het belooft een spannende race te gaan worden 😉

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 18:03:

[..]

Vier jaar geleden deed Tulsi Gabbard mee, maar die heeft de democratische partij verlaten. Ik was wel benieuwd geweest naar haar standpunten en hoe zij het had gedaan. Of RFK jr die nu als onafhankelijke kandidaat meedoet.

Ik had gedacht dat Gavin Newsom wel een serieuze gooi zou doen naar de nominatie, maar ik ben geen fan van hem. Of Pete Buttigieg.

Van andere mogelijke VP kandidaten als Mark Kelly, J.B. Pritzker, Gretchen Whitmer en Josh Shapiro weet ik ook te weinig af. Van Mark Kelly weet ik dat hij een astronaut is geweest maar ik weet te weinig van hun politieke standpunten.

Ik weet dat Cenk Uygur van de Young Turks ook een gooi heeft gedaan, maar dat was volgens hemzelf vooral om anderen te lokken om Biden uit te dagen.

RFK is toch een completdenker? Die eigenlijk alleen maar bekend is vanwege zijn beroemde familie? Of zit ik dan mis?

Daglichtlamp schreef op 31-07-2024 om 18:34:

[..]

RFK is toch een completdenker? Die eigenlijk alleen maar bekend is vanwege zijn beroemde familie? Of zit ik dan mis?

Hij is anti vaccinatie en ik geloof dat hij bepaalde ideeën heeft over de moord op zijn vader. Verder ben ik niet zo bekend met zijn complotten, maar hij scoort best nog wel goed als onafhankelijke. En ja, hij heeft natuurlijk een bekende naam. 

Zilver_gray schreef op 31-07-2024 om 18:05:

[..]

Na het lezen van dit alles vraag ik me alleen maar af; waar heb jij nou eigenlijk een probleem mee? Met de geestelijke en lichamelijke toestand van Biden of het vermeende liegen van de democraten, of beide?

Gaat nergens over.

Laten we ons focussen op de toekomst. Het belooft een spannende race te gaan worden 😉

Beide. 

Maar helemaal met je eens dat het een spannende race belooft te worden. En ik ben benieuwd wat hierna gebeurt. Als je me een maand geleden had gezegd dat er een aanslag zou zijn geweest op Trump en hij in zijn oor was geraakt, dan had ik je waarschijnlijk niet geloofd. Daarna de wissel Biden - Harris, what's next? 

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 18:03:

[..]

Vier jaar geleden deed Tulsi Gabbard mee, maar die heeft de democratische partij verlaten. Ik was wel benieuwd geweest naar haar standpunten en hoe zij het had gedaan. Of RFK jr die nu als onafhankelijke kandidaat meedoet.

Ik had gedacht dat Gavin Newsom wel een serieuze gooi zou doen naar de nominatie, maar ik ben geen fan van hem. Of Pete Buttigieg.

Van andere mogelijke VP kandidaten als Mark Kelly, J.B. Pritzker, Gretchen Whitmer en Josh Shapiro weet ik ook te weinig af. Van Mark Kelly weet ik dat hij een astronaut is geweest maar ik weet te weinig van hun politieke standpunten.

Ik weet dat Cenk Uygur van de Young Turks ook een gooi heeft gedaan, maar dat was volgens hemzelf vooral om anderen te lokken om Biden uit te dagen.

Nog een Amerikaanse groepering die hun afkomst benoemd. Maar 'white dudes for Harris' dat was een probleem

Ik ben blij dat Biden en Harris zo hun best hebben gedaan en blijven doen om de prijs van medicijnen niet te hoog te laten gaan

https://www.cms.gov/newsroom/press-releases/biden-harris-administration-releases-final-part-two-guidance-help-people-medicare-prescription-drug


Daarentegen hebben we Vance die het niet hebben van kinderen linked aan sociopathisch gedrag en nog een paar dingen noemt: 

https://twitter.com/KamalaHQ/status/1818281948403687674

Wat hij zegt is echt knotsgek. Ik begin de geruchten dat zelfs Trump spijt heeft van zijn keuze om hem als zijn running mate te nemen te geloven.

kerstbeer schreef op 31-07-2024 om 22:24:

Ik ben blij dat Biden en Harris zo hun best hebben gedaan en blijven doen om de prijs van medicijnen niet te hoog te laten gaan

https://www.cms.gov/newsroom/press-releases/biden-harris-administration-releases-final-part-two-guidance-help-people-medicare-prescription-drug


Daarentegen hebben we Vance die het niet hebben van kinderen linked aan sociopathisch gedrag en nog een paar dingen noemt:

https://twitter.com/KamalaHQ/status/1818281948403687674

Wat hij zegt is echt knotsgek. Ik begin de geruchten dat zelfs Trump spijt heeft van zijn keuze om hem als zijn running mate te nemen.

JD Vance says people who don’t have children are “sociopathic,” “psychotic,” and “deranged”.

die man is niet goed joh!

Zilver_gray schreef op 31-07-2024 om 22:34:

[..]

JD Vance says people who don’t have children are “sociopathic,” “psychotic,” and “deranged”.

die man is niet goed joh!

Heb je het over degene die de post heeft geplaatst? Want dit is namelijk absoluut niet wat Vance zegt. 

Eigen transcript:

"There are just these basic cadences of life that I think are really powerful and really valuable when you have kids in your life. And the fact that so many people, especially in America's leadership class just don't have that in their lives.. you know, I worry that it makes people more sociopathic and ultimately our whole country a little bit less mentally stable, when of course you talk about going on twitter. Final point I'll make is: you go on twitter and almost always the people who are most deranged and most psychotic are people who don't have kids."

Je komt dan uit op de simpele regels van de logica. Vergelijkbaar met:

(a) alle pitbulls zijn honden -> the people that are most deranged and most psychotic are people who don't have kids

betekent NIET:

(b) alle honden zijn pitbulls -> all people who don't have kids are the most deranged and most psychotic. 

Wat hij zegt is: als je op Twitter gaat zijn de meest gestoorde en psychotische mensen de mensen die geen kinderen hebben. En dat zou best kunnen, dat weet ik niet. Hij zegt dus NIET dat alle mensen op Twitter die geen kinderen hebben gestoord en psychotisch zijn, laat staan dat alle mensen die geen kinderen hebben gestoord en psychotisch zijn. 

Aan de reacties op de X-post te zien snappen veel mensen die logica niet. 

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 23:30:

[..]

Heb je het over degene die de post heeft geplaatst? Want dit is namelijk absoluut niet wat Vance zegt.

Eigen transcript:

"There are just these basic cadences of life that I think are really powerful and really valuable when you have kids in your life. And the fact that so many people, especially in America's leadership class just don't have that in their lives.. you know, I worry that it makes people more sociopathic and ultimately our whole country a little bit less mentally stable, when of course you talk about going on twitter. Final point I'll make is: you go on twitter and almost always the people who are most deranged and most psychotic are people who don't have kids."

Je komt dan uit op de simpele regels van de logica. Vergelijkbaar met:

(a) alle pitbulls zijn honden -> the people that are most deranged and most psychotic are people who don't have kids

betekent NIET:

(b) alle honden zijn pitbulls -> all people who don't have kids are the most deranged and most psychotic.

Wat hij zegt is: als je op Twitter gaat zijn de meest gestoorde en psychotische mensen de mensen die geen kinderen hebben. En dat zou best kunnen, dat weet ik niet. Hij zegt dus NIET dat alle mensen op Twitter die geen kinderen hebben gestoord en psychotisch zijn, laat staan dat alle mensen die geen kinderen hebben gestoord en psychotisch zijn.

Aan de reacties op de X-post te zien snappen veel mensen die logica niet.

Maar wat heeft dat met Harris te maken? Ze is immers niet psychotisch.

En ik heb er wel verstand van, en het is absoluut gelul dat de meest gestoorde en psychotische mensen geen kinderen hebben. Iemand die psychotische episodes heeft is uberhaubt niet “meest gestoord”. Of dat je een groter kans hebt om sociopaat wordt als je geen kinderen hebt. De ontwikkeling van een antisociale persoonlijkheid start meestal al rond de leeftijd van 15 namelijk. Daarnaast zijn mensen met een ernstig psychiatrische aandoening vaker slachtoffer van delicten ipv dader van een delict. Vance zou zich niet moeten verleiden tot uitspraken in een vakgebied waar ie geen verstand van heeft. 

https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5463446/trump-bijeenkomst-zwarte-journalisten-harris-identiteit-twijfel

trump wil nu beweren dat Harris niet zwart is. Ze is een mix van Jamaicaans en Indiaans bloed. Maar nee, ze is nu ineens zwart.... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.