Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Poms schreef op 31-07-2024 om 03:09:

[..]

Al kloppen die punten die je noemt (nog steeds allemaal sentiment en weinig inhoudelijk), dan vallen dat toch nog steeds in het niet bij de werkwijze, strategie en het programma van de republikeinen aka trump en z’n running mate?

Oh, dit zijn puur redenen waarom ik de laatste tijd steeds meer weg drijf van de democraten. Ik zou het niet allemaal sentiment noemen, identiteitspolitiek is bijvoorbeeld echt een beleidskeuze waarvan ik steeds meer besef hoe groot dat is bij de Democraten. En ja, ik heb daar zeker een bepaald sentiment bij. 

Of neem de manier waarop Harris de nog onofficiële presidentskandidaat is geworden. Trump wordt een gevaar voor de democratie genoemd en ik zie daar ook heus problemen. Op dat punt hadden de democraten een voorsprong bij mij. Maar door de manier waarop Biden opzij is gezet nadat hij de primaries heeft gewonnen en Harris de kandidaat is geworden, vind ik de democraten intussen ook een gevaar voor de democratie. 

Daarnaast is er volop gelogen, niet alleen door de media maar ook door de democratische partij zelf over Biden's gesteldheid. Is dat sentiment bij mij? Ja, wellicht wel, ik hou er niet zo van als mensen tegen me liegen en al helemaal niet op die manier. Ook hier hadden de democraten eerst een voorsprong bij mij omdat Trump het ook niet zo nauw neemt met de waarheid. Maar ik vind dit nog verder gaan dan wat Trump doet. 

Dat staat nog los van beleidsissues als de zuidelijke grens / immigratie of het financieel beleid van de Biden-Harris administration. Of andere zaken die me al eerder dwars zaten aan Harris, zoals de kwestie Jussie Smollett in januari 2019. Harris is aanklager geweest, maar ze wist niet hoe snel ze dit op Twitter een "attempted modern day lynching" moest noemen en "No one should have to fear for their life because of their sexuality or color of their skin. We must confront this hate." Het bleek fake te zijn, Smollett had de "modern day lynching" zelf in scène gezet. Kijk, als een publiek figuur (ze was senator en had zichzelf al presidentskandidaat gesteld) zoiets denkt, be my guest, ik ben geen thought police. Maar zij, juist met haar achtergrond als aanklager, flapt er zo'n opmerking uit, terwijl het nog helemaal niet bewezen was. Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat Harris klakkeloos verhalen gelooft die haar politieke standpunten bevestigen. Er lijkt geen onderscheidingsvermogen te zijn, iets mis te gaan in de oordeelsvorming. En dat vind ik een groot gevaar voor een potentiële president van de VS. 

Tja, en zet dit tegenover Trump en Vance. Trump hebben we inmiddels 4 jaar als president gehad. Er zijn plus- en minpunten van die vier jaar te benoemen en 6 januari was zeker een dieptepunt. Afgezien daarvan kijk ik zelf terug op relatief rustige jaren op het wereldtoneel. Dat is nu zeker niet meer het geval. Is Harris in staat om dit tot bedaren te brengen? Ik zie dat niet gebeuren, ik zie Trump dat eerder doen. 

Vivek Ramaswamy over de republikeinse standpunten in een speech (via link) en tekstbericht op X:

"Here’s a message the media doesn’t want you to hear from the @GOP:  

To gay Americans: you’re free to marry who you want (if you want), without the government standing in your way. But that doesn’t mean men should compete with women in sports.

To black Americans: the media has tried to convince you for decades that Republicans don’t care about your communities. We want for you what we want for every American: safe neighborhoods, clean streets, good jobs, a better life for your children, and a justice system that treats everyone equally – regardless of your skin color or your political beliefs. 

To every *legal* immigrant: you’re like my parents. You deserve the opportunity to secure a better life for your children in America. But our message illegal immigrants is also this: we will return you to your country of origin, not because you’re all bad people, but because you broke the law.

To Gen Z: you’re going to be the generation that actually saves our country. You want to stand up to the man? Try calling yourself a conservative. Say you want to get married, have kids, & teach them to pledge allegiance to our country.

My message to everyone who disagrees with us is this: we will still defend to the death your right to say it.

Because that’s who we are as Americans."

https://x.com/VivekGRamaswamy/status/1817977138466697428?t=HsUVHqcKr1JPqwifpdWczw&s=19

Kamela Harris is nu de officiële presidentskandidaat, want er hebben zich geen anderen aangemeld. dit kon tot vannacht. 

@Malibu. Je wisselt wel heel erg in je ideeën. Je geeft nu aan dat je toch naar Republikeinen neigt, en de dag ervoor zou je geen keuze willen maken. Wat is er dan in die ene dag veranderd? 
En liegen bij de democraten benoem je, maar doen de Republikeinen dat dan niet? En imo doen zij het nog veel erger, liegen ze over alles. En ruien zij de boel zo op, door te zeggen, dat het niet mogelijk is, dat de Democraten gaan winnen, want  die stelen de verkiezingen. Terwijl hij degene was die opriep tot de bestorming van het Capitool. En hij gaat het weer doen, mochten ze verliezen. 

Friezinnetje schreef op 31-07-2024 om 09:00:

Kamela Harris is nu de officiële presidentskandidaat, want er hebben zich geen anderen aangemeld. dit kon tot vannacht.

@Malibu. Je wisselt wel heel erg in je ideeën. Je geeft nu aan dat je toch naar Republikeinen neigt, en de dag ervoor zou je geen keuze willen maken. Wat is er dan in die ene dag veranderd?
En liegen bij de democraten benoem je, maar doen de Republikeinen dat dan niet? En imo doen zij het nog veel erger, liegen ze over alles. En ruien zij de boel zo op, door te zeggen, dat het niet mogelijk is, dat de Democraten gaan winnen, want die stelen de verkiezingen. Terwijl hij degene was die opriep tot de bestorming van het Capitool. En hij gaat het weer doen, mochten ze verliezen.

Ik neem deze user sowieso niet meer serieus nadat hij doet alsof het zo heel erg is om over bepaalde groepen te praten wanneer het op stemgedrag aankomt terwijl hij dat pas geleden nog zelf ook deed toen het hem uitkwam.

Dat hele "ik sta aan geen enkele kant" vertrouw ik daarom ook niet, al was daarvoor al wel duidelijk dat dit onzin was. 

De Republikeinen hebben veel engere plannen en hebben al laten zien dat ze daarin veel verder willen gaan dan de Democraten. Allrs wat er genoemd wordt aan "maar de Democraten..." valt in het niet in vergelijking met wat de Republikeinen al gedaan hebben en openlijk zeggen te willen doen. 



Wat mij betreft zijn de 4 jaar dat Trump President is geweest voldoende reden om hem achter de tralies te zetten met alle rechten die hij in die 4 jaar tijd geschonden heeft, nog los van wat die gast verder allemaal uitvrat & vreet wat wettelijk strafbaar is. Hij heeft niet voor niets presidentiële immuniteit afgedwongen. Trump hoort in de gevangenis. 

En rustig op het weteldtoneel dankzij Trump? Ik zet mijn twee centen eerder in op dat hij deels de reden is geweest dat Putin überhaupt Oekraïne is binnengevallen. Putin rekende op winst van Trump en daarmee overname van Amerika door de Republikeinen, iets wat ondanks Russische inmenging niet is gelukt. 

Er is in de 4 jaar Trump echter genoeg instabiliteit en blokkade veroorzaakt om noodzakelijke hulp aan Oekraïne te vertragen en verminderen. Als Clinton destijds had gewonnen had Putin het niet in z'n hoofd gehaald. Denk ik althans. 

Zilver_gray schreef op 31-07-2024 om 09:35:

https://www.ad.nl/buitenland/historicus-voorspelt-al-40-jaar-de-amerikaanse-president-en-zat-er-nooit-naast-dit-is-nu-de-favoriet~a39ebde2/

Ben benieuwd of deze voorspelling uit gaat komen.

Ik ook! So far so good. Maar ik vind het wel onvoorspelbare tijden eerlijk gezegd. 

EnglishmaninNewYork schreef op 31-07-2024 om 09:34:

Wat mij betreft zijn de 4 jaar dat Trump President is geweest voldoende reden om hem achter de tralies te zetten met alle rechten die hij in die 4 jaar tijd geschonden heeft, nog los van wat die gast verder allemaal uitvrat & vreet wat wettelijk strafbaar is. Hij heeft niet voor niets presidentiële immuniteit afgedwongen. Trump hoort in de gevangenis.

En rustig op het weteldtoneel dankzij Trump? Ik zet mijn twee centen eerder in op dat hij deels de reden is geweest dat Putin überhaupt Oekraïne is binnengevallen. Putin rekende op winst van Trump en daarmee overname van Amerika door de Republikeinen, iets wat ondanks Russische inmenging niet is gelukt.

Er is in de 4 jaar Trump echter genoeg instabiliteit en blokkade veroorzaakt om noodzakelijke hulp aan Oekraïne te vertragen en verminderen. Als Clinton destijds had gewonnen had Putin het niet in z'n hoofd gehaald. Denk ik althans.

Daar bij valt alles wat Harris op haar kerfstok zou hebben in het niet. Totaal niet met elkaar te vergelijken!

@Malibu
Zijn er bewijzen dat Biden ziek is? Parkinson oid? Ik heb het nergens gelezen. Had wel een vermoeden vanwege zijn manier van bewegen en spreken, maar nog nergens gelezen dat hij het ook echt heeft. 

Pete Buttigieg wordt de afgelopen dagen veelvuldig genoemd als kandidaat voor Vice President van Kamala Harris. 

https://www.businessinsider.com/pete-buttigieg-jon-stewart-vice-president-vetting-process-2024-7?international=true&r=US&IR=T

Friezinnetje schreef op 31-07-2024 om 09:00:

Kamela Harris is nu de officiële presidentskandidaat, want er hebben zich geen anderen aangemeld. dit kon tot vannacht.

@Malibu. Je wisselt wel heel erg in je ideeën. Je geeft nu aan dat je toch naar Republikeinen neigt, en de dag ervoor zou je geen keuze willen maken. Wat is er dan in die ene dag veranderd?
En liegen bij de democraten benoem je, maar doen de Republikeinen dat dan niet? En imo doen zij het nog veel erger, liegen ze over alles. En ruien zij de boel zo op, door te zeggen, dat het niet mogelijk is, dat de Democraten gaan winnen, want die stelen de verkiezingen. Terwijl hij degene was die opriep tot de bestorming van het Capitool. En hij gaat het weer doen, mochten ze verliezen.

Waarin wissel ik precies? Ik zeg al letterlijk vanaf pagina 1 dat ik Biden en Trump beide geen goede kandidaten vind. Nu is het Harris geworden en dat vind ik geen verbetering. 

Ik heb eerder al geschreven dat ik zowel op een gematigde democraat als op een gematigde republikein zou kunnen stemmen, ik zou mezelf beschouwen als een zwevende kiezer. Maar ik vind beide kandidaten niet gematigd en ik zou op beide niet graag stemmen. Volgens mij schreef ik dat laatste gisteren ook en daar sta ik nog steeds volledig achter. 

Tot zover de huidige kandidaten. 

Dan heb je de partijen, want het draait niet alleen om de persoon. De standpunten van beide partijen hebben voor mij plus- en minpunten. Economisch gezien ben ik meer links, op andere vlakken meer conservatief. Vandaar ook mijn zelfidentificatie als zwevende kiezer. Ik merk de laatste tijd een groeiende afkeer bij mezelf richting de democraten als gevolg van de leugens rondom Biden ("sharp as ever"), hoe de switch Biden - Harris is gedaan en de manier waarop de media hierop inspeelt. 

Mijn mening over Trump staat hier los van. Maar ik ben de Republikeinen verhoudingsgewijs meer als de common sense partij gaan zien. Niet zozeer om wat zij deden (hoewel ik het eens ben met wat Ramaswamy in die X-post schreef), maar om wat de democraten deden. De afstand tussen de democraten en mij is toegenomen terwijl de afstand tussen mij en de republikeinen gelijk is gebleven. Elon Musk heeft daar eens een plaatje van gepost, ga straks even kijken of ik die ergens kan terugvinden. 

Opruien en liegen doen beide partijen overigens. Heb ik ergens beweerd dat alleen de democraten dat doen? Volgens mij heb ik vorige week nog geschreven dat ik leugens en onwaarheden aan beide kanten zie. En ook daar sta ik nog steeds volledig achter. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 31-07-2024 om 12:53:

@Malibu
Zijn er bewijzen dat Biden ziek is? Parkinson oid? Ik heb het nergens gelezen. Had wel een vermoeden vanwege zijn manier van bewegen en spreken, maar nog nergens gelezen dat hij het ook echt heeft.

Er is nooit een officiële mededeling hierover gedaan, dus het blijven speculaties. 

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 14:54:

[..]

De afstand tussen de democraten en mij is toegenomen terwijl de afstand tussen mij en de republikeinen gelijk is gebleven. Elon Musk heeft daar eens een plaatje van gepost, ga straks even kijken of ik die ergens kan terugvinden.

Sneller gevonden dan ik had gedacht. Deze afbeelding gaat specifiek over woke progressief, maar het idee blijft hetzelfde. 

https://x.com/elonmusk/status/1519735033950470144

Ook te zien in dit artikel:

https://nypost.com/2022/04/29/political-cartoon-shared-by-elon-musk-is-being-sold-as-an-nft/

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 07:30:

[..]

Oh, dit zijn puur redenen waarom ik de laatste tijd steeds meer weg drijf van de democraten. Ik zou het niet allemaal sentiment noemen, identiteitspolitiek is bijvoorbeeld echt een beleidskeuze waarvan ik steeds meer besef hoe groot dat is bij de Democraten. En ja, ik heb daar zeker een bepaald sentiment bij.

Of neem de manier waarop Harris de nog onofficiële presidentskandidaat is geworden. Trump wordt een gevaar voor de democratie genoemd en ik zie daar ook heus problemen. Op dat punt hadden de democraten een voorsprong bij mij. Maar door de manier waarop Biden opzij is gezet nadat hij de primaries heeft gewonnen en Harris de kandidaat is geworden, vind ik de democraten intussen ook een gevaar voor de democratie.

Daarnaast is er volop gelogen, niet alleen door de media maar ook door de democratische partij zelf over Biden's gesteldheid. Is dat sentiment bij mij? Ja, wellicht wel, ik hou er niet zo van als mensen tegen me liegen en al helemaal niet op die manier. Ook hier hadden de democraten eerst een voorsprong bij mij omdat Trump het ook niet zo nauw neemt met de waarheid. Maar ik vind dit nog verder gaan dan wat Trump doet.

Dat staat nog los van beleidsissues als de zuidelijke grens / immigratie of het financieel beleid van de Biden-Harris administration. Of andere zaken die me al eerder dwars zaten aan Harris, zoals de kwestie Jussie Smollett in januari 2019. Harris is aanklager geweest, maar ze wist niet hoe snel ze dit op Twitter een "attempted modern day lynching" moest noemen en "No one should have to fear for their life because of their sexuality or color of their skin. We must confront this hate." Het bleek fake te zijn, Smollett had de "modern day lynching" zelf in scène gezet. Kijk, als een publiek figuur (ze was senator en had zichzelf al presidentskandidaat gesteld) zoiets denkt, be my guest, ik ben geen thought police. Maar zij, juist met haar achtergrond als aanklager, flapt er zo'n opmerking uit, terwijl het nog helemaal niet bewezen was. Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat Harris klakkeloos verhalen gelooft die haar politieke standpunten bevestigen. Er lijkt geen onderscheidingsvermogen te zijn, iets mis te gaan in de oordeelsvorming. En dat vind ik een groot gevaar voor een potentiële president van de VS.

Tja, en zet dit tegenover Trump en Vance. Trump hebben we inmiddels 4 jaar als president gehad. Er zijn plus- en minpunten van die vier jaar te benoemen en 6 januari was zeker een dieptepunt. Afgezien daarvan kijk ik zelf terug op relatief rustige jaren op het wereldtoneel. Dat is nu zeker niet meer het geval. Is Harris in staat om dit tot bedaren te brengen? Ik zie dat niet gebeuren, ik zie Trump dat eerder doen.

Hier ben je toch erg stellig dat men gelogen zou hebben over de gesteldheid van Biden. 

In een latere post zeg je het volgende;

Er is nooit een officiële mededeling hierover gedaan, dus het blijven speculaties


MidasWolf

MidasWolf

31-07-2024 om 15:58 Topicstarter

Malibu2 schreef op 31-07-2024 om 15:00:

[..]

Er is nooit een officiële mededeling hierover gedaan, dus het blijven speculaties.

Wie had je een betere kandidaat gevonden voor de Democratische partij.

Ik zelf weet er eerlijk gezegd niet genoeg vanaf om zelf met veel andere namen te komen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.