Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024


Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 18:36:

Voor de duidelijkheid ik ben geen Trump idolaat, ik zou niet voor hem stemmen, maar ook niet voor de democraten, geen van beide. Ik denk wel alleen dat er met name door de NOS hier wel een heel gekleurd beeld wordt gegeven wat niet altijd eerlijk is.

Ik kijk niet eens naar NOS. 

Ik kijk naar wat Trump, Vance en kornuiten zelf zeggen en dat is waarom ik hen wantrouw. Mensen kunnen het niet eens zijn met de Democraten. Ik ben het ook wel eens niet met hen eens, maar er is een enorm verschil tussen een politieke partij die op Democratische manier gekozen wil worden en de partij die de democratie wil ontmantelen, alsook allerlei gekke plannen aan het maken zijn om over anderen te beslissen en de macht voorgoed te grijpen. Hoe ze zich tov vrouwen gedragen kan je al zien in de roodste staten. Het valt allemaal niet toch best wel mee. 

Integendeel, helaas. 

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 18:36:

Voor de duidelijkheid ik ben geen Trump idolaat, ik zou niet voor hem stemmen, maar ook niet voor de democraten, geen van beide. Ik denk wel alleen dat er met name door de NOS hier wel een heel gekleurd beeld wordt gegeven wat niet altijd eerlijk is.

Oja natuurlijk. Want de NOS brengt allemaal nepnieuws.🙄. Krijgen we dat weer.

De NOS hoeft helemaal geen gekleurd beeld te geven van Trump en zijn waanideeën, dat kan hij heel goed zelf.

Muurbloem1985 schreef op 29-07-2024 om 17:50:

[..]

Hangt er vanaf, ik vind bijv opdringen van vrouwen in hoge functies niet eerlijk, de beste persoon hoort naar mijn mening ergens te staan.

Dit gaat niet over banen. Dit gaat over zelfbeschikking over je eigen lichaam. Dat een zooitje mannen niet gaan bepalen wat jij met je lichaam mag doen. 

Een account op Twitter genaamd White Dudes for Harris was tijdelijk suspended op Twitter. Ze maakten toen een nieuw account aan en hebben sindsdien veel donaties opgehaald voor de campagne van Harris.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/white-dudes-for-harris-x-account-elon-musk-b2588164.html

Er is nu kritiek op Elon Musk omdat hij steeds zegt een groot voorstander te zijn van vrijheid van meningsuiting. 

https://twitter.com/dudes4harris

kerstbeer schreef op 30-07-2024 om 17:31:

Een account op Twitter genaamd White Dudes for Harris was tijdelijk suspended op Twitter. Ze maakten toen een nieuw account aan en hebben sindsdien veel donaties opgehaald voor de campagne van Harris.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/white-dudes-for-harris-x-account-elon-musk-b2588164.html

Er is nu kritiek op Elon Musk omdat hij steeds zegt een groot voorstander te zijn van vrijheid van meningsuiting.

https://twitter.com/dudes4harris

Ik weet niet waarom hun account op X geblokkeerd was, maar wat een vreselijke gebruikersnaam (en dan bedoel ik niet het "4Harris" deel).

Waarom toch weer die nadruk op huidskleur? Als je wil verbinden, dan wil je toch geen onderscheid maken op basis van huidskleur? Die tijd hadden we toch wel achter ons gelaten of is dat het nieuwe progressief? 

Malibu2 schreef op 30-07-2024 om 18:10:

[..]

Ik weet niet waarom hun account op X geblokkeerd was, maar wat een vreselijke gebruikersnaam (en dan bedoel ik niet het "4Harris" deel).

Waarom toch weer die nadruk op huidskleur? Als je wil verbinden, dan wil je toch geen onderscheid maken op basis van huidskleur? Die tijd hadden we toch wel achter ons gelaten of is dat het nieuwe progressief?

Ik heb geen twitter, maar als je op het 'white men' doelt is de reden mij heel duidelijk, op meerdere vlakken. Je kunt je er echt niets bij voorstellen?

Malibu2 schreef op 30-07-2024 om 18:10:

[..]

Ik weet niet waarom hun account op X geblokkeerd was, maar wat een vreselijke gebruikersnaam (en dan bedoel ik niet het "4Harris" deel).

Waarom toch weer die nadruk op huidskleur? Als je wil verbinden, dan wil je toch geen onderscheid maken op basis van huidskleur? Die tijd hadden we toch wel achter ons gelaten of is dat het nieuwe progressief?

Pas geleden had je het nog volop over "black votes" en "Hispanic/latino votes" die volgens jou bij de Democraten weg zouden lopen. 

Als je niet wilt dat er over groepen gepraat wordt, doe het dan ook niet wanneer het wel uitkomt.

EnglishmaninNewYork schreef op 30-07-2024 om 18:41:

[..]

Ik heb geen twitter, maar als je op het 'white men' doelt is de reden mij heel duidelijk, op meerdere vlakken. Je kunt je er echt niets bij voorstellen?

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het gebeurt in de VS, maar dat neemt niet weg dat ik het zeer kwalijk vind. Het is zo'n stap terug. 

Ik heb net even gegoogled op "white men for Trump" maar een dergelijke focus op huidskleur lijkt daar onder de stemmers niet zo te spelen. 

Het doet me denken aan een al wat oudere quote van Thomas Sowell: "Racism is not dead, but it is on life support – kept alive by politicians, race hustlers and people who get a sense of superiority by denouncing others as ‘racists."

Wat bedoel je precies?
Dat de democraten de ongelijkheid in stand houden? Of dat het allemaal wel meevalt met de raciale en economische ongelijkheid? Dat ze maar beter hun best moeten doen en niet zo in de slachtofferrol moeten zitten?

Malibu2 schreef op 30-07-2024 om 20:36:

[..]

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het gebeurt in de VS, maar dat neemt niet weg dat ik het zeer kwalijk vind. Het is zo'n stap terug.


Ik vind jou enorm hypocriet

Malibu2 schreef op 30-07-2024 om 20:36:

[..]

Ik kan me er iets bij voorstellen dat het gebeurt in de VS, maar dat neemt niet weg dat ik het zeer kwalijk vind. Het is zo'n stap terug.

Ik heb net even gegoogled op "white men for Trump" maar een dergelijke focus op huidskleur lijkt daar onder de stemmers niet zo te spelen.

Maar zelf wel over een bepaalde huidskleur beginnen als je iets leest over dat een bepaalde categorie zogenaamd minder op Biden zouden stemmen. 

Je kon zelfs nog precies de percentages opnoemen van hoeveel Afro-Amerikanen en hoeveel Latino's op Biden hadden gestemd en hoeveel er volgens een poll bij de aankomende verkiezingen op hem zouden gaan stemmen, maar het speelt daar volgens jou niet zo...

Wat een gehuichel, met je "zeer kwalijk".

Chantal2022 schreef op 30-07-2024 om 21:27:

[..]

Ik vind jou enorm hypocriet

Ik vind mezelf behoorlijk consistent in dit topic, dus verklaar je nader... Graag met quotes die jouw mening onderbouwen. 

Malibu2 schreef op 30-07-2024 om 22:21:

[..]

Ik vind mezelf behoorlijk consistent in dit topic, dus verklaar je nader... Graag met quotes die jouw mening onderbouwen.

Je reageerde niet op mij, maar ik ben erg benieuwd hoe jouw consistente mening zich verenigd met de voorkeur naar Trump. 

EnglishmaninNewYork schreef op 30-07-2024 om 22:37:

[..]

Je reageerde niet op mij, maar ik ben erg benieuwd hoe jouw consistente mening zich verenigd met de voorkeur naar Trump.

Ik zou niet graag stemmen op Harris noch op Trump, maar ik merk dat ik inderdaad steeds meer naar de republikeinse kant begin te neigen. Een paar redenen:

  • De identiteitspolitiek die de democraten bedrijven staat mij zeer tegen. 
  • De manier waarop de democraten hebben gelogen over de mentale gesteldheid van Biden.
  • De manier waarop Harris de (nog onofficiële) democratische presidentskandidaat is geworden.
  • De manier waarop media bepaalde zaken uit het verleden van Harris tracht te verdoezelen en aan gaslighting doet (zie de link naar de video over "border czar" en de X-thread die ik eerder plaatste of het verwijderen van de opmerking dat ze de meest liberale senator van alle senatoren was van de Govtrack site)

Zeg ik daarmee dat de republikeinse partij perfect is? Nee. Maar in vergelijking met de democraten ga ik ze de laatste tijd inderdaad steeds meer beschouwen als de relatief meer common sense partij. En dat zelfs met Donald Trump aan het roer bij de Republikeinen... 

Malibu2 schreef op 30-07-2024 om 23:42:

[..]

Ik zou niet graag stemmen op Harris noch op Trump, maar ik merk dat ik inderdaad steeds meer naar de republikeinse kant begin te neigen. Een paar redenen:

  • De identiteitspolitiek die de democraten bedrijven staat mij zeer tegen.
  • De manier waarop de democraten hebben gelogen over de mentale gesteldheid van Biden.
  • De manier waarop Harris de (nog onofficiële) democratische presidentskandidaat is geworden.
  • De manier waarop media bepaalde zaken uit het verleden van Harris tracht te verdoezelen en aan gaslighting doet (zie de link naar de video over "border czar" en de X-thread die ik eerder plaatste of het verwijderen van de opmerking dat ze de meest liberale senator van alle senatoren was van de Govtrack site)

Zeg ik daarmee dat de republikeinse partij perfect is? Nee. Maar in vergelijking met de democraten ga ik ze de laatste tijd inderdaad steeds meer beschouwen als de relatief meer common sense partij. En dat zelfs met Donald Trump aan het roer bij de Republikeinen...

Al kloppen die punten die je noemt (nog steeds allemaal sentiment en weinig inhoudelijk), dan vallen dat toch nog steeds in het niet bij de werkwijze, strategie en het programma van de republikeinen aka trump en z’n running mate? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.