Nieuws en actueel
Lexus
19-11-2022 om 11:51
Agressieve meerderen in het publieke domein ( Van Nieuwkerk, Degeneres, etc)
De meesten zullen het artikel over van Nieuwkerk wel meegekregen hebben: verhalen over hoe vernederend of wreed hij tegen zijn 'personeel' was , of een jaar terug het cancellen van Ellen Degeneres omdat ze zo lelijk deed tegen haar medewerkers.
Als je de reacties leest, zie je heel vaak dat mensen zeggen "tja als je topsport pleegt, wil je dat het perfect is en dan is het begrijpelijk dat je wel eens uitvalt. Als mensen daar niet tegen kunnen moeten ze daar maar niet gaan werken"
Vinden jullie dat ook? Ik zelf vind: natuurlijk kan je kwaad worden maar wreed of arrogant zijn is een ander verhaal. En daarnaast: zowel van Nieuwkerk als Degeneres hadden een über aardig imago. Dat vond het publiek ook fijn. Maar niemand is natuurlijk perfect. Dus hoe hoger ze stegen, hoe dieper ze vallen als blijkt dat ze achter de schermen het foto negatief zijn van de prettige mensen op het scherm.
Hadden deze mensen (en hun medewerkers) beter tegen zichzelf beschermd moeten worden?
Lollypopje
21-11-2022 om 14:40
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:34:
[..]
Er zit dus een nieuwe directeur die er niets mee te maken heeft gehad, zij zat daarvoor ook niet bij BNN-Vara.
Hoe moet zij dan wel reageren volgens jou en alle anderen die dit hypocriet, moraalridders enz noemen?
Dat wist ik niet, dan heb je wel een punt. Al vraag ik me af of het onmogelijk voor hen is om daar geen weet van te hebben gehad. Ik las dat hij van de zomer bij Chansons zich ook heeft misdragen, al schijnt hij daar toen wel op aan te zijn gesproken. Dus als dat allemaal klopt, wordt het tegenwoordig in elk geval wel beter aangepakt.
Rondstruiner
21-11-2022 om 14:41
Herfstappeltaart schreef op 21-11-2022 om 14:35:
[..]
De mensen die toen verantwoordelijk waren/meededen aan dit gedrag ook bekend maken en ter verantwoording roepen.
Die zijn bekend meemaakt in dat artikel hoor. Die Dieuwke Wynia en Frans Klein o.a. Ik verwacht dat die laatste echt wel moet vertrekken bij NPO. Maar die werken niet meer voor BNN-Vara, dus daar heeft zij op dit moment geen werkrelatie mee, met MvN had ze dat wel.
Rondstruiner
21-11-2022 om 14:41
Lollypopje schreef op 21-11-2022 om 14:40:
[..]
Dat wist ik niet, dan heb je wel een punt. Al vraag ik me af of het onmogelijk voor hen is om daar geen weet van te hebben gehad. Ik las dat hij van de zomer bij Chansons zich ook heeft misdragen, al schijnt hij daar toen wel op aan te zijn gesproken. Dus als dat allemaal klopt, wordt het tegenwoordig in elk geval wel beter aangepakt.
Zij was al begonnen met gesprekken intern hierover, stond ook in het artikel.
Lollypopje
21-11-2022 om 14:45
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:41:
[..]
Zij was al begonnen met gesprekken intern hierover, stond ook in het artikel.
Ik kon helaas niet het hele Volkskrant artikel lezen. Dat is het nadeel van zo'n artikel exclusief voor abonnees te maken, je moet het doen met wat andere nieuwsbronnen er uit halen. Maar dankjewel voor deze aanvulling, dan heb ik het plaatje nu wat beter voor me
Herfstappeltaart
21-11-2022 om 14:46
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:37:
[..]
Ook zeg je. (daar ben ik het gewoon mee eens hoor) Maar dan moet dit toch ook gebeuren? Wat doet ze dan verkeerd?
Zij niks maar de Vara als omroep moet niet collectief haar handen in onschuld wassen. Dat bedoel ik alleen maar.
Wat me overigens ontzettend spijt want het was mijn cluppie. Misschien straks weer als alles goed aangepakt wordt.
Muurbloem1985
21-11-2022 om 14:48
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:34:
[..]
Er zit dus een nieuwe directeur die er niets mee te maken heeft gehad, zij zat daarvoor ook niet bij BNN-Vara.
Hoe moet zij dan wel reageren volgens jou en alle anderen die dit hypocriet, moraalridders enz noemen?
Ze hebben genoeg klachten gekregen maar hebben er niks mee gedaan, bovendien vind ik BNN Vara wel een erg grote mond hebben voor een omroep die zelf het hele Voice schandaal bekend hebben gemaakt.
Het gaat niet perse om die nieuwe directeur, maar ze wijzen nu wel erg met het vingertje, dat vind ik wel hypocriet.
Herfstappeltaart
21-11-2022 om 14:50
Heeft iemand misschien als ergens een reactie gelezen van Rob Kemps op dit hele schandaal? Daar ben ik best benieuwd naar.
Muurbloem1985
21-11-2022 om 14:51
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:36:
[..]
Hoezo, hij kan zich niet verdedigen? Hij is toch niet dood, hij kan zich prima verdedigen.
Hoe dan?
Rondstruiner
21-11-2022 om 14:51
Muurbloem1985 schreef op 21-11-2022 om 14:48:
[..]
Ze hebben genoeg klachten gekregen maar hebben er niks mee gedaan, bovendien vind ik BNN Vara wel een erg grote mond hebben voor een omroep die zelf het hele Voice schandaal bekend hebben gemaakt.
Je gaat compleet voorbij aan wat ik zeg over een nieuwe directeur, en de vraag wat die dan zou moeten doen... Jij wil alleen een beetje boos roeptoeteren over BNNVara begrijp ik.
Muurbloem1985
21-11-2022 om 14:52
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:51:
[..]
Je gaat compleet voorbij aan wat ik zeg over een nieuwe directeur, en de vraag wat die dan zou moeten doen... Jij wil alleen een beetje boos roeptoeteren over BNNVara begrijp ik.
Ik ben wel allergisch voor die omroep dat geef ik eerlijk toe.
Rondstruiner
21-11-2022 om 14:53
Muurbloem1985 schreef op 21-11-2022 om 14:51:
[..]
Hoe dan?
Eh, zoals ieder ander mens, door zijn kant van het verhaal te vertellen? En getuigen te vragen zich uit te spreken als het anders was volgens hem.
Hoe verdedigen mensen zich volgens jou normaal?
Muurbloem1985
21-11-2022 om 14:55
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:53:
[..]
Eh, zoals ieder ander mens, door zijn kant van het verhaal te vertellen? En getuigen te vragen zich uit te spreken als het anders was volgens hem.
Hoe verdedigen mensen zich volgens jou normaal?
Jaja alsof iemand dat nog gaat geloven, eenmaal je kop er af is je kop er af in medialand.
Rondstruiner
21-11-2022 om 14:56
Muurbloem1985 schreef op 21-11-2022 om 14:55:
[..]
Jaja alsof iemand dat nog gaat geloven, eenmaal je kop er af is je kop er af in medialand.
Ja, dat krijg je als je 50 van de 70 gesproken medewerkers zo slecht behandeld hebt...
De Volkskrant heeft hem gevraagd, hij had gewoon eerder mee kunnen werken,. voor dit artikel uitkwam. Maar jij gelooft het verhaal niet ofzo?
Herfstappeltaart
21-11-2022 om 14:58
Muurbloem1985 schreef op 21-11-2022 om 14:55:
[..]
Nou dat is onzin. Hij is prima in staat zijn eigen zaak te verdedigen denk ik zomaar. Vrienden heeft hij ook.
Muurbloem1985
21-11-2022 om 14:58
Rondstruiner schreef op 21-11-2022 om 14:56:
[..]
Ja, dat krijg je als je 50 van de 70 gesproken medewerkers zo slecht behandeld hebt...
De Volkskrant heeft hem gevraagd, hij had gewoon eerder mee kunnen werken,. voor dit artikel uitkwam. Maar jij gelooft het verhaal niet ofzo?
Ik geloof het verhaal wel, ik denk alleen dat het erg opgeblazen wordt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.