Media en cultuur
watertoren
29-04-2022 om 13:00
Vind jij feest tijdens dodenherdenking gepast of ongepast?
Steeds vaker worden er op 4 mei voetbalwedstrijden en feesten gehouden. Dit jaar zijn er evenementen in Ahoy, Ziggodome en AFAS Live.
Sommige feesten beginnen al om 7 uur en zullen om 8 uur 2 minuten stilte houden. Daarna kan er weer bier besteld worden aan de bar.
Peiling
Feest tijdens dodenherdenking ?
Maximaal 2 antwoorden.
Friezinnetje
30-04-2022 om 17:36
watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:27:
je hoeft je mond niet 2 minuten dicht te houden als je onder mensen bent die dat ook niet doen. Ik heb het op Viva ook wel eens verteld. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Al jaren geleden was het dat ik op 4 mei moest werken. Ik doe zelf niet aan dodenherdenking maar uit respect heb ik om 8 uur ff de muziek uit gezet. Ik kreeg echt een hoop commentaar van wat doe jij nou? Toen heb ik de muziek maar weer terug aan gezet. De trainingen gingen ook gewoon door en werden ook niet even stil gelegd. Ik denk echt dat dodenherdenking steeds minder belangrijk gaat worden voor mensen. Zie alleen al alle evenementen die er op die dag zijn. Dat was vroeger ondenkbaar.
nou, ik zie dat nooit dat trainingen door gaan, bij onze verenigingen is het gewoon 5 voor 8 stoppen en wordt er stil gestaan bij het moment. En in het dorp is het stil.
Rondstruiner
30-04-2022 om 17:40
je hoeft je mond niet 2 minuten dicht te houden als je onder mensen bent die dat ook niet doen. Ik heb het op Viva ook wel eens verteld. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Al jaren geleden was het dat ik op 4 mei moest werken. Ik doe zelf niet aan dodenherdenking maar uit respect heb ik om 8 uur ff de muziek uit gezet. Ik kreeg echt een hoop commentaar van wat doe jij nou? Toen heb ik de muziek maar weer terug aan gezet. De trainingen gingen ook gewoon door en werden ook niet even stil gelegd. Ik denk echt dat dodenherdenking steeds minder belangrijk gaat worden voor mensen. Zie alleen al alle evenementen die er op die dag zijn. Dat was vroeger ondenkbaar.
Sorry hoor, maar als ik al die verhalen over die kantine van jou iedere keer hoor, zie ik allemaal asociale tokkies voor me. Wat een types zitten daar. Dat is toch geen normaal gedrag, ik heb dat nog nooit meegemaakt.
watertoren
30-04-2022 om 17:40
Friezinnetje schreef op 30-04-2022 om 17:36:
[..]
nou, ik zie dat nooit dat trainingen door gaan, bij onze verenigingen is het gewoon 5 voor 8 stoppen en wordt er stil gestaan bij het moment. En in het dorp is het stil.
Nou dan is dat in Friesland waarschijnlijk anders dan in Brabant. Ik heb ook wel eens gelezen dat er mensen zijn die hun auto om 8 uur aan de kant van de weg zetten. Ik heb dat in het echt werkelijk nog nooit gezien.
Rondstruiner
30-04-2022 om 17:42
watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:40:
[..]
Nou dan is dat in Friesland waarschijnlijk anders dan in Brabant. Ik heb ook wel eens gelezen dat er mensen zijn die hun auto om 8 uur aan de kant van de weg zetten. Ik heb dat in het echt werkelijk nog nooit gezien.
Dat heb ik heel vaak gezien.... Zelf ook wel met de fiets gedaan.
watertoren
30-04-2022 om 17:42
Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:40:
[..]
Sorry hoor, maar als ik al die verhalen over die kantine van jou iedere keer hoor, zie ik allemaal asociale tokkies voor me. Wat een types zitten daar. Dat is toch geen normaal gedrag, ik heb dat nog nooit meegemaakt.
Het is een hele grote vereniging met nu rond de 1650 leden. Daar zullen vast wel tokkies tussen zitten maar het is vooral een gezellige vereniging.
Friezinnetje
30-04-2022 om 17:43
[..]
tuurlijk is dat niet alleen in Friesland, ik denk dat jij de uitzondering bent. En aan de kant van de weg zetten, zie ik soms ook gebeuren, al zijn er natuurlijk ook mensen die dat niet doen. Kan ook gevaarlijke situaties opleveren.
Rondstruiner
30-04-2022 om 17:45
watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:42:
[..]
Het is een hele grote vereniging met nu rond de 1650 leden. Daar zullen vast wel tokkies tussen zitten maar het is vooral een gezellige vereniging.
Wat jij vertelt hier, maar ook in andere topics, klinkt mij helemaal niet gezellig in de oren. Maar goed, als jij het maar gezellig vindt.
Maar wat je vertelt is geen normaal doorsnee gedrag.
LostJellyfish83
30-04-2022 om 17:51
Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:23:
[..]
Ik heb Android, wat hebben jij en Mug? Misschien zit het verschil daarin? Ik heb wel de feestdagen aan staan namelijk.
Ik heb Android en feestdagen ook aan. Ook geen dodenherdenking en wel bevrijdingsdag.
PinkFlower
30-04-2022 om 17:52
Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:23:
[..]
Ik heb Android, wat hebben jij en Mug? Misschien zit het verschil daarin? Ik heb wel de feestdagen aan staan namelijk.
Android
Rondstruiner
30-04-2022 om 17:52
Mug schreef op 30-04-2022 om 17:51:
[..]
Ik heb Android en feestdagen ook aan. Ook geen dodenherdenking en wel bevrijdingsdag.
Maar dus wel Keti Koti? Zo gek, ik heb dat echt niet.
LostJellyfish83
30-04-2022 om 17:54
[..]
Ik woon in Brabant en hier is echt iedereen stil en worden trainingen en dergelijke gestopt voor 8 uur. Ik weet niet in wat voor (aso-)dorp jij woont, maar het heeft niks met Brabant te maken.
PinkFlower
30-04-2022 om 17:54
Wat aso dat zelfs de trainingen niet even 2 minuten stil verder gelegd.
LostJellyfish83
30-04-2022 om 17:55
Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:52:
[..]
Ja, Keti Koti. Ik snap er ook niks van waarom dat niet bij iedereen zo is kennelijk. Heel gek.
watertoren
30-04-2022 om 17:55
Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:52:
[..]
Wat is Keti Koti ?
Rondstruiner
30-04-2022 om 17:58
watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:55:
[..]
Wat is Keti Koti ?
Dan wordt de afschaffing van de slavernij gevierd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.