Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

RTL B&B vol liefde, seizoen 2024, geen spoilers!


Vrijevlinder

Vrijevlinder

30-08-2024 om 07:33 Topicstarter

Yumi schreef op 29-08-2024 om 22:35:

[..]

Anja zei toch dat ze Gerard naar huis ging sturen?

Albert die het heeft over een andere levensfase en planeet tegen Sandra Het afscheid was het eerste gesprek, dus wat weet hij nou van haar leven?

Dan heb ik het gemist. Ik heb het niet gehoord. 

Volgens mij was 'andere levensfase' het eerste wat in Albert op kwam en heeft hij dat als reden opgevoerd. Ze moet blij zijn dat ze van deze man af is, en ik denk dat ze te netjes voor hem was. 

MRI

MRI

30-08-2024 om 12:48

Vrijevlinder schreef op 30-08-2024 om 07:33:

[..]

Dan heb ik het gemist. Ik heb het niet gehoord.

Volgens mij was 'andere levensfase' het eerste wat in Albert op kwam en heeft hij dat als reden opgevoerd. Ze moet blij zijn dat ze van deze man af is, en ik denk dat ze te netjes voor hem was.

En bovendien, zit Joyce dan niet in een andere levensfase?

BritgetJones007 schreef op 29-08-2024 om 23:33:

wat naar hoe Anja zich gedraagt, zo hooghartig en controlerend en tegelijkertijd sneren uitdelen...ik zou doodzenuwachtig worden daarvan.

Het zou me niet  verbazen als  zij aan het eind van de serie met lege handen staat hoor... 

57998135-twee-open-lege-handen-met-handpalmen-omhoog-ge%C3%AFsoleerd-op-witte-achtergrond.jpg

bieb1963 schreef op 21-08-2024 om 12:26:

[..]

Voor mij is een kakker iemand die zie beter vindt dan een ander (lees ‘eenvoudigere’ mensen enz) en iets probeert uit te stralen met bepaalde kleding. En zich mss houden aan officiële etiquette regels, maar dan meer voor de vorm, dan dat het uit het hart komt. Mij naam is ook eerder ‘rechtse ballen’

RJ valt voor mij in een heel andere categorie: Iemand die zichzelf is en houdt van bepaalde ‘apartigheden’ horende bij het ouderwetse Schotse leven. Ik zie een bal of kakel niet zo gauw in een nickerbocker e.d. lopen en ook zie zo oprecht vol zijn natuur schoonheid

Waarom een -rechtse- bal?

Ik loop 2 afleveringen achter, maar toch schrijf ik even ongegeneerd mee.

Ik kijk samen met mijn puberdochter en zij reageert voortdurend op eenzelfde wijze. 

-Arno is echt een mannelijk trutje. Onaardig en ik verwacht dat hij heel erg hard kan roddelen en pesten. Echt zo’n naar ventje dat vroeger op school heel hard begon te huilen om vervolgens om zich heen te wijzen om elk ander kind de schuld te geven van zijn ellende.

-Albert is een heel onaantrekkelijke man en de dames, vooral Joyce met haar vervelende knijpgezicht, wanen zich vooral goed op hun plek omdat ze financieel met hem goed boeren. Wie wil nou zo’n puberachtige bejaarde man met die looks?

-Iris vonden we heel leuk, maar daar is de glans van af. Zij wekt de indruk eens een stevige beurt nodig te hebben alvorens ze weer helder kan denken en kijken. Ze heeft het steeds over sex, aantrekkingskracht, ontdekken…die glibbert zowat van de stoel waarop ze zit.

O, wow, Euphoria.... realiseer je je dat dit échte.mensen zijn? Mensen die jouw tekst ook zouden kunnen lezen. Of hun familie en vrienden?

Hoe kun jij hen zo hard neersabelen.... Zo lelijk over hen schrijven. Ze doen helemaal niemand kwaad, ze doen gewoon mee aan een onschuldig tv-programma, op zoek naar de liefde. En ja, dan stel je je kwetsbaar op. En ja, je zou andere motieven kunnen hebben om eraan mee te doen. Maar dat betekent nog niet dat kijkers deze deelnemers zo neer hoeven te halen. Ik werd helemaal akelig van jouw bericht.

Denk dat Henk-Jan als sociale man toch wel de contacten gaat missen daar op het Franse platteland. Wat dat betreft vind ik, past Niels beter bij Arno.

Denk dat Henk-Jan voor Arno gezien, net te zacht is. Mocht het niet wat worden dan zullen er net als bij Emiel genoeg mannen gaan schrijven/reageren op hen. 
Dat komt wel goed.

Ik zal voortaan niet meer zo negatief schrijven. 
Ik lees veel over B&B, geschreven door mensen die kolums bijhouden en daarin denkt en schrijft men hetzelfde. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo denkt, maar ik zal me voortaan netter uitdrukken.

Tof dat je reageert. 

De meeste columns zijn satire, grappig bedoeld. Dat leest dan toch nog anders wat mij betreft.

En... je ziet natuurlijk maar een heel klein stukje van de deelnemers, en daarbij bepalen de programmamakers wát ze uitzenden. Ik zou op basis daarvan niet durven te oordelen over de deelnemers. Nou ja, dat was de moraal van mijn verhaal🙂.

Euphoria schreef op 31-08-2024 om 09:00:

Ik zal voortaan niet meer zo negatief schrijven.
Ik lees veel over B&B, geschreven door mensen die kolums bijhouden en daarin denkt en schrijft men hetzelfde. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo denkt, maar ik zal me voortaan netter uitdrukken.

Wat fijn, dankjewel. 

Ik zie Arno als een hele onzekere man, die vroeger teveel zijn best heeft gedaan en zich voortdurend afvraagt of ze hem wel leuk genoeg zullen vinden. Dan slaat hij soms helemaal door naar de andere kant, door te vragen dat de ander zijn best gaat doen voor hem. Dan zie je de paniek bijna toeslaan in zijn ogen. Willen ze mij wel? Daar zou een zacht en gevoelig type best bij passen, die dat doorziet, die hem geruststelt dat die hem écht leuk vindt. Arno wil ook graag dat ze de leefstijl en omgeving leuk vinden, maar niet speciaal dat verkiezen boven hem, ze moeten wel voor hem komen. Die man is echt zo onzeker als wat. 

Arno wil een ‘echte man’ (geen idee wat dat is) en ik heb begrepen dat hij daarmee dat ‘zachte’ niet kan waarderen. En hij bedoelt ook de spierballen. Het kan aan mijn vertekende beeld liggen, want ik hang nogal rond in sportscholen, maar ik zie vooralsnog geen spierballen. Maar Arno heeft ze gevoeld dus die kan het weten. Hij moet echt oppassen de mannen niet weg te jagen met zijn grilligheid die voortkomt uit oude pijn. 

Ik had er inderdaad niet bij stil gestaan dat dit helemaal niet zo aardig was. De volgende keer eerst denken en dan pas doen/schrijven.

Beterlaat2021! schreef op 30-08-2024 om 13:53:

[..]

Het zou me niet verbazen als zij aan het eind van de serie met lege handen staat hoor...

57998135-twee-open-lege-handen-met-handpalmen-omhoog-ge%C3%AFsoleerd-op-witte-achtergrond.jpg

Ik ben benieuwd wat Anja van haar eigen gedrag vindt als ze terugkijkt naar zichzelf. Ergens zit er een tegenstrijdigheid in wat ze verlangt van een man. Die moet dingen doen zoals zij het voor zich ziet, maar als die mannen vervolgens een beetje terughoudend worden daardoor, klaagt ze over gebrek aan initiatief. Ze heeft het initiatief over de mijnen vakkundig de grond in geboord met haar trompe l’oeil wandeling. Bladeren pak je met je handen enzovoorts. Ik begin me af te vragen wat voor type ze zoekt.

Ze heeft doorlopend commentaar maar ze brengt het niet als stelling, maar als vraag. Veel vragen van haar zijn geen vragen, maar kritiek. Ze vindt dat er teveel rozemarijn op de courgette ligt en dan gaat ze die man vragen of hij nog andere kruiden heeft gezien. Man mompelt wat. Uiteindelijk draagt ze hem op om peterselie te zoeken en dan kijkt hij naar de ‘andere links’ en dan komt ze er alweer achteraan. Dat voorbeeld maakt mij wel duidelijk dat ze niet goed is in zeggen wat ze wil en ook niet goed is in het aanpassen aan wat de ander bedenkt.

Er komt ook nooit een interactief gesprek zoals zij het wil hebben. Dan gaat ze afwachten want anders heeft ze teveel het gevoel dat ze de conversatie gaande moet houden. Daarvan zie ik diverse clips waarin ze die mannen zegt dat die mannen niets over haar vragen. Maar dan blijft het stil. Zij heeft dus het idee dat ze heel veel naar die mannen toe beweegt, dat klopt wat vragen stellen betreft. Maar dat klopt niet wat de gang van zaken betreft: dan stelt ze dus óók vragen maar dat zijn geen vragen uit interesse. Bij kritiek in vraagvorm moeten ze even doorvragen wat Anja nou precies bedoelt. Maar ja, dat doen ze niet. De tactiek is: beetje wegduiken en laten praten, ‘dat soort’ vrouwen. Ik vind het best jammer dat Anja zo niet de man vindt die bij haar past. Want het is geen hele gekke verwachting om interesse terug te verwachten. Oprechte interesse dan hè. Maar dat heeft zij ook vaak niet, oprechte vragen. Ze stelt veel kritiek-vragen. 

MRI

MRI

31-08-2024 om 10:33

ToetieToover schreef op 31-08-2024 om 09:19:

Ik zie Arno als een hele onzekere man, die vroeger teveel zijn best heeft gedaan en zich voortdurend afvraagt of ze hem wel leuk genoeg zullen vinden. Dan slaat hij soms helemaal door naar de andere kant, door te vragen dat de ander zijn best gaat doen voor hem. Dan zie je de paniek bijna toeslaan in zijn ogen. Willen ze mij wel? Daar zou een zacht en gevoelig type best bij passen, die dat doorziet, die hem geruststelt dat die hem écht leuk vindt. Arno wil ook graag dat ze de leefstijl en omgeving leuk vinden, maar niet speciaal dat verkiezen boven hem, ze moeten wel voor hem komen. Die man is echt zo onzeker als wat.

Arno wil een ‘echte man’ (geen idee wat dat is) en ik heb begrepen dat hij daarmee dat ‘zachte’ niet kan waarderen. En hij bedoelt ook de spierballen. Het kan aan mijn vertekende beeld liggen, want ik hang nogal rond in sportscholen, maar ik zie vooralsnog geen spierballen. Maar Arno heeft ze gevoeld dus die kan het weten. Hij moet echt oppassen de mannen niet weg te jagen met zijn grilligheid die voortkomt uit oude pijn.

Mooie observatie. Ik vond het irritant dat hij zoiets had van 'nou ze moeten maar hun best voor me gaan doen' terwijl hij dan zelf achteroverleunde. En ik vind dat nog geen leuk gedrag voor een man van in de veertig. Wel verklaarbaar inderdaad als het is gegaan zoals jij vermoedt. Maar is het dan niet handiger een beetje aan jezelf te werken ipv een begrijpende partner te moeten hebben of altijd in entitlede maar onzekere modus te blijven hangen?

MRI

MRI

31-08-2024 om 10:44

ToetieToover schreef op 31-08-2024 om 09:42:

[..]


Er komt ook nooit een interactief gesprek zoals zij het wil hebben. Dan gaat ze afwachten want anders heeft ze teveel het gevoel dat ze de conversatie gaande moet houden. Daarvan zie ik diverse clips waarin ze die mannen zegt dat die mannen niets over haar vragen. Maar dan blijft het stil. Zij heeft dus het idee dat ze heel veel naar die mannen toe beweegt, dat klopt wat vragen stellen betreft. Maar dat klopt niet wat de gang van zaken betreft: dan stelt ze dus óók vragen maar dat zijn geen vragen uit interesse. Bij kritiek in vraagvorm moeten ze even doorvragen wat Anja nou precies bedoelt. Maar ja, dat doen ze niet. De tactiek is: beetje wegduiken en laten praten, ‘dat soort’ vrouwen. Ik vind het best jammer dat Anja zo niet de man vindt die bij haar past. Want het is geen hele gekke verwachting om interesse terug te verwachten. Oprechte interesse dan hè. Maar dat heeft zij ook vaak niet, oprechte vragen. Ze stelt veel kritiek-vragen.

Ja mee eens, het lijkt geen interesse van haar kant, de vragen, meer een soort testmethode om te kijken hoe de man in kwestie reageert. Daarnaast begrijp ik niet dat ze het niet vragen stellen als kritiek heeft. Althans ik begrijp wel dat ze het leuk zou vinden als men ook interesse heeft in haar leven maar, net als bij Petri vorig jaar, wat heeft het nou voor nut als iemand even een paar vragen stelt die uit zijn tenen moeten komen? Dat houdt hij toch niet vol en als je daarop een relatie baseert zit je na een paar maanden met een zwijgende man. Beter observeren en je conclusie trekken zonder verwijten: okay een levendig gesprek met wederzijdse interesse zit er dus niet in. Nou heb ik veel mannen van die leeftijd gedate en ik moet zeggen: ook al heb je oprecht interesse in hen, het gros van de mannen lijkt echt wel op de Peters, Jans en Gerards vwb een conversatie onderhouden. Helaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.