Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

RTL B&B vol liefde, seizoen 2024, geen spoilers!


Vrijevlinder schreef op 20-08-2024 om 12:23:

[..]

Dat valt mij ook op. Net of is het speciaal voor hun in scene gezet. Ik zou het bijzonder ongezellig vinden, ergens eten waar niemand zit.

Dat is ook vaak zo. Als je in een drukke zaak gaat zitten, is het geluidstechnisch niet te doen om dat te filmen. Ook moet je dan toestemming vragen aan iedereen om in beeld te komen en heb je kans dat dit enorm afleidt. Lijkt me overigens ook super saai, want er mag dus ook geen muziekje aan op de achtergrond omdat dat niet lekker opneemt qua geluid. 

Ik denk dat het zomaar kan dat ze daar op een gek tijdstip moeten lunchen/high tea-en etc. Want een zaak zal (een gedeelte van) hun zaak niet zomaar sluiten.  

Vrijevlinder

Vrijevlinder

20-08-2024 om 15:21 Topicstarter

Miekje6 schreef op 20-08-2024 om 12:59:

[..]

Dat is ook vaak zo. Als je in een drukke zaak gaat zitten, is het geluidstechnisch niet te doen om dat te filmen. Ook moet je dan toestemming vragen aan iedereen om in beeld te komen en heb je kans dat dit enorm afleidt. Lijkt me overigens ook super saai, want er mag dus ook geen muziekje aan op de achtergrond omdat dat niet lekker opneemt qua geluid.

Ik denk dat het zomaar kan dat ze daar op een gek tijdstip moeten lunchen/high tea-en etc. Want een zaak zal (een gedeelte van) hun zaak niet zomaar sluiten.

Mooi uitgelegd. Dat wist ik niet, maar klinkt heel logisch. 

Beterlaat2021! schreef op 20-08-2024 om 10:15:



Wonderlijk trouwens hoe het de gastheer/vrouw vaak lukt om een compleet lege horeca gelegenheid te vinden.

Dat is heel vaak zo in reality shows, anders moet iedereen die er zit toestemming geven tot uitzending. Tenminste ik denk dat dat de reden is.

MRI

MRI

20-08-2024 om 17:48

Zo hoog in Schotland in april hoef je niet veel te doen om in een lege zaak te belanden.

Ondanks de ontwikkelingen bij Arno, met Niels.. Vond ik het maar een saaie aflevering vandaag! 
Bij Thijzzz is het echt slaapverwekkend saai! Ook bij Robert Jan was het niet echt leuk vond ik! En Margreeth dus onverwachts weg.. Ik denk dat hij haar leuker vindt dan andersom

BritgetJones007 schreef op 20-08-2024 om 12:09:

[..]

Ik vind het ook wel zo sociaal om niet op je mobiel te zitten tijdens een etentje, maar een foto van de mooie hapjes, dat snap ik wel, leuk toch. Eigenlijk was het meer zijn reactie, waardoor er een onderbreking was.

Nou nee, hij mocht niks van de tafel oppakken want ‘dat moest op de foto’. Zo kun je niet verder met je high tea hoor.  Meerdere keren, die foto’s omdat ze zei “nog ééntje”. Ik snap wel dat zoiets irritant kan overkomen maar zij leek zijn ergernis  helemaal niet door te hebben. Die passen niet bij elkaar. 

HAHA!wait..what schreef op 20-08-2024 om 22:49:

Ondanks de ontwikkelingen bij Arno, met Niels.. Vond ik het maar een saaie aflevering vandaag!
Bij Thijzzz is het echt slaapverwekkend saai! Ook bij Robert Jan was het niet echt leuk vond ik! En Margreeth dus onverwachts weg.. Ik denk dat hij haar leuker vindt dan andersom

Daarom had hij Els niet weg moeten sturen. Margreet was gewoon spontaan 'erin gepiept', maar was verder helemaal niet zo 'into' RJ. Els daarintegen wel en paste perfect bij hem en dat had hij meer op waarde moeten schatten.

ToetieToover schreef op 20-08-2024 om 22:51:

[..]

Nou nee, hij mocht niks van de tafel oppakken want ‘dat moest op de foto’. Zo kun je niet verder met je high tea hoor. Meerdere keren, die foto’s omdat ze zei “nog ééntje”. Ik snap wel dat zoiets irritant kan overkomen maar zij leek zijn ergernis helemaal niet door te hebben. Die passen niet bij elkaar.

Juist vervelend als iemand om zoiets geërgerd is. Waarom? Om die 10 seconden

ToetieToover schreef op 20-08-2024 om 22:51:

[..]

Nou nee, hij mocht niks van de tafel oppakken want ‘dat moest op de foto’. Zo kun je niet verder met je high tea hoor. Meerdere keren, die foto’s omdat ze zei “nog ééntje”. Ik snap wel dat zoiets irritant kan overkomen maar zij leek zijn ergernis helemaal niet door te hebben. Die passen niet bij elkaar.

Dat zou mij ook irriteren. Wat waarom maak je foto's van je high tea? Wat doe je überhaupt met die foto's? Voor in het fotoalbum?  Voor op de sociale media? Voor wie eigenlijk?  Ik snap het niet.

Moyrrie schreef op 21-08-2024 om 09:03:

[..]

Dat zou mij ook irriteren. Wat waarom maak je foto's van je high tea? Wat doe je überhaupt met die foto's? Voor in het fotoalbum? Voor op de sociale media? Voor wie eigenlijk? Ik snap het niet.

Ik denk voor op facebook of zo. Ik heb zo'n iemand op facebook. Allemaal foto's van als ze uit eten zijn en wat ze regelmatig doen. Ik zie er de zin ook niet van in want het boeit mij niet.

MRI

MRI

21-08-2024 om 09:52

Ik begrijp RJ wel, het is niet alleen op het moment zelf irritant, het is ook een beetje oppervlakkig en self centered om anderen te vermoeien met plaatjes van wat je eet en hoe leuk jouw leven is.

ToetieToover schreef op 20-08-2024 om 22:51:

[..]

Nou nee, hij mocht niks van de tafel oppakken want ‘dat moest op de foto’. Zo kun je niet verder met je high tea hoor. Meerdere keren, die foto’s omdat ze zei “nog ééntje”. Ik snap wel dat zoiets irritant kan overkomen maar zij leek zijn ergernis helemaal niet door te hebben. Die passen niet bij elkaar.

Dit

Naast dat het niet gepast is om foto's te maken in sommige gelegenheden, was ook die glitterjurk mooi maar niet voor een high tea. 

Daarnaast vertelde Margreeth tegen Louise dat RJ de afspraken een half uur eerder inplande voor laatkomers. Kan me nog herinneren dat Els en RJ zaten te wachten, omdat ze te laat was. Dat half uur was overigens niet genoeg, want ook nu stond hij buiten te wachten en steentjes te gooien. Dit past niet bij RJ, hij vindt het belangrijk dat een iemand weet hoe met etiquette om te gaan, daar hoort dit allemaal bij.

RJ wordt hier ergens omschreven als een 'een kakker'.   Nou dat is hij niet hoor, hij is een heer met manieren.
Liever RJ  dan een Tokkie of een Flodder.

Beterlaat2021! schreef op 21-08-2024 om 11:17:

RJ wordt hier ergens omschreven als een 'een kakker'. Nou dat is hij niet hoor, hij is een heer met manieren.
Liever RJ dan een Tokkie of een Flodder.

Heb dat ook al een paar keer gelezen, als dat een kakker is.... dan hoop ik dat men mij in het dagelijkse leven ook ziet als een kakker! 

Een kakker, hecht veel waarde aan etiquette en goede manieren, en stralen vaak zelfvertrouwen uit. 
Dit zelfvertrouwen kan af en toe worden opgevat als arrogantie, vooral door mensen buiten hun sociale kring. 

Super houden zo

Yumi schreef op 21-08-2024 om 12:00:

[..]

Heb dat ook al een paar keer gelezen, als dat een kakker is.... dan hoop ik dat men mij in het dagelijkse leven ook ziet als een kakker!

Een kakker, hecht veel waarde aan etiquette en goede manieren, en stralen vaak zelfvertrouwen uit.
Dit zelfvertrouwen kan af en toe worden opgevat als arrogantie, vooral door mensen buiten hun sociale kring.

Super houden zo

Voor mij is een kakker iemand die zie beter vindt dan een ander (lees ‘eenvoudigere’ mensen enz) en iets probeert uit te stralen met bepaalde kleding. En zich mss houden aan officiële etiquette regels, maar dan meer voor de vorm, dan dat het uit het hart komt. Mij naam is ook eerder ‘rechtse ballen’

RJ valt voor mij in een heel andere categorie: Iemand die zichzelf is en houdt van bepaalde ‘apartigheden’ horende bij het ouderwetse Schotse leven. Ik zie een bal of kakel niet zo gauw in een nickerbocker e.d. lopen en ook zie zo oprecht vol zijn natuur schoonheid

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.