Media en cultuur

Friezinnetje
23-02-2025 om 20:45
Boer zoekt vrouw 2025
Vanaf zondag 2 maart start er weer een nieuw seizoen van Boer zoekt Vrouw.
Dit jaar zijn er 6 boeren.
Eerdere seizoenen zagen we in de eerste aflevering de brieven, in dit seizoen gaan de boeren meteen op speeddate. De liefdesbrieven heeft Yvon al eerder bij de boeren bezorgd.
Boerin Deerdry, heeft gekozen voor: Roy, Sjoerd, Wesley, Carst-Jan en Huub
Boer Julius, heeft gekozen voor: Kayleigh, Patricia, Nora en Myrthe (hij kiest er 4)
Boer John, heeft gekozen voor: Daniëlle, Karin, Mira, Eileen en Linda
Boer Roel, heeft gekozen voor Lisanne, Kelsey, Simone, Karin en Sandra
boer Martijn, heeft gekozen voor Ilja, Marleen, Maud, Annet en Ciska
Boer Jan, heeft gekozen voor: Anita, Annick, Dorien, Giela en Karina
Vanaf 2 maart op NPO1 om 20.25 uur.

Friezinnetje
06-04-2025 om 21:53
MidasWolf schreef op 06-04-2025 om 21:42:
[..]
Het is toch een belangrijk iets, de boerderij kan dan prima even kort op de tweede plek komen. Of desnoods hulp inschakelen bij bepaalde klussen. Ken wel boeren van nabij dat kan zeker voor een paar dagen wel.
Maar het boerenleven is wel heel belangrijk in het leven van de boer, dus kun je ook niet aan de kant zetten.

Moosey
06-04-2025 om 22:09
Hè damn ik dacht dat ik bijgekeken was, is er blijkbaar net een aflevering geweest, nu zie ik spoilers Nou ja niks aan te doen. Ik vind het weer leuk!
My 2 cents tot nu toe:
John is een engerd en een controlefreak, ik denk dat ie voor Aileen gaat (en hopelijk komt ze er op tijd achter dat ie een engerd is)
Martijn is een leukerd en Ciska ook. Dat zou misschien nog wel serieus wat kunnen worden.
Deerdry heeft het wel zwaar maar ik vind r toch wel echt van een ander kaliber dan Bernice vorig jaar hoor. Ik hoop op Sjoerd of Carst-Jan, Roy heeft me wat teveel poeha.
Julius vind ik wel zwáár ongemakkelijk. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ie een van de drie dames echt blij gaat maken. Kaylee lijkt het best te passen maar die heeft teveel haar op d’r tanden voor m denk ik.
Ik vind Roel wel echt een beetje aandoenlijk maar ik denk dat ie voor al zn dames te vastgezogen in de klei blijkt te zitten. Ik vind boer Jan eigenlijk nog flexibeler. Kan me ook weinig voorstellen bij het huwelijk wat ie met z’n Poolse heeft gehad..

alhambra
06-04-2025 om 22:32
John lijkt wel een sociale radar te missen. Hij redeneert geheel vanuit zichzelf en is daarnaast ook wat bot in zijn uitspraken. Het wordt interessante tv daar maar ik denk dat het op niets uitloopt. Hij maakt ook de denkfout dat hij een ander type vrouw moet hebben voor een relatie terwijl ik denk dat hij vooral bij zichzelf te rade moet gaan wat zijn aandeel geweest is in het niet werken van zijn oude relatie. Hij neemt zichzelf mee naar een nieuwe relatie.
Annet voelde als een moeder voor Jan, denk ik. Jammer voor haar want ze wilde het zó graag.
Bij Deedry hebben we vandaag wat diepgang gezien bij Roy. Leuk! Ik denk dat ze hem gaat kiezen.
Roel is hopelijk wat wakker geschud door Yvonne.
Martijn lijkt verdriet te hebben over zijn eigen gedrag/karakter. Hij vond haar heel leuk maar had er verdriet van dat hij niet bij haar past omdat hij niets afmaakt en chaotisch is. Ik vond het heel mooi dat hij haar direct een knuffel gaf toen ze moest gaan.
Bij Julius heb ik geen idee. Kaylee past nog het beste maar ik blijf erbij dat hij zijn beste match naar huis heeft gestuurd op de eerste dag van de logeerweek.

RavIvaR
06-04-2025 om 22:34
RavIvaR schreef op 30-03-2025 om 23:12:
Dorien, Annet en Patricia kunnen wel naar huis volgende week.
Ik hoop dat zij zelf voor het keuzemoment het gesprek aangaan om hun twijfels te uiten..
En zo zie je maar, dit liep toch nog anders dan ik verwacht had.
Ik vond het wel wat sneu voor de dame die het helemaal met Jan zag zitten. Maar als hij dat niet zo voelt houdt het inderdaad op. Ze pakte het knap op, vond ik.

Roos57
07-04-2025 om 07:33
Sandra bij Roel had ik verwacht. Ik vond haar wel leuk . Ze vroeg veel . Wilde wat diepgang.

Roos57
07-04-2025 om 07:34
Martijn vind ik leuk . Hij vond het ook lastig . Zij was te direct voor hem . Wel een leuke vrouw vond ik .

Roos57
07-04-2025 om 07:37
En John vind ik steeds minder leuk .Dat analyseren van de vrouwen bah
Zijn opmerkingen brr
De kippen 😢

anijsblokje
07-04-2025 om 08:14
Moosey schreef op 06-04-2025 om 22:09:
Hè damn ik dacht dat ik bijgekeken was, is er blijkbaar net een aflevering geweest, nu zie ik spoilers
Nou ja niks aan te doen. Ik vind het weer leuk!
My 2 cents tot nu toe:
John is een engerd en een controlefreak, ik denk dat ie voor Aileen gaat (en hopelijk komt ze er op tijd achter dat ie een engerd is)
[...]
Het leukste is misschien nog wel dat zij Eileen heet.

Bloemenzee
07-04-2025 om 14:50
Roos57 schreef op 07-04-2025 om 07:35:
En Jan stuurt de vrouw weg die het meeste van hem hield 😅
Ik had bij haar meer het idee dat ze het vooral geweldig vond dat hij zélf de wasmachine aanzetten en zélf de stofzuiger pakte.

Roos57
07-04-2025 om 14:57
Bloemenzee schreef op 07-04-2025 om 14:50:
[..]
Ik had bij haar meer het idee dat ze het vooral geweldig vond dat hij zélf de wasmachine aanzetten en zélf de stofzuiger pakte.
Ja en de boerderij en dieren vond ze ook geweldig 🥰

Koko67
07-04-2025 om 17:17
Yumi schreef op 02-04-2025 om 14:40:
[..]
Dat is het ook, daarom snap ik die vrouwen niet dat ze een boer willen die zo met dieren omgaat. Maar ik begrijp ook niet dat iemand scharreleieren kan eten, als je weet wat voor vreselijk leven die kippen hebben
![]()
Maar in vrije uitloopeieren en in eieren van kippen die bij mensen thuis lekker rondscharrelen zit veel meer Pfas, las ik net in de krant. Deskundigen raden aan om met dat soort eieren erg voorzichtig te zijn.

Moosey
07-04-2025 om 17:44
anijsblokje schreef op 07-04-2025 om 08:14:
[..]
Het leukste is misschien nog wel dat zij Eileen heet.
![]()