Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boer zoekt vrouw 2025

Het scharrelei;Daarna volgt het scharrelei met code 2.
"Scharrel is een misleidende term, want zo klinkt het heel positief'',
vertelt Anne Hilhorst van WakkerDier. "De kippen zitten weliswaar niet
in een kooi, maar ze komen ook nooit buiten. Een gedeelte van de snavel
wordt er vaak afgehaald. Deze categorie is de grootste in Nederland.''

Ik vind het maar mega treurig.

(https://www.24kitchen.nl/populair/verschil-ei-scharrelei-vrije-uitloop-codes)

stokstaart schreef op 02-04-2025 om 12:33:

Dat is het ook, daarom snap ik die vrouwen niet dat ze een boer willen die zo met dieren omgaat. Maar ik begrijp ook niet dat iemand scharreleieren kan eten, als je weet wat voor vreselijk leven die kippen hebben   

Yumi schreef op 02-04-2025 om 14:40:

[..]

Dat is het ook, daarom snap ik die vrouwen niet dat ze een boer willen die zo met dieren omgaat. Maar ik begrijp ook niet dat iemand scharreleieren kan eten, als je weet wat voor vreselijk leven die kippen hebben

nou inderdaad.

Yumi schreef op 02-04-2025 om 14:40:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat scharrelkippen kippen zijn die buiten lekker kunnen scharrelen.

Beterlaat2021! schreef op 31-03-2025 om 13:46:

Ik word eigenlijk niet vrolijk van de kippen van John. Noem je dat scharrelkippen?

En ik snap ook niet helemaal wat het bedrijf van Deedry inhoudt. Hoe kun je zóveel paarden aandacht geven, vertrouwd maken met mensenhanden?

9 kippen per vierkante meter heten scharrelkippen. 

stokstaart schreef op 02-04-2025 om 12:33:

Helemaal mee eens. Ik vind hem ook meer fabrikant dan boer. 

Fleurtje_5 schreef op 02-04-2025 om 17:30:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat scharrelkippen kippen zijn die buiten lekker kunnen scharrelen.

Nee helaas niet, daarom eet ik alleen biologische eieren de kippen hebben ruimte en kunnen naar buiten, in tegenstelling tot scharrelkippen die leven op 2 A4tjes.

Eieren: keurmerken en eiercodes | Wakker Dier

Half april komt het boek; Boer zoekt vrouw, De niet vertelde verhalen uit. 
Voor veel deelnemers liep de deelname goed af, maar er zijn ook boeren die daar heel anders over denken. 

Diepgravende en eerlijke portretten van de boeren worden in dit boek afgewisseld met hoofdstukken waarin het fenomeen Boer zoekt vrouw wordt ontleed. Het resultaat is een intrigerend en onthullend boek.

Boek werpt nieuw licht op Boer zoekt vrouw: succesverhaal is niet het héle verhaal | Binnenland | AD.nl

Ik ben zó benieuwd wie de boeren zullen kiezen.

Sommige boeren lijkt het te overkomen, dan zeggen zij. Het is gezellig maar…
Dan wil ik dit, dan gebeurd er wat tussendoor op het bedrijf.
Vraag eens iets aan mij, of ken ik jou goed. Creëer zelf ook eens die momenten. (Wat wij dan te zien krijgen.) Julius bijvoorbeeld.

Goed gesprek tussen Roy en Deedry. Handig om dat boekje mee te nemen. Zij zegt wel dat hij onzeker is, dat is zij zelf ook. 

John vind ik moeilijk te peilen.

Mira doet mij een beetje denken aan Mirjam Bikker(christenunie)

Dat Jan Annick wegstuurde had ik niet verwacht, misschien toch iets te extravert voor hem. Zij vind wel een andere leuke man.

Friezinnetje

Friezinnetje

06-04-2025 om 21:25 Topicstarter

tja, lastig zulke keuzemomenten. Ze zijn er 2of 3 dagen, en ondertussen moet je ook je boerderij runnen. Blijft er niet veel tijd over. En dan nog een heel team om je heen, met ook vreemde mensen, je wilt goed overkomen en je wilt ook nog wat te weten komen over je dames of heren. 

Friezinnetje schreef op 06-04-2025 om 21:25:

tja, lastig zulke keuzemomenten. Ze zijn er 2of 3 dagen, en ondertussen moet je ook je boerderij runnen. Blijft er niet veel tijd over. En dan nog een heel team om je heen, met ook vreemde mensen, je wilt goed overkomen en je wilt ook nog wat te weten komen over je dames of heren.

Het is toch een belangrijk iets, de boerderij kan dan prima even kort op de tweede plek komen. Of desnoods hulp inschakelen bij bepaalde klussen. Ken wel boeren van nabij dat kan zeker voor een paar dagen wel. 

Beterlaat2021! schreef op 31-03-2025 om 13:46:

Ik word eigenlijk niet vrolijk van de kippen van John. Noem je dat scharrelkippen?

En ik snap ook niet helemaal wat het bedrijf van Deedry inhoudt. Hoe kun je zóveel paarden aandacht geven, vertrouwd maken met mensenhanden?

Paarden worden tot hun derde jaar in de opfok gehouden om door andere paarden ‘opgevoed’ te worden, dat ze leren hoe paarden onderling communiceren en gewoon een beetje op te groeien tot ze mentaal en fysiek eraan toe zijn om aan het werk te gaan met mensen. Dus het belangrijkste is het gezelschap van andere paarden en dat ze goed in de gaten gehouden worden of ze gezond zijn. Maar veel aandacht van een mens hebben ze nog niet nodig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.