Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boer zoekt vrouw 2025

Bloemenzee schreef op 30-03-2025 om 20:56:

Bij John kan ik helemaal niet aflezen wat hij denkt. Hij lacht wel, maar geen idee of hij het meent.

Nee, precies. Ik zat er met de speeddates ook al naast.

Ik vond het een cryptische aflevering. Bijna niemand liet het achterste van zijn tong zien. Ben benieuwd naar volgende week!

Die gesprekken bij John zijn wel lekker afwisselend, gaat over bloemkool of rode kool. Het leukste van John is zijn hond, die tussen de kolen rondspringt 

Niet dat het bij de andere veel beter gaat, alhoewel John is open over zijn gevoel, hij heeft een klik met.... alle drie. Ik ben een beetje allergisch voor John, maar vind het 
wel goed dat hij de dames apart neemt voor een gesprekje.

Ik hoop dat Dorien voor het keuze moment aangeeft weg te willen, zodat Jan straks niet de "verkeerde" naar huis stuurt. 

Deedry komt zo onzeker over, weet niet hoe ze de mannen bezig moet houden, weet niet wat ze van haar vinden... misschien is het een idee om ernaar te vragen? 

Wat is Martijn een chaoot en wat ziet die boerderij eruit. Annet trekt dat niet, Marleen is daar niet mee bezig en Ciska ziet het maar laat het bij Martijn, die hoeft/wil hem niet veranderen... mooi.

Zoals ik vorige week al zei, Patricia past daar niet en ook hier hoop ik dat ze zelf weggaat voor het keuze moment. Dat zou ook fijn zijn voor Julius, want ik heb geen idee waarop hij zijn keuze op wil baseren?  Kylie beweert niet teveel te laten merken hoeveel ze weet, maar hangt een heel verhaal over inseminatie op bij het ontbijt, Myrthe is leuk maar als Julius zo stil blijft, dan vraag ik me af of ze dat een match zou zijn. 

Een aflevering waarin het meest opvallende was, dat er zo weinig tussen de boeren en dates gebeurde. 

Ik blijf de afleveringen chaotisch vinden met te snelle wisselingen tussen de verschillende boeren. 
Qua eerste keuzes lijkt me al wel het een en ander duidelijk.
Al gaat het bij John misschien nog lastig worden. Hij heeft met alledrie een klik en alledrie willen ze blijven. 
Dorien, Annet en Patricia kunnen wel naar huis volgende week.
Ik hoop dat zij zelf voor het keuzemoment het gesprek aangaan om hun twijfels te uiten. 
Bij Deedry heb ik nog geen idee voor wie ze wel of niet kiest, zij zelf ook niet denk ik maar als ik het goed begrepen heb komt dat keuzemoment (in ieder geval voor de kijker) later.
Als ik haar was zou ik trouwens niet zo relaxt gereageert hebben op het feit dat een man verzwegen heeft al vader te zijn. 
Verzwegen in zijn brief, verzwegen bij de speeddate, verzwegen  bij de dagdate. 
Die zou ik sowieso wegsturen. Of ik het feit dat hij een kind heeft nou een probleem zou vinden of niet.

Even dit stuk gequote van RavlvaR

“Als ik haar was zou ik trouwens niet zo relaxt gereageert hebben op het feit dat een man verzwegen heeft al vader te zijn.
Verzwegen in zijn brief, verzwegen bij de speeddate, verzwegen bij de dagdate.
Die zou ik sowieso wegsturen. Of ik het feit dat hij een kind heeft nou een probleem zou vinden of niet.”

Misschien voor haar een mooi excuus om te blijven latten, ze benadrukt best vaak dat ze het normaal gesproken alleen doet/alleen hier rond loopt. Ik denk dat zij hem het leukst vindt. De andere twee zijn ook leuk, en dat maakt het lastig. Ik weet niet of zij nu (al) iemand bij in huis kan/wil hebben. 

Al die tandenpoetsmomenten mogen er van mij uit. Wat daar nou interessant aan is, ik zou het niet weten.

Boer John die Mira en Karin wil combineren, zo werkt het niet
Denk dat Karin daar nog het beste paste van de drie. Denk niet dat Mira daar op haar plek is. 

Vrijevlinder schreef op 31-03-2025 om 08:37:

Al die tandenpoetsmomenten mogen er van mij uit. Wat daar nou interessant aan is, ik zou het niet weten.

Dat viel mij ook al op, net als het kappersmoment bij “Ik Vertrek” 

Zo in scène gezet, met z’n allen dralen rond de wastafel en ook nog eens bij alle boeren. Het is ergens grappig, maar wel flauw. Als je er al twee ziet staan, dan wacht je die paar minuten even.

MidasWolf schreef op 31-03-2025 om 08:40:

[..]

Dat viel mij ook al op, net als het kappersmoment bij “Ik Vertrek”

Zo in scène gezet, met z’n alleen dralen rond de wastafel en ook nog eens bij alle boeren. Het is ergens grappig, maar wel flauw. Als je er al twee ziet staan, dan wacht je die paar minuten even.

Ja, precies.

Elk seizoen denk ik hetzelfde: mannen, vrouw! Zoek een op een momentjes. Ga met hen apart iets doen! Dit is elk jaar hetzelfde dat ze het niet doen. Maar de boeren die meedoen hebben toch wel eens een eerder seizoen gezien waarbij ze weten hoe ze het beste kunnen aanpakken?

Vrijevlinder schreef op 31-03-2025 om 08:47:

[..]

Ja, precies.

Elk seizoen denk ik hetzelfde: mannen, vrouw! Zoek een op een momentjes. Ga met hen apart iets doen! Dit is elk jaar hetzelfde dat ze het niet doen. Maar de boeren die meedoen hebben toch wel eens een eerder seizoen gezien waarbij ze weten hoe ze het beste kunnen aanpakken?

Zou dat niet komen, om deels te voorkomen dat wij de keuze al te snel zien aankomen. Waarschijnlijk zijn er bij een paar boeren al snel voorkeuren. Lijkt mij sterk dat zij geen momenten alleen hebben.

Wij zien tot nu toe veelal het groepsgevoel/proces. Wat meer momenten met de boer samen zou ook leuk zijn. Misschien komen de een op een momenten nog iets meer.

Vrijevlinder schreef op 31-03-2025 om 08:37:

Ik weet niet meer bij welke boer het was, waarbij een van de vrouwen instructies gaf aan een vd boeren? Hij had als een van de weinige een elektrische tandenborstel en kreeg te horen, 2 minuten en helemaal naar achteren met de borstel. Alsof het een klein kind was   

alhambra schreef op 30-03-2025 om 21:45:

Ik vond het een cryptische aflevering. Bijna niemand liet het achterste van zijn tong zien. Ben benieuwd naar volgende week!

Ik ben ook reuze benieuwd. Riep nog naar de tv "wie?" toen het programma afgelopen was. Bij Jan kan ik niet merken wie hij zal kiezen, Bij John kan het ook nog alle kanten op.Toen hij aan Karin naar de tatoes vroeg dacht ik aan zijn gezicht te zien dat hij dat maar niks vond "die gaat naar huis' dacht ik nog, maar dan vind hij het wel heel fijn dat zij flirterig is.

Ook bij Deedry kan ik het niet zien. Ik vind de middelste het beste bij haar passen omdat Deedry dat 'rustige' nodig heeft. Ze doet teveel haar best en heeft daardoor zo'n akelig nep lachje (dat is alleen mijn mening maar).

dates_deedry_bzv.png.webp?itok=nMXmZnbI

Ik word eigenlijk niet vrolijk van de kippen van John.  Noem je dat scharrelkippen?

En ik snap ook niet helemaal wat het bedrijf van Deedry inhoudt. Hoe kun je zóveel paarden aandacht geven, vertrouwd maken met mensenhanden?

Ik vind de kippen ook treurig. Om heel eerlijk te zijn verbaast het mij dat iedereen daar zo vrolijk loopt: ach, kijk nou, al die kippen, zo leuk! (Dat idee) Mijn maag zou er van omdraaien.

Ik kijk terug. Wat een afknapper die kippen fabriek bij John.
Die zien echt nooit buitenlucht. Zo triest..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.