Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boer zoekt vrouw 2025

Toen ik vandaag de krant las moest ik aan de kippen van boer John denken. Hij is namelijk géén hobbyboer.  Althans, het zal zijn hobby zijn, maar zijn kippen vallen niet onder de hobbykip.

https://nos.nl/artikel/2563687-rivm-eet-geen-eieren-van-hobby-kippen-kan-door-pfas-schadelijk-zijn-voor-gezondheid

RIVM: eet geen eieren van hobby-kippen, kan door PFAS schadelijk zijn voor gezondheid

coolpack2 schreef op 14-04-2025 om 00:19:

[..]

Dat snapte ik ook wel, maar ze had het ook op een later moment kunnen aankaarten zonder dat het zo duidelijk merkbaar was voor Karin. Nu voelde ze zich bij terugkomst ook nog genoodzaakt om (alsnog) met Karin zelf te delen wat haar dwars gezeten had, wat ik ook nog wel begrijp als onhandig gedrag, maar dan is de spanning natuurlijk wel compleet. Ik begrijp wel dat John ermee zat, die voelde zich waarschijnlijk ook een beetbe tussen twee vuren zitten en zat met de vraag hoe beiden tevreden te houden.

Ja plus Eileen zat zo'n beetje bij hem op schoot, ook daarna nog. Ze zat de hele tijd met haar benen vlak bij hem. Dus misschien vervelend dat zij zich erbuiten voelde vallen, maar ze deed het zelf net zo goed andersom.

Ik vond haar uitnodiging om tegen haar aan te komen zitten ook raar.

Bij John, Eileen en Karin gebeurt iig nog wat, flirten, aftasten. De rest beetje saai

Ik vind het bij Martijn verre van saai. Dar heerst een leuke humor. Bij Julius vind ik het ook niet saai. Bij Jan ook niet, maar ik denk wel dat het er saai gaat worden. Bij Roel ook niet echt saai. Bij Deedry vind ik het echt heel saai.

Ik kan maar niet aan de naam Deedry wennen, het geeft mij steeds het idee dat het de Engelse naam Deirdre had moeten zijn maar de ouders niet precies wisten hoe je dat schreef....
Ik vind haar overigens wel leuk in het programma.

Wat een saai seizoen is dit, de rek is wel uit dit programma vind ik.

Friezinnetje

Friezinnetje

20-04-2025 om 21:33 Topicstarter

vooral veel moeite om te zeggen hoe je over iemand denkt. Vanuit de boeren en de logées. En wat je verwachtingen zijn of wat je zou willen. 
Kortom eigenlijk praten. En dan niet over koetjes en kalfjes of bloemkolen of spitskolen of kippen en eieren. 

Maar ik denk dan ook maar: Ze zijn nog maar bij dag 4, het is een niet 'normale' situatie en hoe zou ik zelf zijn, als ik daar bij een onbekend iemand in huis zit met een 'concurrente'? 

Wat een boel gemiste kansen vandaag!

Het was wel weer een saaie aflevering. Voor volgende week doen ze weer of het heel spannend wordt, maar dat zou het deze week ook worden. Ben wel benieuwd wat er met Ciska is. Gun het haar wel.

John kiest hopelijk voor Karin. Denk dat dat is wat hij zoekt. Geen tweede moeder voor z’n kinderen, maar echt iets anders.

Julius vind ik steeds meer bij Kayleigh passen. Geen idee waarom. Misschien net iets minder huismusserig of zo (al wil ik Mirthe daarmee niet beledigen!).

Van Roel ben ik bang dat hij alleen eindigt. Zie het nog niet gebeuren.

Jan: geen idee. Krijg geen hoogte van hem.

Martijn: ik denk Marleen. Die is net een tikje serieuzer en kan hem denk ik net iets meer in balans houden.

Deedry: zou ze al voorkeur hebben? Ergens hoop ik op Sjoerd, maar geen idee waarop dat gebaseerd is. 

Wat gaat het moeizaam, en die sfeer, dodelijk saai. Ik was gillend weggelopen, er is niets, er gebeurt niets. De meeste boerderijen zien er ook nog smakeloos uit, met dat plastic kleedje over de keukentafel. Het weer past er uitstekend bij, grijs, kil en grauw. 

Bloemenzee schreef op 20-04-2025 om 22:03:

Het was wel weer een saaie aflevering. Voor volgende week doen ze weer of het heel spannend wordt, maar dat zou het deze week ook worden. Ben wel benieuwd wat er met Ciska is. Gun het haar wel.

John kiest hopelijk voor Karin. Denk dat dat is wat hij zoekt. Geen tweede moeder voor z’n kinderen, maar echt iets anders.

Julius vind ik steeds meer bij Kayleigh passen. Geen idee waarom. Misschien net iets minder huismusserig of zo (al wil ik Mirthe daarmee niet beledigen!).

Van Roel ben ik bang dat hij alleen eindigt. Zie het nog niet gebeuren.

Jan: geen idee. Krijg geen hoogte van hem.

Martijn: ik denk Marleen. Die is net een tikje serieuzer en kan hem denk ik net iets meer in balans houden.

Deedry: zou ze al voorkeur hebben? Ergens hoop ik op Sjoerd, maar geen idee waarop dat gebaseerd is.

Ciska zag misschien een heel klein vonkje tussen Martijn en Marleen en liep toen weg om naar het kalf te gaan kijken.

Bij John kan het nog alle kanten uit.

Ik vind Julius ook bij Kayleigh passen. Jammer dat beide zo voorzichtig zijn. Ik denk uit angst gekwetst te worden. Voor boeren zoals bv Julius is 'Boer zoekt vrouw' ook voor bestemd. Toch?

Wat veel onzekerheid bij Roel. Ik vond het achterbaks van Simone dat ze ja antwoordde toen Roel vroeg of ze hem nog zag zitten. En dat dubbel bevestigde. En iets later hoor ik haar zeggen dat ze zo twijfelt.

Ik hoop dat boer Jan een goede keuze maakt, en ik vermoed dat een goede keuze niet de schooljuf is. Want zij is al druk bezig met reizen en pensioen, terwijl ze o zo geniet van het boerenleven.

Deedry kan geen keuze maken. Misschien heeft Deedry wel spijt dat ze vorige week Carst-Jan naar huis heeft gestuurd.

Vrouwen zijn echt heksen.

Marleen: flirt 59 minuten in een uur met Martijn.
Martijn: "Met Ciska is het niet zo goed."
Marleen: "Oh wat dan?"
... ja wat zou er nou zijn?

Fiorah schreef op 21-04-2025 om 19:15:

Vrouwen zijn echt heksen.

Marleen: flirt 59 minuten in een uur met Martijn.
Martijn: "Met Ciska is het niet zo goed."
Marleen: "Oh wat dan?"
... ja wat zou er nou zijn?

Ja, dat was niet zo subtiel... Ik had ergens ook wel medelijden met Ciska. Ze weet ook heus wel hoe het zit maar om het er de hele tijd zo dik bovenop te leggen is ook weer overdreven. Ik denk trouwens wel dat Marleen goed bij hem past.

En toen koos hij voor Ciska 🙃🙃

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.