Media en cultuur

Friezinnetje
23-02-2025 om 20:45
Boer zoekt vrouw 2025
Vanaf zondag 2 maart start er weer een nieuw seizoen van Boer zoekt Vrouw.
Dit jaar zijn er 6 boeren.
Eerdere seizoenen zagen we in de eerste aflevering de brieven, in dit seizoen gaan de boeren meteen op speeddate. De liefdesbrieven heeft Yvon al eerder bij de boeren bezorgd.
Boerin Deerdry, heeft gekozen voor: Roy, Sjoerd, Wesley, Carst-Jan en Huub
Boer Julius, heeft gekozen voor: Kayleigh, Patricia, Nora en Myrthe (hij kiest er 4)
Boer John, heeft gekozen voor: Daniëlle, Karin, Mira, Eileen en Linda
Boer Roel, heeft gekozen voor Lisanne, Kelsey, Simone, Karin en Sandra
boer Martijn, heeft gekozen voor Ilja, Marleen, Maud, Annet en Ciska
Boer Jan, heeft gekozen voor: Anita, Annick, Dorien, Giela en Karina
Vanaf 2 maart op NPO1 om 20.25 uur.

Fleurtje_5
13-04-2025 om 22:00
Roos57 schreef op 13-04-2025 om 21:57:
Simone geniet niet zo denk ik bij Roel .
Zal ze daarom die wintermuts op haar hoofd houden?

Roos57
13-04-2025 om 22:04
Fleurtje_5 schreef op 13-04-2025 om 22:00:
[..]
Zal ze daarom die wintermuts op haar hoofd houden?
Nee dat staat leuk op insta 😜

Yumi
13-04-2025 om 22:08
Bloemenzee schreef op 13-04-2025 om 21:42:
[..]
Denk dat dat vooral lekker sensationeel geknipt is. Met het slaapgebrek en de spanning is het wachten op een huilbui hier en daar.
Dat was er vandaag al...
Eileen voelde zich ondergesneeuwd, wat John daar nou echt van vond was mij niet duidelijk. Karin liet duidelijk merken dat ze het er niet mee eens was, en reageerde geïrriteerd. Vroeg me af of er misschien meer was voorgevallen dan wat we te zien kregen. John die er niet door kon slapen en zich afvroeg hoe dat verder zou gaan, zo heftig was het toch niet?
De dames van Roel vinden het saai en het zou mij niet verbazen als ze afhaken. Roel krijgt dat helemaal niet mee, die vind het wel gezellig zo.
Jan en Karina zijn leuk samen, alleen wil zij niet in Groningen wonen. Kwamen die tranen daardoor? Jan wil vrijwilligerswerk gaan doen op andere boerderijen, als hij stopt met het werk op de boerderij. Het zal waarschijnlijk de bedoeling zijn om dat bij boeren in de omgeving te doen. In Groningen heeft hij zijn netwerk opgebouwd, dus?

coolpack2
13-04-2025 om 22:13
Bloemenzee schreef op 13-04-2025 om 21:42:
[..]
Denk dat dat vooral lekker sensationeel geknipt is. Met het slaapgebrek en de spanning is het wachten op een huilbui hier en daar.
Ja, was vorige week ook met de emotie bij Karina, geloof ik.

Bloemenzee
13-04-2025 om 22:26
Ik kreeg bij Eileen eigenlijk vooral het idee dat ze wilde dat John wist dat ze niet helemaal zichzelf was. Dus hij hij haar niet af zou wijzen omdat ze zo stil was.

Yumi
13-04-2025 om 22:32
Bloemenzee schreef op 13-04-2025 om 22:26:
Ik kreeg bij Eileen eigenlijk vooral het idee dat ze wilde dat John wist dat ze niet helemaal zichzelf was. Dus hij hij haar niet af zou wijzen omdat ze zo stil was.
Nou precies dat, karin was nogal veel aan het woord en daardoor hield zij zich meer op de achtergrond. Snap ik wel als iemand druk zit te vertellen onderbreek je die niet zomaar. Dat wou ze duidelijk maken, maar dat is toch niet iets om wakker van te liggen?

Moosey
13-04-2025 om 22:34
Yumi schreef op 13-04-2025 om 22:32:
[..]
Nou precies dat, karin was nogal veel aan het woord en daardoor hield zij zich meer op de achtergrond. Snap ik wel als iemand druk zit te vertellen onderbreek je die niet zomaar. Dat wou ze duidelijk maken, maar dat is toch niet iets om wakker van te liggen?
Als je perfectionistisch bent misschien wel. Dat had John ook al zijn grootsheid natuurlijk moeten zien aankomen en voorkomen, dat een damsel zich gedistressed zou gaan voelen

alhambra
13-04-2025 om 22:39
Ik vind Eileen geniepig overkomen. Karen strijdt ook maar met open vizier.

RavIvaR
13-04-2025 om 23:32
Ik snapte Eilleen wel, denk een beetje zoals Bloemenzee en Yumi aangaven.
Het was me trouwens al opgevallen voor ze het zei en eigenlijk denk ik dat het doordat de een introvert lijkt en de ander extravert dat dit al meer is voorgekomem dan wij op beeld gezien hebben.
Goed dat Patricia naar huis is, die paste daar inderdaad niet.
Deedry heeft nu nog degene over die lang verzwegen heeft dat ie een kind heeft. Dit lijkt me een minpunt, al lijkt hij me eigenlijk leuker dan Roy. Ik denk niet dat hier iets duurzaams uit komt.
Bij Jan zie ik het ook lastig worden. De een wil niet naar Oost-Groningen en de ander lijkt meer uit het leven te willen halen dan Jan kan bieden.
Die vrouw die gekookte aardappelen prakken maar niks vindt kan denk ik beter opstappen, zij had meerdere dingen waarbij ik dacht, die gaat hier niet gelukkig worden. Simone volgens mij. Karin past daar beter denk ik, al hoorde ik haar op het eind ook wel een opmerking maken waaruit blijkt dat ze zo ver nog nier is.
Bij Martijn lijken Ciska en Marleen wel aan elkaar gewaagd. Ik heb nog geen idee waar dat heen gaat.
Ze kunnen dit trouwens echt beter in het voorjaar of de zomer opnemen. Ik mis het dolletje van het elkaar natspuiten, zwemmen in een beekje en picknicken op een kleedje in het gras. Ze zijn volgens mij nog nergens het erf afgeweest in de logeerweek. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen indutten.

coolpack2
14-04-2025 om 00:19
Yumi schreef op 13-04-2025 om 22:32:
[..]
Dat snapte ik ook wel, maar ze had het ook op een later moment kunnen aankaarten zonder dat het zo duidelijk merkbaar was voor Karin. Nu voelde ze zich bij terugkomst ook nog genoodzaakt om (alsnog) met Karin zelf te delen wat haar dwars gezeten had, wat ik ook nog wel begrijp als onhandig gedrag, maar dan is de spanning natuurlijk wel compleet. Ik begrijp wel dat John ermee zat, die voelde zich waarschijnlijk ook een beetbe tussen twee vuren zitten en zat met de vraag hoe beiden tevreden te houden.

Roos57
14-04-2025 om 08:09
alhambra schreef op 13-04-2025 om 22:39:
Ik vind Eileen geniepig overkomen. Karen strijdt ook maar met open vizier.
Tis een jeuzel 😜

Fleurtje_5
14-04-2025 om 09:08
Bloemenzee schreef op 13-04-2025 om 22:26:
Dat is niet 'eigenlijk vooral het idee dat je kreeg', dát was vooral het idee wat Aileen zelf vertelde tegen John. Ik kreeg een beetje het idee dat het eerder met jaloezie te maken had. Even niet genoeg aandacht.
Had Aileen dat niet ook ter plekke kunnen zeggen waar Karin bij was? Nu zag je Karin zielig achterblijven op de bank met het idee 'het gaat over mij'. Terwijl Aileen het daarna wel gewoon aangeeft met Karin erbij. Waarom niet 'ik voel me bij jullie ondergesneeuwd' of zoiets. Nu werd het een storm in een glas water. En Karin krijgt zo meteen een deuk in haar 'cv'. (Ellebogenwerk dus)
Dat John er slecht van had geslapen gaat niet alleen over 'dat gevoel van Aileen', maar de vraag 'hoe nu verder?' Dat 'gevoel' van Aileen had hij niet in de gaten, en achteraf is het niet prettig ervaren. Stel dat hij tot nu voor Aileen had willen gaan, hoe gaat het dan straks als er andere mensen met hem in gesprek zijn?

Fleurtje_5
14-04-2025 om 09:20
RavIvaR schreef op 13-04-2025 om 23:32:
Ik snapte Eilleen wel, denk een beetje zoals Bloemenzee en Yumi aangaven.
Het was me trouwens al opgevallen voor ze het zei en eigenlijk denk ik dat het doordat de een introvert lijkt en de ander extravert dat dit al meer is voorgekomem dan wij op beeld gezien hebben.
Goed dat Patricia naar huis is, die paste daar inderdaad niet.
Deedry heeft nu nog degene over die lang verzwegen heeft dat ie een kind heeft. Dit lijkt me een minpunt, al lijkt hij me eigenlijk leuker dan Roy. Ik denk niet dat hier iets duurzaams uit komt.
Bij Jan zie ik het ook lastig worden. De een wil niet naar Oost-Groningen en de ander lijkt meer uit het leven te willen halen dan Jan kan bieden.
Die vrouw die gekookte aardappelen prakken maar niks vindt kan denk ik beter opstappen, zij had meerdere dingen waarbij ik dacht, die gaat hier niet gelukkig worden. Simone volgens mij. Karin past daar beter denk ik, al hoorde ik haar op het eind ook wel een opmerking maken waaruit blijkt dat ze zo ver nog nier is.
Bij Martijn lijken Ciska en Marleen wel aan elkaar gewaagd. Ik heb nog geen idee waar dat heen gaat.Ze kunnen dit trouwens echt beter in het voorjaar of de zomer opnemen. Ik mis het dolletje van het elkaar natspuiten, zwemmen in een beekje en picknicken op een kleedje in het gras. Ze zijn volgens mij nog nergens het erf afgeweest in de logeerweek. Ik kan me wel voorstellen dat sommigen indutten.
Deedry gaat voor Roy omdat haar zus Roy knap vind. De brandweerman was waarschijnlijk bang dat hij niet gekozen zou worden als hij had vertelt over dat erg jonge kindje.
Bij boer Jan is het spannend. De schooljuf weet toch ook waar de boer woont als ze de brief schrijft. Zij kijkt nu al naar het pensioen van boer Jan zodat ze kunnen gaan reizen. Maar dan is boer Jan toch niet echt meer de boer Jan waar ze op schreef? De andere dame is twintig jaar jonger dan de schooljuf en zal vast nog twintig jaren werken eer zij met pensioen kan gaan. Dan kan boer Jan nog (zoals hij van plan is) in zijn pensioenleeftijd andere boeren gaan helpen.
Nee, het leven van een boer is niet alleen picknicken en zwemmen in de beek, het gaat ook over herfst, winter en werken op het land. En dan lekker koukleumen bij een warme kop erwtensoep en een kaarsje op tafel.

Vrijevlinder
14-04-2025 om 13:38
Er zitten erg veel juffen in het programma. Maar die van Jan maakt zijn zinnen af, lijkt duidelijk meer te willen. Hij staat er voor open, maar ik vraag me af of ze niet wat 'te' is voor hem. Ik vind haar iets overheersends hebben.
En die opmerkingen dat Groningen erg ver weg is. Denk je dan van te voren niet verder na? Je weet toch dat er een kans is dat je iets krijgt.

Yumi
14-04-2025 om 18:13
Vrijevlinder schreef op 14-04-2025 om 13:38:
Er zitten erg veel juffen in het programma. Maar die van Jan maakt zijn zinnen af, lijkt duidelijk meer te willen. Hij staat er voor open, maar ik vraag me af of ze niet wat 'te' is voor hem. Ik vind haar iets overheersends hebben.
En die opmerkingen dat Groningen erg ver weg is. Denk je dan van te voren niet verder na? Je weet toch dat er een kans is dat je iets krijgt.
Dat overheersende van haar maakt dat ik hoop dat ze inziet dat ze geen match zijn.
Ze wil niet in Groningen wonen en ze wil gaan reizen. Jan wil in de toekomst ook wel reizen maar nu niet ... dat had ze kunnen lezen in het profiel van Jan. Dat ze dat nu wil begrijp ik wel, ze is 65 en misschien al met pensioen?
Waar Jan over 10 jaar hoopt te staan? ‘Dan hoop ik gelukkig te zijn met een lieve vrouw aan mijn zijde. Waarmee ik ook de boerderij eens kan verlaten om wat leuks te doen. Of te doen wat zij graag wil.’