Media en cultuur
Friezinnetje
27-03-2023 om 13:51
Boer zoekt Vrouw 2023
Op zondag 9 april start het nieuwe seizoen weer van BzV. De boeren worden dan weer voorgesteld en kunnen er weer brieven geschreven worden.
In dit dertiende seizoen maken we kennis met boeren in de leeftijd van begin 20 tot in de 60 jaar. De een is een paar jaar geleden zijn boerenbedrijf gestart en de ander is als jong kind met het hele gezin geëmigreerd naar het buitenland. De een kan niet zonder zijn paarden en de ander vindt in alle vroegte lopen over de akkers het mooiste wat er is. Een ding hebben ze gemeen: het zijn allemaal hardwerkende mensen die iemand missen om hun dag mee door te nemen, samen te genieten en een leven op te bouwen.
V.l.n.r. op de foto :
Piet, 63, Duitsland : vleesvee (uitgenodigd: Anke, Eugenie, Adrie, Inge, Gea)
Claudia, 57, Frankrijk: melkvee (uitgenodigd: Marcel, Paul, Bob, Jan Willem, Rene)
Haico, 43, Denemarken : melkvee (uitgenodigd: Nouk, Melanie, Jasmijn, Ellen, Wendy)
Bernice, 23, Zweden, melkvee (uitgenodigd: Victor, Ype Jacob, Johan, Johan en Yorick)
Richard, 33, Slowakije, akkerbouw (uitgenodigd: Daisy, Doreen, Robin, Marlies, Marijke)
Zondag 17 september, 20.25 - 21.30 uur NPO 1!
Poezie
19-11-2023 om 21:45
Roos55 schreef op 19-11-2023 om 21:28:
En piet en anke
Grappig stel 😀
Ik vind Anke veel te uitgekookt, perse naar die sieraden winkel willen terwijl je op je klompen kunt aanvoelen dat Piet uit galantheid het sierraad wel wil betalen en daar dan op reageren alsof Piet te snel gaat in hun relatie.
Moosey
19-11-2023 om 21:45
Ik denk dat Jasmijn een heel moeilijk iemand is, niet in de laatste plaats voor zichzelf. Ze ziet echt haar eigen aandeel wel namelijk, maar blijkbaar lukt het niet zo om daar dan ook iets mee te doen. Sneu voor allebei.
Bernice is verstandig geweest inderdaad.
Claudia blijf ik een beetje gek vinden, die rare zakelijke toon ook ‘ik spring een gat in de lucht’. Ze zal het vast menen en ik gun het haar ook heel erg, maar het blijft op mij onecht overkomen. denk toch dat ze inderdaad wel goed heeft gekozen, ik zag René nog niet zo aan de yoga-les mee doen
Robin en Richard zijn zo schattig samen, maar ik vrees voor de reünie… Er werd gehint op niet alleen maar goed nieuws, nu kan dat natuurlijk op Piet en Anke slaan, maar ik vrees toch een beetje dat t voor Robin te ver weg gaat zijn. Hoe verschrikkelijk mooi die Karpaten ook zijn.
Ik vond Anke nu ook wel wat bazig, maar ze leken het toch ook wel echt gezellig te hebben samen.
Naamgenootje
19-11-2023 om 21:51
dat niet goede nieuws is ook Bernice natuurlijk.
Ik gok
3 stellen nog bij elkaar.
En Jasmijn en Haico absoluut niet.
Dat ze ellen maar invliegen voor de reunie.
PhilDunphy
19-11-2023 om 21:58
Moosey schreef op 19-11-2023 om 21:45:
Ik denk dat Jasmijn een heel moeilijk iemand is, niet in de laatste plaats voor zichzelf. Ze ziet echt haar eigen aandeel wel namelijk, maar blijkbaar lukt het niet zo om daar dan ook iets mee te doen. Sneu voor allebei.
Dat voel ik ook. Ik krijg in de reacties best wel vaak het gevoel dat iedereen denkt dat Jasmijn dit bewust doet. Maar ik heb het idee dat zij zich gewoon geen raad weet. Ze hekelt het feit dat ze wel vrienden lijken en lijkt te zeggen dat ze wel wat intiemer wil zijn met Haico. Maar merkt ook aan zichzelf dat ze afstand neemt en weet dat niet te keren. Ze zou dan een man nodig hebben die zo'n meid naar zich toe trekt, een kus geeft of minstens wat flirt, maar Haico is daarvoor helaas te onervaren en volgt haar afstand. Lief dat hij haar die ruimte geeft, maar ook wel moeilijk om daar dan samen uit te komen, want je moet dit doorbreken. Maar volgens mij is het voor beide knap vervelend. En zelfs het weer zit dan tegen.
Ik denk zelf ook dat het Jasmijn erg hielp dat er in de logeerweek nog een vrouw was. Jasmijn haakte vaak aan op de gesprekken van Haico en Ellen.
HAHA!wait..what
19-11-2023 om 22:04
Ik loop een beetje achter maar pfff Jasmijn en Haico.. Ik denk de hele tijd hoe leuk hij het gehad zou hebben met Ellen haha
Zelfde als Piet! Ik vind Gea echt veel leuker/liever. Dat dominante van Anke trek ik persoonlijk heel slecht 😅 Maar Piet lijkt dat voor nu wel prima te vinden..
Naamgenootje
19-11-2023 om 22:04
Als ze intimiteit wil dan moet ze misschien niet zo kil en gesloten als een dichte koelkast wezen.
Daar zou zelfs elke ervaren casanova op afknappen, dat ligt niet aan zijn onervarenheid.
HAHA!wait..what
19-11-2023 om 22:15
Sorry maar wat een gedram over dat leeftijdsverschil! Ik denk eerder dat al die mensen (als ze dat al doen) kijken vanwege die cameraploeg om je heen hoor, niet omdat ze misschien iets zien van dat leeftijdsverschil 🙄
MidasWolf
19-11-2023 om 22:28
HAHA!wait..what schreef op 19-11-2023 om 22:15:
Sorry maar wat een gedram over dat leeftijdsverschil! Ik denk eerder dat al die mensen (als ze dat al doen) kijken vanwege die cameraploeg om je heen hoor, niet omdat ze misschien iets zien van dat leeftijdsverschil 🙄
Dit inderdaad, als je al gaat vragen hoe het gezellig te gaan maken want anders worden het een paar lange dagen, het wil niet vlotten.
Het ligt nu echt bij haar, zij weet nu dat Haico voor haar gekozen heeft. Die onzekerheid is nu weg.
MidasWolf
19-11-2023 om 22:49
Claudia is ook een stuk vlotter/losser als tijdens de logeerweek. Misschien bepaalde spanning die nu weg valt.
Leuk die rit met de eens door het Franse landschap.
PhilDunphy
19-11-2023 om 22:52
Naamgenootje schreef op 19-11-2023 om 22:04:
Als ze intimiteit wil dan moet ze misschien niet zo kil en gesloten als een dichte koelkast wezen.
Daar zou zelfs elke ervaren casanova op afknappen, dat ligt niet aan zijn onervarenheid.
Tja, dat zegt ze ook zelf toch? Het lukt haar niet het te veranderen, maar ze geeft zelf al aan dat ze te afstandelijk doet en het moeilijk vindt.
Ik ben wel benieuwd wat maakt dat ze zo dicht slaat. Al was ze tijdens de logeerweek soms ook al zo timide en afwachtend. Maar ik had wel het idee dat er toen meer gebeurde tussen hen dan nu.
Vrijevlinder
20-11-2023 om 07:58
alhambra schreef op 19-11-2023 om 21:31:
We zagen Claudia eindelijk ontspannen en wat is ze gelukkig!
Robin & Richard zijn leuk samen.
Dat Bernice niemand zou kiezen, dacht ik al. Knap ook dat ze niet "omdat het zo hoort" op citytrip gegaan is.
Anke & Piet leken me heel leuk samen maar ik denk dat zij op termijn te bazig is. Dat viel op vandaag.
Ja en Haico & Jasmijn.... Wat kan een mens moeilijk doen zeg! Hij probeerde er wat van te maken en hij profileerde zich ook goed bij de klimmuur. Ik snap het gewoon niet. Echt sneu voor Haico.
Ik zag nu ook bazige trekjes bij Anke en ik vraag me af of het op de lange duur gaat werken. Hopelijk geeft Piet tegengas. Ook wat ze riep over iets in Rotterdam, wat hij niet wist. Ik vond dat niet zo aardig klinken.
Haico voegt zich helemaal naar Jasmijn in de hoop dat het wat wordt, misschien gebeurt er een wonder, maar ik denk het niet.
Beterlaat2021!
20-11-2023 om 08:09
Zijn Haico en Jasmijn samen op citytrip, het ongemak druipt er van af.
Twee kamers, twéé paraplu's, lopen in de regen...
Ik snap niet helemaal waarom Jasmijn zich nu zo gedraagt.
Waarom heeft ze zich dan niet eerder teruggetrokken?
Knutselkei
20-11-2023 om 08:32
Tikte Anke nou Piet op zn vingers bij dat taartje waar nog geen koffie was? Ze is wel heel bazig, poeh.
Arme Haico, gunde hem een warm iemand.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.