Media en cultuur
Friezinnetje
27-03-2023 om 13:51
Boer zoekt Vrouw 2023
Op zondag 9 april start het nieuwe seizoen weer van BzV. De boeren worden dan weer voorgesteld en kunnen er weer brieven geschreven worden.
In dit dertiende seizoen maken we kennis met boeren in de leeftijd van begin 20 tot in de 60 jaar. De een is een paar jaar geleden zijn boerenbedrijf gestart en de ander is als jong kind met het hele gezin geëmigreerd naar het buitenland. De een kan niet zonder zijn paarden en de ander vindt in alle vroegte lopen over de akkers het mooiste wat er is. Een ding hebben ze gemeen: het zijn allemaal hardwerkende mensen die iemand missen om hun dag mee door te nemen, samen te genieten en een leven op te bouwen.
V.l.n.r. op de foto :
Piet, 63, Duitsland : vleesvee (uitgenodigd: Anke, Eugenie, Adrie, Inge, Gea)
Claudia, 57, Frankrijk: melkvee (uitgenodigd: Marcel, Paul, Bob, Jan Willem, Rene)
Haico, 43, Denemarken : melkvee (uitgenodigd: Nouk, Melanie, Jasmijn, Ellen, Wendy)
Bernice, 23, Zweden, melkvee (uitgenodigd: Victor, Ype Jacob, Johan, Johan en Yorick)
Richard, 33, Slowakije, akkerbouw (uitgenodigd: Daisy, Doreen, Robin, Marlies, Marijke)
Zondag 17 september, 20.25 - 21.30 uur NPO 1!
alhambra
20-11-2023 om 08:43
Knutselkei schreef op 20-11-2023 om 08:32:
Tikte Anke nou Piet op zn vingers bij dat taartje waar nog geen koffie was? Ze is wel heel bazig, poeh
Dat had ze bij mij niet moeten doen
_Audrey
20-11-2023 om 08:48
Beterlaat2021! schreef op 20-11-2023 om 08:09:
Zijn Haico en Jasmijn samen op citytrip, het ongemak druipt er van af.
Twee kamers, twéé paraplu's, lopen in de regen...
Ik snap niet helemaal waarom Jasmijn zich nu zo gedraagt.
Waarom heeft ze zich dan niet eerder teruggetrokken?
Ik vond Jasmijn zich de hele logeerweek al zo gedragen, ze zat al telkens zo onzeker te mutsen en er kwam bijna geen woord uit. Ik begreep er ook niks van dat hij voor haar koos.
Miepjecody
20-11-2023 om 08:50
Moosey schreef op 19-11-2023 om 21:45:
Ik denk dat Jasmijn een heel moeilijk iemand is, niet in de laatste plaats voor zichzelf. Ze ziet echt haar eigen aandeel wel namelijk, maar blijkbaar lukt het niet zo om daar dan ook iets mee te doen. Sneu voor allebei.
Bernice is verstandig geweest inderdaad.
Claudia blijf ik een beetje gek vinden, die rare zakelijke toon ook ‘ik spring een gat in de lucht’. Ze zal het vast menen en ik gun het haar ook heel erg, maar het blijft op mij onecht overkomen. denk toch dat ze inderdaad wel goed heeft gekozen, ik zag René nog niet zo aan de yoga-les mee doen
Robin en Richard zijn zo schattig samen, maar ik vrees voor de reünie… Er werd gehint op niet alleen maar goed nieuws, nu kan dat natuurlijk op Piet en Anke slaan, maar ik vrees toch een beetje dat t voor Robin te ver weg gaat zijn. Hoe verschrikkelijk mooi die Karpaten ook zijn.
Ik vond Anke nu ook wel wat bazig, maar ze leken het toch ook wel echt gezellig te hebben samen.
Kan Jasmijn überhaupt enthousiast doen?
Mooi dat jij dat ook hebt met claudia, ze is aardig maar praat als een robot ofzo
Miepjecody
20-11-2023 om 09:22
Waarom zegt ze pracht IG. Ze weet niet dat je prachtig uitspreekt als " prachtug" ??
HAHA!wait..what
20-11-2023 om 09:41
_Audrey schreef op 20-11-2023 om 08:48:
[..]
Ik vond Jasmijn zich de hele logeerweek al zo gedragen, ze zat al telkens zo onzeker te mutsen en er kwam bijna geen woord uit. Ik begreep er ook niks van dat hij voor haar koos.
Nee ik ook niet. Hij keek alleen een keer iets te blij (naar haar billen) toen ze boven hem bezig was met die hooibalen. Toen dacht ik nog; oh nee, hij vindt haar aantrekkelijk en ik denk ook interessant.. Volgens mij hebben ze nooit een heel leuk/vrolijk/soepel gesprek gevoerd en dat lag dit keer niet aan de boer
HAHA!wait..what
20-11-2023 om 09:45
Miepjecody schreef op 20-11-2023 om 09:18:
met die taart, wtf!!!
Pff nou echt.. Ik had haar een tik teruggegeven en de taart in 1 keer in m'n mond gepropt haha 😅
Knutselkei
20-11-2023 om 10:20
HAHA!wait..what schreef op 20-11-2023 om 09:45:
[..]
Pff nou echt.. Ik had haar een tik teruggegeven en de taart in 1 keer in m'n mond gepropt haha 😅
en die van haar ook
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:26
Ik las dat Angela de Jong vond dat Haico ronduit is bedonderd of belazerd door Jasmijn.
Ach wat zielig voor Haico. Tuurlijk. Ik vind het heel droevig voor Haico. Maar hij wist dat Jasmijn voor hem twijfelachtig was. Hij zei dat Ellen en hij op een lijn zaten, fijne gesprekken met elkaar hadden, en veel meer met elkaar gemeen hadden, hij zei ook dat Ellen verliefd was en meteen zou kunnen aarden. En dat hij twijfelde over Jasmijn. Dan gaat hij in gesprek met jasmijn, en binnen twee minuten zijn de twijfels weg? Wie heeft wie bedonderd?
Er is er hier maar ééntje bedonderd en dat is Ellen.
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:34
Fleurtje_5 schreef op 13-11-2023 om 06:23:
[..]
Mijn mening:
Haico is steeds veel meer voor Ellen geweest, ze hadden een klik, hij kon veel beter met haar praten, ze zaten veel meer op één lijn. Haico had twijfels over Jasmijn. Tot dat ze de hooischuur in gingen en Jasmijn daar met haar kont voor hem stond de hooibalen te plaatsen. Toen mompelde Haico iets over 'gevoel' of zoiets.
Jasmijn kleedde zich wel beter en vrouwelijker. Maar ze is 17 jaar jonger dan Haico. Ik moet het nog zien hoelang dit goed blijft gaan.
En hier blijf ik bij.
Jasmijn was veel meer zichzelf toen ze met die hooibalen aan het werk was. Nu ze op citytrip is voelt ze een soort druk. Jasmijn is onzeker. 'De mensen kijken en zien het leeftijdsverschil' dacht ze. Maar ik denk eerder dat mensen kijken omdat zij zo onzeker is en nogal ongelukkig overkomt, zelfs mét grote suikerspin in haar hand.
Jasmijn vertelde ook eerder aan Haico dat ze flink tekeer kon gaan (schreeuwen?) als ze jaloers was. De manier waarop ze dit vertelde dacht ik wel 'dapper dat je het zo zegt'.
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:36
HAHA!wait..what schreef op 20-11-2023 om 09:41:
[..]
Nee ik ook niet. Hij keek alleen een keer iets te blij (naar haar billen) toen ze boven hem bezig was met die hooibalen. Toen dacht ik nog; oh nee, hij vindt haar aantrekkelijk en ik denk ook interessant.. Volgens mij hebben ze nooit een heel leuk/vrolijk/soepel gesprek gevoerd en dat lag dit keer niet aan de boer
Dit dus.
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:38
Poezie schreef op 19-11-2023 om 21:45:
[..]
Ik vind Anke veel te uitgekookt, perse naar die sieraden winkel willen terwijl je op je klompen kunt aanvoelen dat Piet uit galantheid het sierraad wel wil betalen en daar dan op reageren alsof Piet te snel gaat in hun relatie.
Nee ik kon dat goed begrijpen. Anke ziet iets moois en wil een aandenken aan deze mooie citytrip. Mocht het onverwachts mislopen met de relatie wil ze het sieraad gewoon houden zonder schuldgevoel.
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:42
HAHA!wait..what schreef op 19-11-2023 om 22:04:
Ik loop een beetje achter maar pfff Jasmijn en Haico.. Ik denk de hele tijd hoe leuk hij het gehad zou hebben met Ellen haha
Zelfde als Piet! Ik vind Gea echt veel leuker/liever. Dat dominante van Anke trek ik persoonlijk heel slecht 😅 Maar Piet lijkt dat voor nu wel prima te vinden..
Piet en Anke passen mooi bij elkaar. Piet gaf aan dat hij het goed vond als Anke aangeeft wat ze wel of niet wil.
Sommige mensen hebben dat nodig. Die willen dat ook. Wachten tot het kopje cappuchino er is vind ik wel netjes, en Anke zei het ook plagerig-streng. Piet kan er van leren dat 'een beetje lomp zijn' niet hoeft.
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:52
PhilDunphy schreef op 12-11-2023 om 22:05:
Zo te lezen ben ik een van de weinigen die Jasmijn wél een goede keuze vindt.
Ellen is ervaren en neemt best wel het voortouw. Dat is enerzijds prettig voor de onervaren Haico, maar ik heb het idee dat Haico best wel een mannetje is.
Bij Jasmijn kan hij zijn testosteron wat meer laten gelden en echt de beschermende, stoere rol pakken. Zij stelt zich rustig en afwachtend op. Ik vind haar op dit moment meer passen bij Haico, maar dan dus met name door zijn gebrek aan ervaring die hem te lichtjes maakt voor Ellen.
Robin had ik niet verwacht, maar misschien omdat ik Marijke juist zo'n leuke meid vind. Heel spontaan, vond ik wel passen bij Richard. Robin is iets rustiger, maar blijkbaar vindt hij dat juist wel fijn.
Bij Claudia wordt het Paul denk ik. En hoewel ik Paul minder leuk vind, vind ik hem wel bij Claudia passen. Zij is zelf ook wel een beetje van het langdradige volgens mij.
We zullen het zien volgende week.
Fleurtje_5
20-11-2023 om 11:55
Moosey schreef op 19-11-2023 om 21:45:
Ik denk dat Jasmijn een heel moeilijk iemand is, niet in de laatste plaats voor zichzelf. Ze ziet echt haar eigen aandeel wel namelijk, maar blijkbaar lukt het niet zo om daar dan ook iets mee te doen. Sneu voor allebei.
Bernice is verstandig geweest inderdaad.
Claudia blijf ik een beetje gek vinden, die rare zakelijke toon ook ‘ik spring een gat in de lucht’. Ze zal het vast menen en ik gun het haar ook heel erg, maar het blijft op mij onecht overkomen. denk toch dat ze inderdaad wel goed heeft gekozen, ik zag René nog niet zo aan de yoga-les mee doen
Robin en Richard zijn zo schattig samen, maar ik vrees voor de reünie… Er werd gehint op niet alleen maar goed nieuws, nu kan dat natuurlijk op Piet en Anke slaan, maar ik vrees toch een beetje dat t voor Robin te ver weg gaat zijn. Hoe verschrikkelijk mooi die Karpaten ook zijn.
Ik vond Anke nu ook wel wat bazig, maar ze leken het toch ook wel echt gezellig te hebben samen.
Het geluk spatte van haar af en ik vond het heel mooi.
Ze heeft toch een zware tid achter de rug, om dan toch weer verliefd te worden, dat limkt me een cadeau voor Claudia.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.