Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zie dat het meerdere delen heeft. Ben benieuwd of je het nog een
aanrader vindt als je wat verder in het boek bent. Ik denk dat ik er ook
aan ga beginnen, maar moet eerst nog andere boeken van m'n stapel
lezen.

Over Temeraire ik vond het begin heel leuk maar tegen het einde niet meer, ik lees het niet uit. Later wordt het steeds meer oorlog(strategie), dat vind ik saai. Mijn vriend heeft ontzettend genoten. 

Nou, het eerste boek dat ik hier voorbij zag komen heb ik vandaag in 1 dag gelezen! Vogeleiland van Marion Pauw. Ik zat er goed in en vond het fijn geschreven. Aan het eind wel een beetje ongeloofwaardig. Maar ook zielig. Fijn om weer een keer zo een boek in te zijn gezogen  

klaar met onze moeilijkste nacht  

tussendoor nog De man die alles achterliet - Tanya Commandeur gelezen, heel mooi om te lezen hoe een emigratie een familie kon ontwrichten. 
nu begonnen met het vrouwen paleis - Laetitia Colombani 

Aviendha schreef op 20-03-2022 om 19:55:

[..]

Over Temeraire ik vond het begin heel leuk maar tegen het einde niet meer, ik lees het niet uit. Later wordt het steeds meer oorlog(strategie), dat vind ik saai. Mijn vriend heeft ontzettend genoten.

Dank voor de update! Klinkt alsof het (ook) niets voor mij is. Ik hou niet van politieke/oorlogstrategie fantasie, maar wel van draken

Lees nu Marionet, vervolg op ragdoll. Spannend

PriceyRook54

PriceyRook54

22-03-2022 om 13:22

Ik ben inmiddels bijna klaar met Mijn moeder wil mijn naam niet weten (Christel Jansen) en waar ik normaal gesproken best een ongevoelig mens ben, was ik hier gisterenavond bij het slapen gaan gewoon naar van.

Het is een waargebeurd verhaal van een beroemde celliste die opgroeide in de oorlogstijd, met een Joodse man. Samen krijgen ze drie kinderen. Ze is zelf zo verknipt als wat, door polio, door oorlog en hij heeft natuurlijk ook een flinke tik van de molen gekregen, maar hoe die kinderen behandeld worden, door hun en door hun pleeggezinnen/tehuizen, is echt harteloos. Op een gegeven moment wordt er ook een bepaald "opvoedingsgesticht" zoals dat heette genoemd waar mijn neef ook in gezeten heeft.  Gelukkig voor hem was dat 40 jaar later, dus ik kan alleen maar hopen dat hij beter behandeld is daar.

Goed geschreven wel, ook al is het vrij traag, maar niet een lekker tussendoorleesboek zeg maar. Als ie uit is vanavond weer even heel wat anders!

Regendrup. schreef op 03-03-2022 om 09:43:

[..]

Die vond ik zo tegenvallen. Ben benieuwd wat jij er van vindt!

Huidpijn van Saskia Noort is uit maar wat Regendrup al zei, lang zo goed niet als andere boeken van haar. Pas op het eind werd het echt boeiend.

Gister begonnen in Voor altijd mijn dochter van Rachel Hore.

781x1200.jpg

Ik heb nav een tip hier Films die nergens draaien gelezen. Wat een heerlijk boek. En een nadenkertje.

Het tweede boek dat ik hier voorbij zag komen, heb ik net in de zon uitgelezen. Een mooie jonge vrouw van Tommy Wieringa. Ik vind de schrijfstijl erg prettig, maar het is wel een triestig boek. 

Cala schreef op 20-03-2022 om 23:52:

[..]

Dank voor de update! Klinkt alsof het (ook) niets voor mij is. Ik hou niet van politieke/oorlogstrategie fantasie, maar wel van draken

Dan moet je de kronieken van de wilde regenlanden lezen van Robin hobb! Echt fantastisch. Het is voor die (4 delige) serie niet per se nodig om haar andere boeken ook te lezen 

Regendrup. schreef op 18-03-2022 om 11:10:

Ik spring de laatste tijd van boek naar boek. Heel vervelend want lees bijna niks uit. Heb me nu voorgenomen dat ik éérst deze boeken ga uitlezen voordat ik een nieuwe ga beginnen.

De huizenruil - Rebecca Fleet
De olijfboom - Lucinda Riley
Dromen van jou - Dani Atkins.

De laatste ben ik gisteren als luisterboek aan begonnen en die laat me niet los. Dus die ga ik als eerst uitlezen. Wat een nachtmerrie voor alle betrokkenen. Ik ga er niet te veel over schrijven, ik denk dat je dit boek echt zonder al te veel informatie vooraf moet lezen. Bij mij slaat hij in ieder geval echt enorm hard in.

Nou heb mezelf aan mijn afspraak gehouden, alle 3 de boeken zijn uit! Heeft toch nog wel voordelen: ziek thuis zijn.

Nu begonnen in Dagboek van een verloskundige.

Robin Hobb- Leerling en Meester (de boeken van de Zieners I). 

Ik heb al haar boeken al vaak gelezen, maar begin gewoon weer van voor af aan. Mijn favoriete schrijver! 

Regendrup. schreef op 23-03-2022 om 14:52:

[..]

Nou heb mezelf aan mijn afspraak gehouden, alle 3 de boeken zijn uit! Heeft toch nog wel voordelen: ziek thuis zijn.

Nu begonnen in Dagboek van een verloskundige.

Beterschap! Dagboek van een verloskundige leest lekker makkelijk weg, vind dat soort korte verhalen altijd wel fijn als ik ziek ben

Regendrup. schreef op 23-03-2022 om 14:52:

[..]

Nu begonnen in Dagboek van een verloskundige.

Wat grappig, die laatste heb ik van de week ook spontaan geleend van de bieb.

Begonnen in Drie uur - om degenen van wie je houdt te redden van Rosamund Lupton. Leest fijn en goed spannend. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.