Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Sherlock
17-03-2022 om 19:19
Ik heb Rock paper scissors van Alice Feeney uit, wat een heerlijk onvoorspelbaar boek!
Iemand nog aanraders met dezelfde strekking; spannend en vol met twists? 😃
@Ainne, ik ga je laatste post niet quoten maar het bovenste stukje is wel een beetje een spoiler! ☹️ Maar wel bedankt voor je tip van Rock paper scissors, was echt heerlijk om te lezen! 😄
MildredRatched
17-03-2022 om 19:20
Sherlock schreef op 17-03-2022 om 19:19:
Ik heb Rock paper scissors van Alice Feeney uit, wat een heerlijk onvoorspelbaar boek!
Iemand nog aanraders met dezelfde strekking; spannend en vol met twists? 😃
Heb je de Helen Grace serie van MJ Arlidge al gelezen? Of boeken van Karin Slaughter?
Al heb ik het boek van Alice Feeney niet gelezen, dus geen idee of het de goede strekking is
Sherlock
17-03-2022 om 19:56
MildredRatched schreef op 17-03-2022 om 19:20:
[..]
Heb je de Helen Grace serie van MJ Arlidge al gelezen? Of boeken van Karin Slaughter?
Al heb ik het boek van Alice Feeney niet gelezen, dus geen idee of het de goede strekking is
Bedankt voor de tips! Karin Slaughter ben ik wel eens aan begonnen maar vond ik te gruwelijk, ik houd meer van detective en spanning dan van veel bloed en alles in detail beschreven. 😬 MJ Arlidge ga ik bekijken!
MildredRatched
18-03-2022 om 09:13
Cala schreef op 17-03-2022 om 21:32:
Of misschien de boeken van Robert Galbraith!
Ja die vond ik ook heel erg goed en die hebben weinig gruwelijke details
MildredRatched
18-03-2022 om 09:14
Sherlock schreef op 17-03-2022 om 19:56:
[..]
Bedankt voor de tips! Karin Slaughter ben ik wel eens aan begonnen maar vond ik te gruwelijk, ik houd meer van detective en spanning dan van veel bloed en alles in detail beschreven. 😬 MJ Arlidge ga ik bekijken!
Oh dan heb ik nog wel wat tips denk ik, even kijken in mijn lijst
Beterlaat2021!
18-03-2022 om 10:24
Dit heb ik net uit :
Dit bijna uit :
Volgende week een paar dagen weg, dit gaat mee :
Alles uit straatbiebs.
Daar waar ik naartoe ga, ga ik ook boeken droppen en vinden in de straatbiebs!
Regendrup.
18-03-2022 om 11:10
Ik spring de laatste tijd van boek naar boek. Heel vervelend want lees bijna niks uit. Heb me nu voorgenomen dat ik éérst deze boeken ga uitlezen voordat ik een nieuwe ga beginnen.
De huizenruil - Rebecca Fleet
De olijfboom - Lucinda Riley
Dromen van jou - Dani Atkins.
De laatste ben ik gisteren als luisterboek aan begonnen en die laat me niet los. Dus die ga ik als eerst uitlezen. Wat een nachtmerrie voor alle betrokkenen. Ik ga er niet te veel over schrijven, ik denk dat je dit boek echt zonder al te veel informatie vooraf moet lezen. Bij mij slaat hij in ieder geval echt enorm hard in.
MildredRatched
18-03-2022 om 11:29
Sherlock schreef op 17-03-2022 om 19:56:
[..]
Nicci French zijn veel boeken aanraders van.
Gegijzeld van Clare Mackintosh
Mindful moorden van Karsten Dusse, vond ik heel grappig en een beetje spannend
Van Daniel Cole heb ik ragdoll gelezen, vond ik ook heel goed!
Zes duistere redenen van Jo Spain, echt een mysterie, heel leuk
nlies
18-03-2022 om 11:57
MildredRatched schreef op 18-03-2022 om 11:29:
[..]
Ik heb van Daniel Cole Marionet klaarliggen, dat is het tweede deel uit die serie, en daarna is er nog een deel, De Wolven.
MildredRatched
18-03-2022 om 17:31
Ik heb vandaag wat de zee vertelt van Julia Drake uitgelezen. Vond ik een prachtige YA en ik kon hem gebruiken in een opdracht voor mijn online boekenclub challenge, dus dat kwam helemaal mooi uit.
Nu ga ik verder in Eternal van Steven van Belleghem, wat zich afspeelt in 2041.
Verder ben ik de Helen Grace serie van MJ Arlidge aan het luisteren, fijne spannend boeken
Sherlock
18-03-2022 om 19:14
Cala schreef op 17-03-2022 om 21:32:
Of misschien de boeken van Robert Galbraith!
Dankjewel, ga ik ook checken!
Sherlock
18-03-2022 om 19:15
MildredRatched schreef op 18-03-2022 om 11:29:
[..]
Deze ga ik ook checken, dankjewel! Gegijzeld stond al op mijn lijstje, ben benieuwd!
ShowyHummingbird30
19-03-2022 om 12:52
Cala schreef op 16-03-2022 om 12:10:
[..]
Ik heb de film ook nooit gezien, maar heb het boek een paar jaar geleden op vakantie gelezen. Ik weet nog dat ik steeds hardop moest lachen en het een ontzettend leuk boek vond. Toen ik thuis kwam heb ik het boek aangeraden aan diverse mensen, die allemaal het boek allang gelezen bleken te hebben en er echt niets aan vonden
Ben benieuwd wat jij er van vindt!
Ik heb Life of Pi in twee en een halve dag uitgelezen. Geweldig! Ik had me ingesteld op een soort sprookje met een pratende tijger. Maar het was een prachtig verteld verhaal, humoristisch en tragisch tegelijk, en op de een of andere manier op het randje "zou dit echt gebeurd kunnen zijn?". Een, voor mij totaal onverwacht, pareltje.
Taartjes
19-03-2022 om 17:28
Wat een leuk topic, heb direct wat boeken geleend bij de online bibliotheek. Handig om inspiratie om te doen hier! Ik ga proberen dit topic in de gaten te houden. Het verschilt nogal per moment of ik lees of niet. Als ik te druk ben, heb ik er de rust niet voor.
Momenteel lees ik af en toen stukjes uit Vet belangrijk (Mariette Boon) en uit De supermarktsurvivalgids (Teun van de Keuken). Daarnaast heb ik nu de luisterboeken van De aardkinderen (Auel) en het luisterboek Blondjes beleggen beter (Janneke Willemse) op mijn telefoon staan. Daarvoor wat luchtige boeken gelezen. Hoogtij en Tegenstroom van Jackie van Laren en de serie van De kleine bakkerij van Jenny Colgan. Leest makkelijk weg, maar wel erg voorspelbaar allemaal.