Media en cultuur
Auran
10-07-2021 om 15:18
Boekentopic: wat lees je nu? (gesloten)
Een boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen! Het leukst is om dat met een plaatje van het boek te doen. Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Ik ben benieuwd!
Infobericht: praat hier verder:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2#2
Rogue
14-03-2022 om 19:25
nieuw leesvoer
ben begonnen in Onze donkerste nacht - Jennifer Robson, ben nog niet eens op de helft maar vind het nu al spannend leest heerlijk weg
weneri
14-03-2022 om 19:35
Ik heb de onderstroom van Nicci Gerrard uit, prima boek. Las makkelijk weg.
Gisteren was ik begonnen in Karin Slaughter - Nachtschade, maar daar ga ik niet in verder. Het was me wat te gruwelijk omschreven zeg maar.
Vandaag was ik even bij Kruidvat en kon natuurlijk niet zomaar langs het rek met boeken lopen. Harlan Coben - Laat niet los heb ik uiteindelijk meegenomen voor 4 euro en daar ga ik dadelijk in beginnen.
nlies
14-03-2022 om 21:32
-Nienke- schreef op 13-03-2022 om 19:42:
Ik heb Gegijzeld (Clare Mackintosh) uit. Wát een spannend boek - en wat een verrassend laatste hoofdstuk! Wel beklemmend, niet echt een boek om voor het slapen gaan te lezen.
Ik ben nu begonnen aan De reiziger (John Boyne). De eerste drie hoofdstukken zijn in ieder geval intrigerend.
Ik ben intussen in het jaar 907 aangekomen. In het begin was het wel wennen aan de wisselingen, maar het zit knap in elkaar. Mooi
kapow
15-03-2022 om 18:53
The Love hypothesis uit. Het was een leuk tussendoortje.
Vanavond begin ik aan Hideaway van Nora Roberts. Het eerste boek dat ik lees van deze schrijfster. Ik ben benieuwd!
Tover-Feetje
15-03-2022 om 23:59
de beller op lijn vier van J.D Barker uit.
Spannend boek waar over het algemeen de vaart lekker in zit.
Nu aan de beurt Toen ze verdween van Carla Kovach.
-Nienke-
16-03-2022 om 07:56
nlies schreef op 14-03-2022 om 21:32:
[..]
Ik ben intussen in het jaar 907 aangekomen. In het begin was het wel wennen aan de wisselingen, maar het zit knap in elkaar. Mooi
Ik ben daar nu ook. Ik vind het wel knap geschreven, maar weet nog steeds niet helemaal of ik het nu een aanrader vind. Op een of andere manier wordt het lastig gemaakt om je goed in te leven in de hoofdpersoon en wordt het meer een literair trucje.
nlies
16-03-2022 om 10:35
-Nienke- schreef op 16-03-2022 om 07:56:
[..]
Ik ben daar nu ook. Ik vind het wel knap geschreven, maar weet nog steeds niet helemaal of ik het nu een aanrader vind. Op een of andere manier wordt het lastig gemaakt om je goed in te leven in de hoofdpersoon en wordt het meer een literair trucje.
1130 nu, en je hebt gelijk, van de ene kant knap bedacht en geschreven, maarwel erg dik. dus ben maar aan een tussendoortje begonnen
ShowyHummingbird30
16-03-2022 om 11:04
Ik ben nu begonnen in Life of Pi van Yann Martel. Volledig buiten mijn comfortzone, want gewone roman. Maar aangezien het destijds zo bejubeld is (en de Man Booker Prize heeft gewonnen), heb ik hem toch maar meegenomen toen ik 'm gratis in een minibieb zag staan. De film heb ik niet gezien, dus ik ben benieuwd.
Dolfje
16-03-2022 om 11:52
Ik lees nu in 3 boeken. Op goed geluk van Jenny Colgan. Droom groot van Eva Jinek en het F*ck it dieet. De laatste 2 lees ik af en toe een stukje in dus dat duurt wat langer.
Cala
16-03-2022 om 12:10
Coreopsis schreef op 16-03-2022 om 11:04:
Ik ben nu begonnen in Life of Pi van Yann Martel. Volledig buiten mijn comfortzone, want gewone roman. Maar aangezien het destijds zo bejubeld is (en de Man Booker Prize heeft gewonnen), heb ik hem toch maar meegenomen toen ik 'm gratis in een minibieb zag staan. De film heb ik niet gezien, dus ik ben benieuwd.
Ik heb de film ook nooit gezien, maar heb het boek een paar jaar geleden op vakantie gelezen. Ik weet nog dat ik steeds hardop moest lachen en het een ontzettend leuk boek vond. Toen ik thuis kwam heb ik het boek aangeraden aan diverse mensen, die allemaal het boek allang gelezen bleken te hebben en er echt niets aan vonden
Ben benieuwd wat jij er van vindt!
Aviendha schreef op 13-03-2022 om 21:36:
ben begonnen aan Temeraire van naomi novik. Leuk!
Ik zie dat het meerdere delen heeft. Ben benieuwd of je het nog een
aanrader vindt als je wat verder in het boek bent. Ik denk dat ik er ook
aan ga beginnen, maar moet eerst nog andere boeken van m'n stapel
lezen.
En heeft iemand hier ooit iets van Angela Marsons gelezen? Is het wat?
Beterlaat2021!
16-03-2022 om 12:31
@ Coreopsis : ja hoor, dat heb ik een tijd geleden ook gelezen (minibieb).
Eigenlijk is het een sprookje. En het is niet te begrijpen dat je daar een film van kunt maken, maar die is ook aan te raden.
Veel leesplezier gewenst!
PriceyRook54
16-03-2022 om 12:42
Ik heb Sometimes I lie, van Alice Feeney uit. Net als Rock Paper Scissors, is ie vrij bizar en grappig genoeg werd dezelfde truc met de twist uitgehaald en ik viel er gewoon opnieuw voor!
Nu ga ik met deze beginnen, werd me aangeraden. Normaal niet mijn soort boek, maar hij intrigeert me, dus we gaan het gewoon proberen.
Esther neemt afscheid van haar stervende moeder, de beroemde celliste Lies Verbeek. Lies was als moeder ongrijpbaar. Ze ontkende het bestaan van Esther en haar broers, de kinderen groeiden op in pleeggezinnen en tehuizen. Esther wil weten wat haar moeder heeft gedreven tot dit drastische besluit. Komt het door haar jeugd als muzikaal wonderkind? Of door het verraad van de Joodse tenor Juliusz Kaufmann, Esthers vader en Lies' grote liefde? Welk aandeel had de oorlog in de keuzes van Lies? En welke rol speelde haar tweede man, Victor Lindenbaum, die naam maakte als 'dokter van het volk', in deze familietragedie?
Alle personages hebben daadwerkelijk geleefd, twee van de drie kinderen leven nog steeds. De echte Victor Lindenbaum was een bekende arts en columnist voor De Telegraaf, die bekendstond om zijn uitgesproken meningen, waarmee hij vaak hevige discussies opriep. Alle historische feiten en optredens in deze roman kloppen.
Fiorah
16-03-2022 om 13:54
Oh wat heftig!
Life of Pi vond ik ook een mooi en inderdaad heel grappig boek.
zakchips
16-03-2022 om 15:57
Cala schreef op 16-03-2022 om 12:10:
Ik heb de eerste twee delen van die serie gelezen. De eerste vond ik wat traag verlopen maar toch ook wel goed in elkaar zitten en de tweede las lekker weg.
Ik ben nu bezig in De beller op lijn vier en vind hem tot nu toe wel spannend en veel beter dan De kustmoorden met James Patterson.
Gegijzeld ligt hier ook nog klaar, maar er zijn nog wat boeken die voorrang krijgen denk ik.
Marcador
16-03-2022 om 18:57
Cala schreef op 16-03-2022 om 12:10:
Toevallig dit weekend Stille schreeuw gekocht maar nog niet aan begonnen.
Ik heb eerst Pluk een roos van MJ Arlidge gelezen en nu bezig in De bijzondere levens van Violette.