Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

nlies schreef op 25-09-2023 om 20:39:

Heb Agatha Christie weer eens opgediept (nou ja gewoon onlinebieb. Wel weer eens leuk, maar zou ze tegenwoordig nog zoveel personages van die voor oordelende woorden in de mond leggen? Zoals Italianen die hun hele leven doorbrengen met flirten en Amerikanen en Russen die niet te vertrouwen zijn

Ik ben herstellende van een operatie en heb net een boek van Sanne van Havelte gelezen. Heerlijk leesvoer als je weinig concentratie hebt, omdat het leven zo overzichtelijk was toen. Maar er kwam een scene in voor met een neger. Dat was zo raar om te lezen, het was ook nog eens een neger met felle kleding aan die iemand opgelicht had. Tegenwoordig kan dit echt niet meer. Ik heb maar gauw doorgelezen.
Voor wie haar boeken niet kent, ze zijn in een tijd geschreven dat de man werkte, het niet vrouwelijk vond als de vrouw rookte maar het zelf wel achter elkaar deed en het beneden zijn waardigheid vond om zelf thee te schenken

Volgens mij heb ik heel vroeger veel Sanne van Havelte gelezen, en Mien van t Sant, Catelijn Claes. Allemaal streekromans, met passages die nu vast niet meer zouden kunnen .En Joop Ter Heul, waar de hele familie braaf alles deed om de vader tevreden te houden, en die tegen schoonzoon zei toen er getrouwd werd, dat hij nu goed voor Joop moest zorgen.

nlies schreef op 26-09-2023 om 12:27:

Volgens mij heb ik heel vroeger veel Sanne van Havelte gelezen, en Mien van t Sant, Catelijn Claes. Allemaal streekromans, met passages die nu vast niet meer zouden kunnen .En Joop Ter Heul, waar de hele familie braaf alles deed om de vader tevreden te houden, en die tegen schoonzoon zei toen er getrouwd werd, dat hij nu goed voor Joop moest zorgen.

De dochters van mijn broer hebben zich slap gelachen en ik werd de gek aan gestoken dat ik dat mooie boeken vond .maar door hen ben ik wel thrillers gaan lezen .dat deden zij al op vrij jonge leeftijd daar was ik dan weer verbaasd over.

Lollypopje schreef op 20-09-2023 om 13:55:

Ik ben Het gefluister achter de deur van T.J. Klune aan het luisteren.
Echt wat een geweldig boek is dat 💜

En nu ook Het weeshuis in de azuurblauwe zee. Als je zijn stijl eenmaal kent, wordt het wel voorspelbaarder, maar daarom niet minder mooi 💜

Heb nog wat moeite met het boek loslaten

kapow schreef op 25-09-2023 om 14:41:

Begonnen aan Drie dates van Beth O’Leary.

Uit. Verrassend leuk boek. Op goodreads gelezen dat 3 vrouwen een Valentijnsdate hebben die niet komt opdagen en dat het beter is vooraf niet meer te weten over het verhaal. 

En dat klopt. 

Staat op Kobo Plus. Ik heb gelijk nog 2 boeken van deze auteur gedownload. 

kapow schreef op 28-09-2023 om 13:57:

[..]

Uit. Verrassend leuk boek. Op goodreads gelezen dat 3 vrouwen een Valentijnsdate hebben die niet komt opdagen en dat het beter is vooraf niet meer te weten over het verhaal.

En dat klopt.

Goede tip. Ik heb echt zin in iets leuks wat niet al te moeilijk is en ook niet saai.

Robert Bryndza,   Donker Water.
Het eerste boek wat ik van deze schrijver lees;  smaakt naar meer.

kapow schreef op 28-09-2023 om 13:57:

[..]

En dat klopt.

Oh dit klinkt leuk! Ik werk me door Ons Soort Mensen van Juli Zeh heen, een goed boek maar ik ben er niet voor in de stemming.

Ik ben bezig in Een moedig besluit deel 3 in de Het nieuwe land serie van Sarah Lark.

wat een fijn boek is dit weer van haar, al vind ik het wel jammer dat Nieuw Zeeland hier een minder grote rol in speelt dan in haar andere boeken.

Beterlaat2021! schreef op 28-09-2023 om 16:24:

Robert Bryndza, Donker Water.
Het eerste boek wat ik van deze schrijver lees; smaakt naar meer.

Ja, hij is goed hoor!
Heb al zijn boeken gelezen en wacht steeds met enthousiasme op een nieuwe.

Zelfde genre is Carla Kovach, iets minder goed, maar nog steeds heerlijk lezen en spannend! 👍🏻

Niet mijn dochter van Michelle Frances vond ik tegenvallen.
Daarna Verpest van Liesbeth van Kempen wat gelukkig iets boeiender was.

Nu ook wel toe aan een verrassend leuk boek dus ik heb net dankzij jullie aanraden drie dates op mijn ereader gezet.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

29-09-2023 om 22:45

ik ben in de Ilias bezig. Erg interessant om eens te lezen, maar ontspannen is anders. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

30-09-2023 om 07:28

Wandelvrouwtje schreef op 29-09-2023 om 22:45:

ik ben in de Ilias bezig. Erg interessant om eens te lezen, maar ontspannen is anders.

Wat leuk!! Ik ben dol op Griekse mythologie! (Mijn vriend is toevallig ook een Griek maar das toeval )

PhoebeHolmesreturns schreef op 30-09-2023 om 07:28:

[..]

Wat leuk!! Ik ben dol op Griekse mythologie! (Mijn vriend is toevallig ook een Griek maar das toeval )

Toeval bestaat niet zeggen ze 

Wat lees ik eigenlijk, sinds ik op mijn ereader lees moet ik echt opzoeken hoe het heet. De regenboog naar Ferry lane van Nicola May zie ik.
Deze week heb ik door wat zorgen niet echt mijn kop erbij dus zoiets is dan wel lekker om te lezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.