Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
MellowTurkey78
30-09-2023 om 10:10
Dolfje schreef op 30-09-2023 om 08:03:
[..]
Toeval bestaat niet zeggen ze
Uiteraard! (En Grieken weten er veel van want die krijgen daar, uiteraard, op de basisschool al les over...)
Dolfje
01-10-2023 om 10:39
Ik ben net begonnen in Het kleine café in Kopenhagen van Julie Caplin. Ik denk dat het lijkt op Jenny Colgan etc
PerfumedAlpaca84
01-10-2023 om 10:40
PhoebeHolmesreturns schreef op 30-09-2023 om 07:28:
[..]
Wat leuk!! Ik ben dol op Griekse mythologie! (Mijn vriend is toevallig ook een Griek maar das toeval )
Heb je deze al gelezen? Ik vond het erg interessant! Was wel verbaasd over het kleine tijdspanne dat behandeld wordt, ik had niet begrepen dat het over zo'n klein deel van de hele oorlog ging.
Als je aanraders hebt hou ik me van harte aanbevolen
Treurniet
01-10-2023 om 10:55
Ik lees momenteel de Kuil van Laura van der Haar. Kan me niet erg boeien. Ik krijg bijna spijt dat ik het boek van Maxime Meiland ongelezen terug naar de bieb hebt gebracht
nlies
01-10-2023 om 11:03
Wandelvrouwtje schreef op 01-10-2023 om 10:40:
[..]
Heb je deze al gelezen? Ik vond het erg interessant! Was wel verbaasd over het kleine tijdspanne dat behandeld wordt, ik had niet begrepen dat het over zo'n klein deel van de hele oorlog ging.
Madaline Miller, heeft verschillende boeken gebaseerd op de oude mythes geschreven. Ik heb alleen Circe gelezen, en die vond ik heel goed.
Ook nog eens een boek gelezen over Cassandra , geschreven vanuit haar oogpunt, ook goed, maar de schrijfster weet ik niet meer
PerfumedAlpaca84
01-10-2023 om 11:28
bedankt! Die van Madeline Mille heb ik allebei gelezen, inderdaad erg leuk.
En van Stephen Fry heb ik er gewoon een in de kast staan . Vergeten. Die pak ik er vanmiddag bij!
nlies
01-10-2023 om 12:46
Wandelvrouwtje schreef op 01-10-2023 om 11:28:
bedankt! Die van Madeline Mille heb ik allebei gelezen, inderdaad erg leuk.
En van Stephen Fry heb ik er gewoon een in de kast staan . Vergeten. Die pak ik er vanmiddag bij!
je loopt achter Madeline heeft ook het boek Galatea geschreven (uitgekomen in 2022) las ik op Hebban. dus het zijn er nu 3
MellowTurkey78
01-10-2023 om 13:15
Wandelvrouwtje schreef op 01-10-2023 om 10:40:
[..]
Nee niet gelezen maar als fan van vooral de Troyaanse oorlog en de mythologie daarbij uiteraard wel van gehoord.
Ik niet of het klopt maar ik denk dat de Illias beetje vergelijkbaar is met La divina comedia van Dante? Erg interessant maar niet makkelijk..
Owww ik heb wel aanraders maar weet ff niet hoe het heet maar ik ga het voor je opzoeken. Daar wordt de mythologie helemaal vanaf het begin uitgelegd. Leuk hoor, een vader die zn eigen zoon opvreet en weer uitspucht (Hevaistos), Zeus die vrouwen n**kt door zich in een bij veranderd enz...
Ik kom er op terug!
PerfumedAlpaca84
01-10-2023 om 13:47
nlies schreef op 01-10-2023 om 12:46:
[..]
je loopt achter Madeline heeft ook het boek Galatea geschreven (uitgekomen in 2022) las ik op Hebban. dus het zijn er nu 3
Soms is het heel leuk om achter te lopen. Dankje!
PerfumedAlpaca84
01-10-2023 om 13:48
PhoebeHolmesreturns schreef op 01-10-2023 om 13:15:
[..]
Nee niet gelezen maar als fan van vooral de Troyaanse oorlog en de mythologie daarbij uiteraard wel van gehoord.
Ik niet of het klopt maar ik denk dat de Illias beetje vergelijkbaar is met La divina comedia van Dante? Erg interessant maar niet makkelijk..
Owww ik heb wel aanraders maar weet ff niet hoe het heet maar ik ga het voor je opzoeken. Daar wordt de mythologie helemaal vanaf het begin uitgelegd. Leuk hoor, een vader die zn eigen zoon opvreet en weer uitspucht (Hevaistos), Zeus die vrouwen n**kt door zich in een bij veranderd enz...
Ik kom er op terug!
Ik ben benieuwd hoe het heet, lees er graag meer over.
En Ilias was inderdaad niet makkelijk. Wel heel mooi, poëtisch. Hoewel ik me van sommige gesprekken wel afvraag hoe de verteller het voor zich zag: een speech van een pagina lang tijdens een zwaardgevecht. Ik zou dat niet overleven denk ik...
nlies
01-10-2023 om 13:51
Wandelvrouwtje schreef op 01-10-2023 om 13:48:
[..]
En Ilias was inderdaad niet makkelijk. Wel heel mooi, poëtisch. Hoewel ik me van sommige gesprekken wel afvraag hoe de verteller het voor zich zag: een speech van een pagina lang tijdens een zwaardgevecht. Ik zou dat niet overleven denk ik...
De dichterlijke vrijheid maakt nogal wat overuren hier en daar
Lena55
01-10-2023 om 13:53
Ik ben nu 'Het lied van de ooievaar en dromedaris' aan het lezen van Anjet Daantje. Ik vind het een mooi boek. Leest niet als een trein, maar ik vind de manier van schrijven erg mooi.
MellowTurkey78
01-10-2023 om 15:48
Wandelvrouwtje schreef op 01-10-2023 om 13:48:
[..]
Dat vind ik een redelijk realistise gedachte ...Vd andere kant in Gr. Mythologie zit weinig logica...
Hebbus: Mythos van Stephen Fry bedoelde ik, en Helden is het gevolg daarop. (Die heb ik als luisterboek maar heb ik nog niet uit)
Die gaan overigens niet over de Trojaanse oorlog. (Ik voel me nu wel verplicht om als Troje-fan de Illias ook te lezen)
Ik heb trouwens nog een boek over Griekse mythologie, meer een soort verzamelboek is dat; Het Mythologieboek van Angel Erro. Daar worden de verhalen wat eenvoudiger uitgelegd.
nlies
02-10-2023 om 00:09
Ik lees nu Fayne, van Ann-Marie MacDonald.
Goed boek, leest makkelijk weg, wel fijn voor een boek van ruim 700 blz