Media en cultuur

Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942

Rogue
22-03-2025 om 10:18
gister in een ruk : Afscheid voor heel even - Ellie Dean
uitgelezen, helaas eindigde het in een cliffhanger

Schoondochter
22-03-2025 om 10:27
alhambra schreef op 22-03-2025 om 09:42:
Ik ben begonnen in Kolja van Arthur Japin. Ik moest even de juiste concentratie vinden. Tot nu toe bevalt het goed. Mooie zinnen en interessante personages.
Mooi boek! Ik heb hem geluisterd, door Japin zelf voorgelezen. Dat voegde wel wat toe, aanrader dus.

Cala
22-03-2025 om 12:37
Schoondochter schreef op 18-03-2025 om 12:39:
[..]
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Het las lekker weg, ik snap de hype!
Het is denk ik een goede mix tussen avontuur en drama, waarbij de lezer zich goed kan identificeren met de hoofdpersoon ondanks alle problemen en je dus heel erg meeleeft. En mooi hoe ze heel low key ook de algemene dakloosheid in the uk in beeld brengt, waardoor het ook een maatschappelijk relevant boek is en mensen hier hopelijk nog wat van leren (ik werk zelf in de daklozensector dus vond het niet schokkend, maar kan me voorstellen dat het voor anderen wel een eye opener kan zijn). En ik vond het verrassend goed geschreven! Reis en wandel verhalen vind ik heel leuk, maar zijn niet perse altijd zo goed geschreven. Ik denk dat ik haar andere boeken ook nog wel ga lezen dit jaar. (Dit ging over The salt path van Raynor Winn.)
Nu lees ik Zes miljoen stappen van Lies Dieben, over de pacific crest trail.

Nikki1973
22-03-2025 om 16:05
joky schreef op 21-03-2025 om 20:20:
[..]
Mooie serie.heb ze allemaal gelezen.
Ik heb m uit en de volgende bij de bieb gereserveerd.

Fiorah
23-03-2025 om 00:14
Iemand tips voor fijne luisterboeken in het Engels die op Storytel staan? Ik luister graag in het Engels, bijvoorbeeld Legends & Lattes, The Spellshop maar ook Rock Paper Scissors van Alice Feeney en bijvoorbeeld Nicci French. Maar ik vind het moeilijk om luisterboeken te vinden die me echt pakken want heel vaak pakt het me ook niet en raak ik steeds afgeleid. Zo vind ik Jenny Colgan niet fijn om te luisteren, terwijl ik het wel relaxt vind om te lezen. Iemand nog een hele goede tip?

Mick87
23-03-2025 om 07:47
begonnen in Traag naar de Hemelvan Lex Paleaux. wel goed boek tot nu toe.

Maheiden
23-03-2025 om 11:55
Het appelmeisje inderdaad snel uitgelezen. Nu ga ik beginnen in Verborgen in de sneeuw van Viveca Sten.

nlies
23-03-2025 om 21:21
Alvast het volgende deel van Angela Marsons Gereserveerd. Het is nog in bestelling en ik sta nummer 16 op de wachtlijst. Dus zal nog wel even duren voor het binnen is

MildredRatched
24-03-2025 om 08:13
Cala schreef op 22-03-2025 om 12:37:
[..]
Het las lekker weg, ik snap de hype!
Het is denk ik een goede mix tussen avontuur en drama, waarbij de lezer zich goed kan identificeren met de hoofdpersoon ondanks alle problemen en je dus heel erg meeleeft. En mooi hoe ze heel low key ook de algemene dakloosheid in the uk in beeld brengt, waardoor het ook een maatschappelijk relevant boek is en mensen hier hopelijk nog wat van leren (ik werk zelf in de daklozensector dus vond het niet schokkend, maar kan me voorstellen dat het voor anderen wel een eye opener kan zijn). En ik vond het verrassend goed geschreven! Reis en wandel verhalen vind ik heel leuk, maar zijn niet perse altijd zo goed geschreven. Ik denk dat ik haar andere boeken ook nog wel ga lezen dit jaar. (Dit ging over The salt path van Raynor Winn.)
Nu lees ik Zes miljoen stappen van Lies Dieben, over de pacific crest trail.
Oh leuk! Ik ben ook dol op wandel/fiets verhalen. Zes miljoen stappen staat ook nog op mijn TBR. Wat zijn jouw andere favorieten in dit segment?

Grindelwald
24-03-2025 om 14:40
Gastenlijst en het Appartement van Lucy Foley gelezen. Vooral de eerste was spannend, kwam wel wat langzaam op gang maar daarna kon ik het boek niet weg leggen.