Media en cultuur

Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942

Dolfje
10-04-2025 om 08:03
Beterlaat2021! schreef op 10-04-2025 om 07:23:
[..]
Dan heb je dus eigenlijk aan één film of boek genoeg....😏 (Ik ook hoor!)
haha nee zo erg is het niet maar als ik op mijn pinterest bord of hebban lijst kijk kan ik van zeker 75% niet meer vertellen waar het over gaat .

MildredRatched
10-04-2025 om 08:27
Dolfje schreef op 10-04-2025 om 08:03:
[..]
haha nee zo erg is het niet maar als ik op mijn pinterest bord of hebban lijst kijk kan ik van zeker 75% niet meer vertellen waar het over gaat
.
Haha eens! Ik kom niet verder dan een vage omschrijving “ja iets over een vermoorde familie geloof ik”

Fiorah
10-04-2025 om 08:43
Dit is dus zo herkenbaar! Meestal weet ik nog wel dát ik een boek heb gelezen (hoewel bij series met veel boeken soms ook dat niet meer) maar heel vaak echt geen idee hoe verder. Stel dat ik er weer in zou beginnen, zou ik dus wel heel snel denken "Wacht eens, dit heb ik toch al gelezen???" en dan waarschijnlijk ook het plot wel weer weten.
Hebben jullie ook boeken die jullie niet 'begrepen'? Ik had het bij Scherven van Brett Easton Ellis. Nog steeds weet ik niet of het plot nou gewoon mysterieus bedoeld was of dat ik ergens iets heb gemist waardoor ik het niet snapte.

amarna
10-04-2025 om 09:30
Fiorah schreef op 10-04-2025 om 08:43:
Dit is dus zo herkenbaar! Meestal weet ik nog wel dát ik een boek heb gelezen (hoewel bij series met veel boeken soms ook dat niet meer) maar heel vaak echt geen idee hoe verder. Stel dat ik er weer in zou beginnen, zou ik dus wel heel snel denken "Wacht eens, dit heb ik toch al gelezen???" en dan waarschijnlijk ook het plot wel weer weten.
Hebben jullie ook boeken die jullie niet 'begrepen'? Ik had het bij Scherven van Brett Easton Ellis. Nog steeds weet ik niet of het plot nou gewoon mysterieus bedoeld was of dat ik ergens iets heb gemist waardoor ik het niet snapte.
Herkenbaar! Ik heb zelfs wel eens een boek 2x gekocht. In Londen een paar jaar geleden een boek van Jeffrey Archer gekocht. Blijkt bij thuiskomst dat de Nederlandse vertaling al jaren in mijn kast stond.

Mick87
10-04-2025 om 09:47
ik begin net in De kleuren van het donker van Chris Whitaker.. Ben heel benieuwd. Vandaag is ie uitgekomen in het Nederlands en hij stond al langer op mijn te lezen lijstje want het is een alom bejubeld boek. Wilde eigenlijk wachten tot ie naar de bibliotheek kwam, maar nu zag ik dat het ebook maar 5 euro was. Dus dat kon ik niet laten. Valt me wel vaker op dat ebooks op bol.com soms ineens een paar dagen een veel lagere prijs hebben. Ook nieuwe titels. Hoe zou dat komen ?

Fiorah
10-04-2025 om 09:57
amarna schreef op 10-04-2025 om 09:30:
[..]
Herkenbaar! Ik heb zelfs wel eens een boek 2x gekocht. In Londen een paar jaar geleden een boek van Jeffrey Archer gekocht. Blijkt bij thuiskomst dat de Nederlandse vertaling al jaren in mijn kast stond.
Oh ja helemaal met vertalingen is dat logisch inderdaad!
Mick87 schreef op 10-04-2025 om 09:47:
ik begin net in De kleuren van het donker van Chris Whitaker.. Ben heel benieuwd. Vandaag is ie uitgekomen in het Nederlands en hij stond al langer op mijn te lezen lijstje want het is een alom bejubeld boek. Wilde eigenlijk wachten tot ie naar de bibliotheek kwam, maar nu zag ik dat het ebook maar 5 euro was. Dus dat kon ik niet laten. Valt me wel vaker op dat ebooks op bol.com soms ineens een paar dagen een veel lagere prijs hebben. Ook nieuwe titels. Hoe zou dat komen ?
Ik ben benieuwd wat je hiervan vindt. Ik wil hem ook graag lezen.
Op advies van iemand hier heb ik Duizend graden in de schaduw gelezen van Gijs van Middelkoop, over een coast-to-coast fietstocht door Australië. Boeiend om te lezen!

Snoeske
10-04-2025 om 14:48
Net Narcis van Judith Fanto uit. Ik vond het prachtig!
Nu beginnen in In een ander leven van Taylor Jenkins Reid.

Nikki1973
10-04-2025 om 15:22
Dolfje schreef op 10-04-2025 om 08:03:
[..]
haha nee zo erg is het niet maar als ik op mijn pinterest bord of hebban lijst kijk kan ik van zeker 75% niet meer vertellen waar het over gaat
.
Fijn te lezen dat meer mensen dit hebben. Ik dacht al dat ik wellicht niet aandachtig genoeg lees maar dat valt dus mee 😁

Lollypopje
10-04-2025 om 15:57
Ik weet soms ook niet meer of ik een boek al dan niet heb geluisterd, vooral omdat de storytel soms de neiging heb boeken opeens op ongelezen te zetten. Echt heel irritant

Beterlaat2021!
10-04-2025 om 18:40
Weer eens een boek van Gunnar Staalesen gevonden. Noorse detective over de privé detective Varg Veum : 'Buiten zijn de honden'. Leest lekker.

Lali
10-04-2025 om 20:38
Fiorah schreef op 10-04-2025 om 09:57:
Op advies van iemand hier heb ik Duizend graden in de schaduw gelezen van Gijs van Middelkoop, over een coast-to-coast fietstocht door Australië. Boeiend om te lezen!
Ja, leuk he, dat was ik! Leuk dat jij er ook van genoten hebt.

Fiorah
10-04-2025 om 21:17
Lali schreef op 10-04-2025 om 20:38:
[..]
Ja, leuk he, dat was ik! Leuk dat jij er ook van genoten hebt.
Ja! Dankjewel . Ik heb ook andere boeken van hem gereserveerd bij de bieb. Het boek Amerikanen fietsen niet was helaas niet te krijgen in de bieb.

nlies
10-04-2025 om 21:49
Vandaag Niet verder vertellen, van Lisa Gardner opgehaald van de bieb. En maar meteen bij de bookspot nog een stuk of 5 boeken meegenomen. Als ik insneeuw of mn been breek zit ik iig de eerste week niet zonder leesvoer

Fiorah
11-04-2025 om 21:55
nlies schreef op 10-04-2025 om 21:49:
Vandaag Niet verder vertellen, van Lisa Gardner opgehaald van de bieb. En maar meteen bij de bookspot nog een stuk of 5 boeken meegenomen. Als ik insneeuw of mn been breek zit ik iig de eerste week niet zonder leesvoer
Zonder boeken komen te zitten is een luxeprobleem dat ik niet graag zou hebben. Je kunt maar beter het zekere voor je onzekere nemen!