Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

MildredRatched schreef op 24-03-2025 om 08:13:

[..]

Oh leuk! Ik ben ook dol op wandel/fiets verhalen. Zes miljoen stappen staat ook nog op mijn TBR. Wat zijn jouw andere favorieten in dit segment?

Ik vind dit een geweldig boek, maar ben dan ook een Australie lover:

Duizend graden in de schaduw: Een fietsreis dwars door Australië.

Staat in Kobo Plus.

Lali schreef op 24-03-2025 om 19:20:

[..]

Staat in Kobo Plus.

Ja dit vond ik ook een heerlijk boek!

Oeh die ken ik nog niet, bedankt voor de tip!

Mijn favoriet is The Sun Is a Compass (My 4,000Mile Journey into the Alaskan Wilds) van 
Caroline van Hemert, maar ik heb ook genoten van Fulltime avonturier van Tamar Valkenier. Ik heb de eerste drie boeken van Tim Voors ook gelezen, mede omdat ik één van die wandelingen ging doen, maar vond het heel leuk hoe hij zijn vlotte verhaal en aquarelkunst combineert. De rest heb ik niet meer gelezen, omdat het nu een beetje als een kunstje voelt. Meer tips in dit genre zijn welkom!

Cala schreef op 24-03-2025 om 19:35:

[..]

Oeh die ken ik nog niet, bedankt voor de tip!

Mijn favoriet is The Sun Is a Compass (My 4,000Mile Journey into the Alaskan Wilds) van
Caroline van Hemert, maar ik heb ook genoten van Fulltime avonturier van Tamar Valkenier. Ik heb de eerste drie boeken van Tim Voors ook gelezen, mede omdat ik één van die wandelingen ging doen, maar vond het heel leuk hoe hij zijn vlotte verhaal en aquarelkunst combineert. De rest heb ik niet meer gelezen, omdat het nu een beetje als een kunstje voelt. Meer tips in dit genre zijn welkom!

Dat klinkt als een leuke tip Cala, die sla ik op! Tim Voors vond ik ook leuk, maar ik herken wat je zegt over het kunstje 

niet helemaal hetzelfde genre, maar ik vond in de ban van de Barkley ook echt heel leuk

en de boeken van Jolanda Linschooten vind ik ook erg indrukwekkend

[..]

Staat in Kobo Plus.

Wat een leuke tip! Ik zie dat deze schrijver meerdere boeken heeft geschreven. Ik ga de eerste alvast downloaden (even afwisseling tussen de thrillers 😁).

Ik las vroeger heel graag de boeken van Josie Dew, zij fietste in haar eentje de hele wereld door en beschrijft dit op een hele leuke en leesbare manier. 

IK heb me helemaal verloren in de Wisting reek van Jorn Lier Horst. Ik heb nu alle boeken uitgelezen die op Kobo Plus stonden. De reeks met Blix en Ramm spreekt me iets minder aan, omdat daar ook veel persoonlijk drama aan bod komt. Extra interessant vind ik dat de schrijver zelf politie agent is geweest. 

net liften naar de hemel van Lex Paleux uit. Nu na wat literaire boeken weer toe aan een thriller dus net rivier van Ariel Lawhon dedownload.

Ik heb net de Wayward Pines trilogie van Blake Crouch uit. Echt fantastische boeken. Ik vind het gewoon jammer dat ik ze uit heb. Ik had al eerder reset van hem gelezen en die vond ik ook erg gaaf. Echt een ontdekking voor mij die schrijver.

Ik hou wel van dat soort thriller-achtige boeken met SF elementen

Ik lees Een koffer vol citroenen. Er was hier toch ook iemand die dat had gelezen?

Ik heb De ballade van slangen en zangvogels gelezen
ben nu begonnen aan Levenslang in de toren, van Roxanne Borgman Fantasy die in Nederland afspeelt.
Was ook al begonnen in De vogel die tranen drinkt, van Young-Do Lee

Nu lees ik .Vallend Duister.van Robert Bryndza. Kan m aanbevelen .

joky schreef op 28-03-2025 om 21:27:

Nu lees ik .Vallend Duister.van Robert Bryndza. Kan m aanbevelen .

Eens!

Overigens kan ik alle boeken van Robert Bryndza aanbevelen👍🏻😁

ik ben alweer wat verder in De Rivier van Ariel Lawhon en kan hem van harte aanbevelen. Top boek. Thriller die zich afspeelt in 1789. Ook leuk en weer eens wat anders.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor