Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Fiorah
27-12-2024 om 19:31
MildredRatched schreef op 27-12-2024 om 18:05:
queer boeken vind ik ook vaak een hele fijne verhaallijn hebben. O.a dit jaar gelezen:
mijn versie van jou van Christina Lauren
De HIM serie van Sarina Bowen
The Romance Recipe van Ruby Barrett
Deze ken ik ook allemaal niet!
nlies
28-12-2024 om 12:57
Ik heb Het laatste lijstje van Mabel Beaumont, gelezen. Van laura Pearson. Feel good, niet echt mijn genre, maar deze was wel leuk, ook behoorlijk voorspelbaar
alhambra
28-12-2024 om 13:07
Ik lees met mijn oudste De waanzinnige boomhut mee. Een grote gekkigheid maar we moeten er smakelijk om lachen!
Dolfje
28-12-2024 om 17:02
De leraar van Freida MC Fadden. Het leest lekker weg dus waarschijnlijk krijg ik die dit jaar nog wel uit en dat is dan mijn 53e boek.
Jeetjemina
28-12-2024 om 17:39
De loge van Nelle Lamarr.
Ik ben pas bij blz 110, maar wat een goed boek! Vanaf het begin zat ik er helemaal in. Benieuwd hoe het verder gaat.
Cala
28-12-2024 om 18:37
All’s Well That Ends van Maggie McChristie vond ik super slecht, ga niet verder lezen in deze reeks. Halverwege moest er opeens karakter verdieping plaatsvinden in de vorm wat verder niets met het verhaal te maken had en ook ongeloofwaardig was.
Ik ben bezig in Too Far to Fall van Shane Sawyer en deze leest lekker weg. Als het zo verder gaat, ga ik de rest van de reeks ook lezen, prima boek om in 's avonds in bed te lezen.
En ik heb net Murder at Maybridge Castle van Ada Moncrieff uit. Niet heel spannend.
Ik heb nog een paar boeken liggen waar ik in begonnen was, maar niet verder heb gelezen omdat ik toen geen zin had in die genres, dus die ga ik nu maar eens uitlezen.
Cala
28-12-2024 om 18:39
Lena55 schreef op 23-12-2024 om 19:23:
[..]
De serie spreekt mij voornamelijk aan, omdat het een historische roman is. Ik houd van dit genre.
Het verhaal zelf is in alle delen niet bijster hoogdravend of ingewikkeld opgeschreven. Het leest vooral goed weg en de verhaallijnen lopen vind ik goed in elkaar over. Ook wordt in elk deel een interessant deel van de geschiedenis beschreven. Ik denk dat je het wel een beetje kunt vergelijken met de boeken van Simone van der Vlucht, maar dan een stuk dikker en meer historische details en beschrijvingen.
Ikzelf vond vooral deel 1 en 2 heel snel lezen. Deel 3 dus wel een klein beetje saai (of het boek gewoon te dik), maar ik vind ook dit deel de moeite waard. Deel 4 speelt zich af in de tijd nog voor deel 1, dus ik denk dat dit mij meer zal aanspreken.
Dank! Ik ga het dan toch een keer proberen!
MissDalhousie
28-12-2024 om 19:00
Net The Cousins uit, van Karen M McManus. Ik kreeg hem vorige week van een vrouw die voor me zat in het vliegtuig, zou hem zelf nooit hebben uitgezocht. YA, maar niet te kinderlijk. Goed geschreven en veel aandacht voor familiedynamiek. Ik was positief verrast!
Meestal lees ik een paar boeken tegelijk. Voor de afwisseling, vaak iets van non-fictie, een 'goed' boek, makkelijke weglezers en voorleesboeken. Qua non-fictie ben ik nu bezig in Mating in Captivity van Esther Perel. Werd me al jarenlang aanbevolen door vriendinnen, maar ik kwam er nooit aan toe. Leuke, interessante vrouw!
Maheiden
28-12-2024 om 19:46
Jeetjemina schreef op 28-12-2024 om 17:39:
De loge van Nelle Lamarr.
Ik ben pas bij blz 110, maar wat een goed boek! Vanaf het begin zat ik er helemaal in. Benieuwd hoe het verder gaat.
Oe, dit is een goede inderdaad! Ben gewoon jaloers dat jij hem nog niet uit hebt 😄
Jeetjemina
28-12-2024 om 21:55
Maheiden schreef op 28-12-2024 om 19:46:
[..]
Oe, dit is een goede inderdaad! Ben gewoon jaloers dat jij hem nog niet uit hebt 😄
Haha! Ik lees expres niet te veel blz achter elkaar, zodat ik er lang mee kan doen. Altijd jammer als een goed boek uit is.
Dit had ik trouwens ook bij de boeken van De Hulp van Freida McFadden.
Beterlaat2021!
29-12-2024 om 11:49
Ik zie net dat ik vlekken heb onder de knie op de groene broek dit ik nu aanheb. Het lijken vetvlekken.
Geen idee hoe lang die er al zitten, ik bekijk mezelf niet zo vaak onder de knie....
Maheiden
29-12-2024 om 12:03
Ik was om 5.30 wakker, kon niet slapen en heb Het perfecte stel uitgelezen. Leest lekker weg. Ik ga meer boeken van haar proberen. Nu begonnen in De moord op Wilhelmina Jansen van Marijke Verhoeven. Gebaseerd op ware gebeurtenissen.
Boekenuil
29-12-2024 om 12:23
Fiorah schreef op 27-12-2024 om 19:31:
[..]
Oh die ken ik dan weer niet! Dank je!
Ik denk Noem me bij jouw naam of Lied voor Achilles. En in twee van mijn favoriete boeken wordt het later pas duidelijk dus kan ik het niet vertellen zonder het plot te onthullen zeg maar. Het Gefluister achter de deur ook erg mooi. Ik bedenk me net dat dat dus allemaal M/M is.
Thanx voor de tips! Allemaal nog niet gelezen, ze gaan op mijn leeslijstje 🙂
Dolfje
29-12-2024 om 12:38
Ik vind het zo gek maar bij alle boeken van Freida MC Fadden heb ik elke keer het idee dat ik ze al gelezen heb. Nu bij De leraar ook weer.