Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Maheiden schreef op 02-01-2025 om 20:24:

Ik was begonnen in Ik sluit mijn ogen geschreven door Lars Kepler die schrijft als Alex Ahndoril. Zo staat het ook op de kaft, snap ik niet helemaal. Je schrijft als pseudoniem maar zet het met grote letters op je boek. Why???

Hier staat waarom ( maar dan snap ik ook niet waarom dat niet onder Lars Kepler kon)

https://www.hebban.nl/artikelen/zoek-mee-naar-de-moordenaar-in-ik-zal-de-sleutel-vinden-van-alex-ahndoril#:~:text=Alex%20Ahndoril%20is%20het%20pseudoniem,over%20politie%2Dinspecteur%20Joona%20Linna.

Ik heb De Weyward vrouwen uit. Toen ik er eenmaal in zat heb ik hem in 1x uitgelezen. 

Wat ik wel miste was meer diepgang in het reflecteren op de gemaakte keuzes. Dat gebeurt bijvoorbeeld wel heel mooi aan het einde van mijn lievelingsboek De graaf van Monte Cristo.

Grindelwald schreef op 01-01-2025 om 19:34:

Zoutelande van Linda van Rijn. Leest zoals altijd makkelijk weg.

Soms ben ik n beetje leesmoe en kan mijn gedachten er niet bij houden .dan zijn de boeken van Linda van Rijn heerlijk om te lezen .

Dolfje schreef op 02-01-2025 om 20:57:

[..]

Hier staat waarom ( maar dan snap ik ook niet waarom dat niet onder Lars Kepler kon)

https://www.hebban.nl/artikelen/zoek-mee-naar-de-moordenaar-in-ik-zal-de-sleutel-vinden-van-alex-ahndoril#:~:text=Alex%20Ahndoril%20is%20het%20pseudoniem,over%20politie%2Dinspecteur%20Joona%20Linna.

Aha, een andere stijl. Nou, dat is wel duidelijk, niet mijn stijl. Maar waarom dan beide namen op de kaft? Zal wel pure marketing zijn. 

Ik heb net Ik voel me zo van Sabine Klaver geluisterd. Enorm geraakt door dit boek wat me ingangen heeft gegeven voor mijn eigen therapiesessies. Dat had ik niet gedacht voorafgaand aan dit boek en ik wil het zelfs nog een keer halen in de bieb om mooie stukken op te schrijven die ik ben vergeten. 

Verder lees ik Jenny Colgan - Middernacht in de kerstboekenwinkel. 

Maheiden schreef op 03-01-2025 om 09:39:

[..]

Aha, een andere stijl. Nou, dat is wel duidelijk, niet mijn stijl. Maar waarom dan beide namen op de kaft? Zal wel pure marketing zijn.

Ja zal wel marketing zijn omdat de naam Lars Kepler bekend is.

Ik ben nu een heel ander soort boek aan het lezen nl. reserve  van prins Harry. Ik ben dol op het Engelse koningshuis dus dit past prima in mijn straatje. Het leest wel lekker moet ik zeggen. Wel een groot 'ik-ben-een-slachtoffer-van-anderen-gehalte maar leuk om anekdotes van de Windsors te lezen. Mijn guilty pleasure 😊

net als vrouw92 lees ik ook middernacht in de kerstboekwinkel. Erg vermakelijk

kapow schreef op 29-12-2024 om 13:05:

Begonnen aan De beller op lijn vier van JD Barker.

Deze had ik vrij snel uit. Heel spannend!

Daarna begonnen aan de Caraval serie van Stephanie Garber.

Aan de hand van de Goodreads 2024 Choice Awards m’n Te lezen lijst weer aardig uitgebreid 

MildredRatched schreef op 03-01-2025 om 12:59:

net als vrouw92 lees ik ook middernacht in de kerstboekwinkel. Erg vermakelijk

Ik ben er ook maar aan begonnen  Ik was eigenlijk bezig in de nieuwste Baldacci, maar die heb ik na 300 bladzijden weggelegd. Ik kwam er maar niet in! 

Thuis in het onbekende van Vanessa Thuyns, ben nog niet ver maar haar boeken lezen altijd vlot.

Geschonden graf, van Val McDermid bevalt  me uitstekend!  Weer een schrijfster om in de gaten te houden....

Val McDermid heb ik ooit n boek gelezen en dat was inderdaad n mooi boek maar was de schrijfster even vergeten.
Dus ga maar weer eens zoeken ze heeft nl heel veel boeken geschreven.

-Nienke- schreef op 03-01-2025 om 22:31:

[..]

Ik ben er ook maar aan begonnen Ik was eigenlijk bezig in de nieuwste Baldacci, maar die heb ik na 300 bladzijden weggelegd. Ik kwam er maar niet in!

Ik doe ook mee met 'Middernacht in de kerstboekwinkel'! Ben eigenlijk bezig in 'De naam van de wind' van Patrick Rothfuss, maar mijn hoofd zit daar te vol voor. Jenny Colgan sleept me wel lekker mee!

MissDalhousie schreef op 04-01-2025 om 16:37:

[..]

Ik doe ook mee met 'Middernacht in de kerstboekwinkel'! Ben eigenlijk bezig in 'De naam van de wind' van Patrick Rothfuss, maar mijn hoofd zit daar te vol voor. Jenny Colgan sleept me wel lekker mee!

Ik kom juist niet goed door Middernacht in de Kerstboekenwinkel. Het verhaal pakt me nog niet zo. Terwijl ik dat meestal wel heb bij Jenny Colgan. De kleine bakkerij serie vond ik echt fantastisch bijvoorbeeld. Ik zeg wel door hoor, ben nu toch al bijna over de helft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.