Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
MildredRatched
04-01-2025 om 19:14
ik vind dit ook tot nu toe de minste reeks van Jenny Colgan. Maar alsnog wel vermakelijk en je hoeft niet te veel na te denken
HAHA!wait..what
04-01-2025 om 20:41
Ik ben vandaag begonnen en ben al op blz 384 (van de 639) van het boek; Al het blauw van de hemel (Mélissa Da Costa)
Misschien al besproken hier maar ik vind het echt een mooi boek! Over een jongen van 26 met Alzheimer die met een onbekende zijn laatste lange reis gaat maken omdat hij verwacht binnen 2 jaar zal te komen overlijden.
Zeker een aanrader!
Als ik deze uit heb ga ik hier even inspiratie op doen
Oh ja en heel stom; maar ergens wil ik niet doorgaan met lezen omdat ik niet wil dat hij doodgaat (en dat er een einde aan het boek komt)
Ninoea
04-01-2025 om 21:49
Ik lees nu Het boek der deuren van Gareth Brown. Het leest heerlijk weg en ik ben benieuwd hoe het zich verder zal ontvouwen.
Schoondochter
04-01-2025 om 21:52
ik lees Alkibiades van Pfeijffer, wat een heerlijk boek is dat. Aanrader! Alleen wel een beetje dik, daar moet je van houden.
Snoeske
04-01-2025 om 22:13
Ik lees None of this is true van Lisa Jewell. Leest lekker vlot. Ben ook nog bezig in Empusion van Olga Tokarczuk, maar daar heb ik meer aandacht voor nodig en omdat ik me niet zo fit voel, houd ik het vandaag maar even bij boek nummer 1.
-Nienke-
05-01-2025 om 07:54
Hier is de kerstboekwinkel uit Inderdaad gewoon een lekkere simpele weglezer. De volgende op de lijst is Als de wolven huilen van Kristin Hannah, van m’n zusje gekregen. Ik heb wel vaker boeken van deze schrijfster gelezen en vind ze meestal prachtig, dus ben benieuwd!
Lollypopje
05-01-2025 om 09:13
-Nienke- schreef op 05-01-2025 om 07:54:
Hier is de kerstboekwinkel uit Inderdaad gewoon een lekkere simpele weglezer. De volgende op de lijst is Als de wolven huilen van Kristin Hannah, van m’n zusje gekregen. Ik heb wel vaker boeken van deze schrijfster gelezen en vind ze meestal prachtig, dus ben benieuwd!
Dat vond ik een mooi boek, al had ik wel een grote ergernis.
Ik heb zelf net De Erfenis vsn Jennifer Lynn Barnes geluisterd. Ik kwam er gisteren achter dat het blijkbaar een hype is geweest of nog is, Ik snap de hype wel.
vrouw92
05-01-2025 om 20:02
Ik ben net klaar met het luisteren naar Marian Mudder - Wat ik eerder had willen weten over angst, zelfliefde en acceptatie. Goed boek, maar soms ook wat open deuren en dingen die ik eigenlijk wel wist. Toch wel tips uit gehaald die ik zelf kan gaan toepassen.
Cala
05-01-2025 om 20:35
Ik ben begonnen in The Wager 'a tale of shipwreck, mutiny and murder' van David Grann. Erg ver ben ik nog niet, maar het is tot nu toe veelbelovend.
Ted68
05-01-2025 om 20:46
Mijn nederlandse boeken komen ook van bookchoice.
Ik heb net het laatste deel van miriam George gelezen..is een jonge duitse schrijfster..
Boek heet Im Nordlicht....
Is een tipp voor die die graag in het duits lezen.
Moosey
05-01-2025 om 22:48
Laatste boeken van 2024 waren The other typist van Susanne Rindell. Klonk heel aantrekkelijk (New York in de 20s) maar was niet zo heel best. Wel vermakelijk.
Daarna de Kopenhagen trilogie van Tove Ditlevsen (Deense schrijfster waar ik nog nooit van had gehoord), vertaald in het Nederlands: prachtig, echt een aanrader. Niet heel vrolijk maar wel heel mooi.
Daarna De Omwenteling van Suzanna Jansen, de geschiedenis van de Nederlandse emancipatie verteld met als kapstok het leven van de moeder van de schrijfster. Prachtig en heel leerzaam.
Daarna ook nog maar Wael van dezelfde schrijfster, het verhaal van een jonge Syrische vluchteling. Leest wat minder prettig omdat ze het zoveel mogelijk in zijn woorden heeft opgeschreven maar toch heel boeiend en leerzaam.
Vanochtend las ik een recensie over een boek wat me een beetje aan De Omwenteling deed denken: De dochter, van Harriët Duurvoort. Ook een schrijfster die het verhaal van haar moeder optekende, de in 1928 geboren Eva die als baby in De Haag wordt afgestaan en geadopteerd door een gereformeerd echtpaar. Maar Eva is bruin en met kroeshaar, wat in die tijd natuurlijk nog ongekend was. Aan de hand van het verhaal van Eva kom je langs een hele serie geschiedkundig belangrijke periodes (WO II, de onafhankelijkheid van Indonesië, de onafhankelijkheid van Suriname, de emigratiegolf van de jaren 50). Schitterend boek, heb het in één ruk uitgelezen vandaag.
Fiorah
05-01-2025 om 23:13
Ik ben na een tip hier begonnen De vroedvrouw van de Groenburgwal die echt al lang terug had gemoeten naar de bieb, maar nu zit ik erin.
Grindelwald
06-01-2025 om 15:47
Eindfeest van Jet van Vuuren. Op zich wel een leuk boek maar ik erger mij ook aan de hoofdpersoon.
Dolfje
06-01-2025 om 19:49
Grindelwald schreef op 06-01-2025 om 15:47:
Eindfeest van Jet van Vuuren. Op zich wel een leuk boek maar ik erger mij ook aan de hoofdpersoon.
Volgens mij heb ik dat bij die paar boeken die ik van haar gelezen heb ook gehad.
Snoeske
06-01-2025 om 22:58
Moosey schreef op 05-01-2025 om 22:48:
Laatste boeken van 2024 waren The other typist van Susanne Rindell. Klonk heel aantrekkelijk (New York in de 20s) maar was niet zo heel best. Wel vermakelijk.
Daarna de Kopenhagen trilogie van Tove Ditlevsen (Deense schrijfster waar ik nog nooit van had gehoord), vertaald in het Nederlands: prachtig, echt een aanrader. Niet heel vrolijk maar wel heel mooi.
Daarna De Omwenteling van Suzanna Jansen, de geschiedenis van de Nederlandse emancipatie verteld met als kapstok het leven van de moeder van de schrijfster. Prachtig en heel leerzaam.
Daarna ook nog maar Wael van dezelfde schrijfster, het verhaal van een jonge Syrische vluchteling. Leest wat minder prettig omdat ze het zoveel mogelijk in zijn woorden heeft opgeschreven maar toch heel boeiend en leerzaam.
Vanochtend las ik een recensie over een boek wat me een beetje aan De Omwenteling deed denken: De dochter, van Harriët Duurvoort. Ook een schrijfster die het verhaal van haar moeder optekende, de in 1928 geboren Eva die als baby in De Haag wordt afgestaan en geadopteerd door een gereformeerd echtpaar. Maar Eva is bruin en met kroeshaar, wat in die tijd natuurlijk nog ongekend was. Aan de hand van het verhaal van Eva kom je langs een hele serie geschiedkundig belangrijke periodes (WO II, de onafhankelijkheid van Indonesië, de onafhankelijkheid van Suriname, de emigratiegolf van de jaren 50). Schitterend boek, heb het in één ruk uitgelezen vandaag.
Goede tips, Moosey!
De trilogie van Tove Ditlevsen heb ik ook gelezen. Vond ik ook heel goed!
None of this is true heb ik inmiddels uit. Las lekker weg. Nu Oktober van Soren Sveistrup, prima spannend boek. Maar hopelijk hierna weer fitter en actiever om ook weer wat diepgaanders te lezen.