Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Dolfje schreef op 29-12-2024 om 12:38:

Ik vind het zo gek maar bij alle boeken van Freida MC Fadden heb ik elke keer het idee dat ik ze al gelezen heb. Nu bij De leraar ook weer.

Ja het leest lekker weg. Maar wel redelijk hetzelfde allemaal eerlijk gezegd. Flat characters en altijd een plottwist er in

Magisterium serie gelezen, was wel leuk. 
Begonnen aan De beller op lijn vier van JD Barker. 

ik herlees nu boyfriend material. fake dating met een queer sausje

Ik heb drie boeken van Charlotte Link gelezen. Ik vond het fijne boeken om te lezen, maar ook wel voorspelbaar. Nu bezig met Rechter tussen twee vuren, een boek dat recent pas in het Nederlands is vertaald vanuit het Tsjechisch. Het werd aanbevolen in het NRC, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal langdradig, met veel sprongen in de tijd. Dus ik weet niet of het wel uit ga krijgen.

Ik lees trouwens ook graag romantische boeken ter afwisseling, maar ik heb een beetje genoeg van die verhaal waarin het meisje oppas of iets dergelijks is en de man een extreem rijke zakenman is. Bestaan er ook romantische boeken met sterke / slimme / hoog opgeleide vrouwen?

Bellebelle schreef op 29-12-2024 om 16:17:

Ik lees trouwens ook graag romantische boeken ter afwisseling, maar ik heb een beetje genoeg van die verhaal waarin het meisje oppas of iets dergelijks is en de man een extreem rijke zakenman is. Bestaan er ook romantische boeken met sterke / slimme / hoog opgeleide vrouwen?

Robyn Carr. Daarin zijn de dames vaak neurochirurg of advocaat en de mannen brandweerman of militair.

Lali schreef op 29-12-2024 om 20:11:

[..]

Robyn Carr. Daarin zijn de dames vaak neurochirurg of advocaat en de mannen brandweerman of militair.

Bedankt voor de tip! Ik zie dat er heel wat boeken van haar in mijn Kobo plus abonnement zitten, dus ik zal er eens een paar downloaden om te lezen.

Ik ben begonnen in ‘Land van dadels en prinsen’ van Frank Nellen. Ik las eerder ‘De onzichtbaren’ van hem en dat vond ik een erg goed boek

ik ben begonnen in het nieuwe boek van Astrid Holleeder; Wie praat die gaat,

ben ongeveer op een kwart, poeh wat een kracht heeft die vrouw, ik was denk ik allang ingestort of was uitgeweken naar het buitenland.  

Ik lees nu Uitgemolken, van Irene van der Aart.
Leuk boek, leest makkelijk weg, en het geeft bij alle humor toch wel n idee over get gedoe met alle landbouwregels en-wetten

Ik heb net het laatste deel "stromend graf" van Robert Galbraith gelezen. Mooi boek, ik wacht even een dag tot dat ik met wat anders begin.

Raccoon schreef op 31-12-2024 om 01:02:

Ik heb net het laatste deel "stromend graf" van Robert Galbraith gelezen. Mooi boek, ik wacht even een dag tot dat ik met wat anders begin.

Oh die was zoooooo goed en spannend. Geweldige serie. Alleen beetje jammer dat Robert galbraith oftewel JK Rowling zo van het padje is tegenwoordig.

Mick87 schreef op 31-12-2024 om 12:21:

[..]

Oh die was zoooooo goed en spannend. Geweldige serie. Alleen beetje jammer dat Robert galbraith oftewel JK Rowling zo van het padje is tegenwoordig.

Dat ben ik met je eens, maar zet het van mij af. Haar boeken zijn prachtig! 

Ik lees De Stem Uit Het bos. spannend boek zeg. Goed geschreven, verschillende verhaallijnen. Hopelijk op de valreep dit jaar nog even uitlezdn.

Ik durf bij de Weywardvrouwen na een hoofdstuk of 6 niet meer verder te lezen. Moed verzamelen voordat er komt. Het wisselen tussen de 3 vrouwen is ook wennen.
Normaal heb je dit met 2 verhaallijnen. 

alhambra schreef op 31-12-2024 om 15:57:

Ik durf bij de Weywardvrouwen na een hoofdstuk of 6 niet meer verder te lezen. Moed verzamelen voordat er komt. Het wisselen tussen de 3 vrouwen is ook wennen.
Normaal heb je dit met 2 verhaallijnen.

Ik heb dit boek ook, misschien een idee om hier mee te beginnen. Ben jij ook lid van bookchoice?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.