Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ninoea schreef op 21-06-2024 om 12:55:

Ooh ik vond dat een prachtige trilogie weet ik nog.

Dan hou ik ze nog op mijn Nog te lezen lijst. 😊

Ik moet mijn mening bijstellen over verdwaald gezin. Als je er eenmaal in zit en gewend bent aan de personages geeft het een onderhoudend beeld van de jaren 50 van de vorige eeuw.

Ik ben net begonnen in Levenslang van Harlan Coben. 

Het glazen kasteel heb ik op mijn ereader gezet.

Ik heb Na die nacht van Karin Slaughter uit.
Heftig en spannend. 

Begonnen aan Daisy Jones and the Six van Taylor Jenkins Reid. 

kapow schreef op 21-06-2024 om 11:59:

De Beer en de Nagtegaal van Katherine Arden gelezen. Het las voor het grootste deel erg fijn weg als een oud sprookje dat zich afspeelt in Rusland.
Tegen het einde vond ik het zo rommelig en verwarrend worden dat ik nog niet weet of ik verder ga met het volgende deel (het is een trilogie).


Ik heb ze alle drie gelezen, vond het goed. 

kapow schreef op 23-06-2024 om 13:11:

Ik heb Na die nacht van Karin Slaughter uit.
Heftig en spannend.

Begonnen aan Daisy Jones and the Six van Taylor Jenkins Reid.

Laat je weten wat je van die laatste vindt?

nlies schreef op 21-06-2024 om 12:56:

Ben begonnen met Het verbond van het water. Heel goed boek

Ik vond die heel goed. Wel wat zwaardere kost,  zeker geen lekker wegleesboek. Maar echt een prachtig verhaal. 

Net Het Glazen Kasteel van Jeannette Walls uit. Wat een goed boek! Echt aangrijpend, en een krop in de keel bij de laatste zin haha 🙃

Ik lees nu ‘Soedah, laat maar’, van Maddy Stolk. Mooi boek tot nu toe! Over een vrouw die ouders heeft die in koloniaal Nederlands-Indië zijn opgegroeid en transgenerationele trauma's. Pittig thema maar geschreven met humor en zonder heel zwaar te worden. Het is een roman met autobiografische kenmerken, las ik in de omschrijving.

FarFarAway schreef op 23-06-2024 om 16:01:

Net Het Glazen Kasteel van Jeannette Walls uit. Wat een goed boek! Echt aangrijpend, en een krop in de keel bij de laatste zin haha 🙃

Ik heb het nu toch ook maar op mijn wishlist gezet. 

De Schemertuin vind ik toch ook weer langdradig, net zoals de Troostbibliotheek.

Ik heb vandaag De logé van Heather Gudenkauf uitgelezen. Vond ik een goed boek, drie verhaallijnen door elkaar.

Nu begonnen in Gebied 19 van Esther Gerritsen. Intrigeert mij tot nu toe ook wel. Leest vlot in ieder geval.

Fiorah schreef op 23-06-2024 om 13:33:

[..]

Laat je weten wat je van die laatste vindt?

Ik vond hem geweldig 😍 schrijfstijl in het begin even wennen omdat het net is alsof je een serie interviews leest. 

Ik ben momenteel bezig met een luisterboek over Sanda Dia. Heftig verhaal, bizar.

voor op vakantie heb ik 2 boeken van Thomas Olde heuvelt mee. November en Orakel. Heel benieuwd naar. Ik heb vorig jaar Hex gelezen en dat vond ik zo’n verrassend verhaal. Echt van genoten! Deze beide boeken hebben ook weer een bijzonder verhaal, ik hou wel van zijn gedachtengang en schrijfwijze. Heb nu al zin in de vakantie

Verbond van het water is uit. Nu heb ik hier nog Het schaarse licht liggen. En hoop dat er morgen een paar reserveringen binnenkomen.

O ja Rivierkreeften heb ik ook nog van mijn zus meegekregen. Misschien toch daar aan beginnen

Het boek '127 uur'  van Aron Ralston.
"   Aron Lee Ralston is een Amerikaans bergsporter, die bekend
werd door het feit dat hij in 2003 tijdens een canyoning in het
zuidoosten van Utah een ongeval overleefde, door zijn eigen onderarm te
amputeren.  Terwijl hij door een rotsspleet klom, raakte er een stuk steen los dat
samen met Ralston naar beneden gleed. Zijn rechter arm raakte bekneld.  "  (Wikipedia)

266px-Aron_Ralston_on_Independence_Pass.jpg

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.