Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Erg genoten van de verzamelde werken van A.J Fikry, boekhandelaar. Geschreven door Gabrielle Zevin, die ook de internethit Morgen en morgen en morgen heeft geschreven. 
Misschien lees ik die ook nog wel, momenteel druk met lezen voor de online boekenclub op goodreads waar ik meedoe

MildredRatched schreef op 07-09-2024 om 14:36:

Erg genoten van de verzamelde werken van A.J Fikry, boekhandelaar. Geschreven door Gabrielle Zevin, die ook de internethit Morgen en morgen en morgen heeft geschreven.
Misschien lees ik die ook nog wel, momenteel druk met lezen voor de online boekenclub op goodreads waar ik meedoe

Wow dat is snel, die is toch net pas uit? Wat vond je er zo goed aan?

Fiorah schreef op 07-09-2024 om 15:24:

[..]

Wow dat is snel, die is toch net pas uit? Wat vond je er zo goed aan?

Juli 2014 staat bij mij op goodreads! Dus niet zo heel recent 


vooral een aanrader omdat ik het hele menselijke karakters vond, die je echt meenemen in het boek. En ik ben dol op boeken die over boeken/boekhandels etc gaan

Ik lees Illusie, van Camilla Lackberg/Fexeus. Spannend boek, was begonnen aan Het eiland van de zielen, maar dat heb ik maar even laten liggen, kon er niet goed inkomen. 

MildredRatched schreef op 09-09-2024 om 10:36:

[..]

Juli 2014 staat bij mij op goodreads! Dus niet zo heel recent


vooral een aanrader omdat ik het hele menselijke karakters vond, die je echt meenemen in het boek. En ik ben dol op boeken die over boeken/boekhandels etc gaan

2014??? Dat is niet heel recent nee 😂

Ik heb net twee delen, de enige twee delen tot nu toe uitgelezen van Agaath. De boeken gaan over een rijke weduwe die een jonge Marokkaanse jongen in dienst nemen om haar huis op te ruimen. Er ontstaat een bijzondere vriendschap tussen de twee. Ik vond het boeken met veel humor, ik heb echt hardop zitten lachen.

Ja heb Agaath ook gelezen, leuke wegleesboeken

Na een gigantische leesdip eindelijk weer een boek uitgelezen. 
Little Boy Blue van MJ Arlidge
, was maar mwoah…
Weet nog niet welk boek ik nu ga lezen, ik hoop op een spetter van een verhaal want ik heb het nodig! 

Ik ben net begonnen in "Ik was een seksslavin" van Anna Ruston. Een waargebeurd verhaal over Pakistaanse bendes in Engeland die een meisje van 15 ontvoeren.

Ik weet niet of ik verder wil lezen of niet, het is echt meer dan vreselijk wat haar is overkomen en ongekend dat dit dus waargebeurd is. Het grijpt me enorm aan in ieder geval.

Illusie van Lackman/Fexeus is uit. Was weer spannend, met een opmerkelijk einde

gistere  De duistere kant van Sally Diamond uitgelezen. Goed boek. Met een nogal anti climax einde. Aanrader wel.

 Nu begonnen in Lentekind van Harmen van Liemt. Het boek heeft goede reviews dus ben heel benieuwd.

kennen jullie: Het genootschap van puzzelmakers, van Samuel Burr.
Over een vondeling die via puzzelopdrachten uit moet gaan vinden waar hij vandaan komt. En je kunt dus meepuzzelen, alleen lastig dat het een biebboek is, dus kan de crypto niet zomaar invullen.
Maar wel leuk idee

Nimmernacht van Jay Kristoff. Fantasy trilogie. 

Schrijfstijl was wennen (auteur spreekt de lezer aan en gebruikt veelvuldig voetnoten) maar wauw! Over een jong meisje dat haar familie verliest tijdens een opstand en een opleiding voor huurmoordenaars gaat volgen zodat ze wraak kan nemen. 

Gelijk door met deel 2. 

Puzzelmakers zijn uitgepuzzeld, viel me wat tegen, dacht dat er meer te puzzelen zou zijn

Ik heb gisteren in 1 dag "Eerwraak" gelezen van Helen Vreeswijk. Heel aangrijpend verhaal, kon het niet wegleggen.

Daarna direct begonnen aan "Doelwit" van Linda Jansma, eveneens een verhaal over eerwraak en eveneens enorm aangrijpend.

Hierna tijd voor iets lustigs denk ik.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.