Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


ben nog steeds met die prins van toorn bezig, voor mijn doen best lang, dus betekent, wel aardig, maar nog niet spannend genoeg om al het andere te laten liggen. heb al wel mijn wil ik lezen lijst wat ingekort door wat boeken te reserveren

Sterrenstof uit, nu op aanraden van Bakblik begonnen aan Eigen onderzoek eerst van Adriaan ter Braack. 

Het Pauperparadijs van Suzanna Jansen., uit 2008. Heel interessant en leesbaar.
En dan heb ik ook nog :   De vondeling van Veenhuizen, van Patricia Snel uit 2024. (In het boek hierboven lees ik dat er ook veel wezen naar Veenhuizen gebracht zijn).
Dat lijkt me ook interessant!  (Beiden uiteraard gevonden in straatbiebs!)

net begonnen in De Donkere Kant Van Sally diamond. Van Liz Nugent. Dit zou zomaar het boek kunnen zijn wat mijn leesdip gaat doorbreken.

Ik zag dat er 3 boeken van Jenny Colgan zijn die ik nog niet gelezen heb dus die van de Online bieb op mijn ereader gezet. Lessen in de liefde, Tussen de regels en Op eigen benen. Ben in de eerste begonnen al.

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 09:59:

Ik zag dat er 3 boeken van Jenny Colgan zijn die ik nog niet gelezen heb dus die van de Online bieb op mijn ereader gezet. Lessen in de liefde, Tussen de regels en Op eigen benen. Ben in de eerste begonnen al.

Veel plezier!

547x840.jpg

Heeft  goede recensies, wordt omschreven als een 'feelgood'.   Weer eens wat anders dan de scandithrillers!              (uit de straatbieb)

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 09:59:

Ik zag dat er 3 boeken van Jenny Colgan zijn die ik nog niet gelezen heb dus die van de Online bieb op mijn ereader gezet. Lessen in de liefde, Tussen de regels en Op eigen benen. Ben in de eerste begonnen al.

Dat zijn die 'nieuwe' over die kostschool toch? Er is ook iets met wolken? Ja, boven de wolken.

Fiorah schreef op 06-09-2024 om 19:15:

[..]

Dat zijn die 'nieuwe' over die kostschool toch? Er is ook iets met wolken? Ja, boven de wolke

Ja over de kostschool. Boven de wolken heb ik wel al gelezen 

Pppff ik krijg mijn boeken niet op de reader gezet. Al een tijdje dat het lastig gaat, maar nu helemaal niks.
Had bookchoise boeken, staan netjes in de adobe digital, maar pc herkent op een of andere manier de reader niet.
Waarom kan ik met dat snoertje wek gewoon de reader opladen, maar stopt hij als ik m aan de pc koppel (ik vermoed tenminste dat t snoertje de boosdoender is. Of iemand n ander idee?
heb gelukkig nog n par echte boeken, ben nu aan het eiland van de zielen begonnenvan Piergeorgio Pulixi en heb Illussie van Lackberg ook nog liggen, maar toch, kan t niet uitstaan

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 19:44:

[..]

Ja over de kostschool. Boven de wolken heb ik wel al gelezen

Het leken mij young adults? Ik zag ze ook staan, maar heb ze om die reden aan de kant gelegd. 

Ik lees nu Moeders en dochters van Erica James. Ik vind vrijwel al haar boeken prachtig en deze ook weer meteen. 

nlies schreef op 06-09-2024 om 20:34:

Pppff ik krijg mijn boeken niet op de reader gezet. Al een tijdje dat het lastig gaat, maar nu helemaal niks.
Had bookchoise boeken, staan netjes in de adobe digital, maar pc herkent op een of andere manier de reader niet.
Waarom kan ik met dat snoertje wek gewoon de reader opladen, maar stopt hij als ik m aan de pc koppel (ik vermoed tenminste dat t snoertje de boosdoender is. Of iemand n ander idee?
heb gelukkig nog n par echte boeken, ben nu aan het eiland van de zielen begonnenvan Piergeorgio Pulixi en heb Illussie van Lackberg ook nog liggen, maar toch, kan t niet uitstaan

Is het wel het originele kabeltje? Mijn ervaring ( persoonlijk en op het werk) is dat opladen wel kan met een nep kabel maar bestanden overzetten niet.

-Nienke- schreef op 06-09-2024 om 20:43:

[..]

Het leken mij young adults? Ik zag ze ook staan, maar heb ze om die reden aan de kant gelegd.


Ik ben nog niet zo ver maar vind het niet erg als het Ya is, heb nu vakantie en geen zin in iets moeilijks

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 20:56:

[..]

Is het wel het originele kabeltje? Mijn ervaring ( persoonlijk en op het werk) is dat opladen wel kan met een nep kabel maar bestanden overzetten niet.

ik vermoed ook dat het zoiets is, volgens mij ben ik een keer op het originele kabeltje gaan staan of heeft het ergens anders klem gezeten, maar volgens mij deed het in het begin wel goed, ik heb het al een tijd. Toch maar een nieuw kabeltje ergens vandaan halen. Lijkt me de goedkoopste oplossing

Dolfje schreef op 06-09-2024 om 20:57:

[..]

Ik ben nog niet zo ver maar vind het niet erg als het Ya is, heb nu vakantie en geen zin in iets moeilijks

Ik vind dat er heel veel goede boeken bij YA te vinden is. Naar mijn idee betere dan toen ik YA was, zo'n halve eeuw geleden

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.