Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Afgelopen week 2 boeken van Emily Henry gelezen, namelijk Book Lovers en People we meet on vacation (beide wel de NL vertaling) 

vooral people we meet on vacation las lekker weg, hoewel het natuirlijk hartstikke voorspelbaar is allemaal

Ik heb pas "de dochter van het moeras" gelezen van Karen Dionne. Vond het een erg spannend boek en wilde echt weten hoe het af zou lopen. Leest makkelijk weg.

Daarna "Soms lieg ik" van Alice Feeney gelezen. Verrassende wending in het verhaal!

Ik ben een paar hoofdstukken onderweg in De Camino van Anya Niewierra. Een pakkende thriller tot nu toe.

Een voor een van Alice Feeney. Erg leuk!

Ik luister nu de Wayward-vrouwen, van Emilia Hart, na een tip van hier. Fijn boek! En ik heb net het nieuwste boek uit van Elif Shafak: Er stromen rivieren in de lucht. Supermooi boek!

Boekenuil schreef op 25-08-2024 om 22:17:

Ik luister nu de Wayward-vrouwen, van Emilia Hart, na een tip van hier. Fijn boek! En ik heb net het nieuwste boek uit van Elif Shafak: Er stromen rivieren in de lucht. Supermooi boek!

Ah die wil ik ook allebei nog!

Ik heb De donkere kant van Sally Diamond van Liz Nugent in een opwelling gekocht en gelezen. Ik vond de eerste helft goed en intrigerend en de tweede helft minder. Met name het einde echt een anticlimax.

Ook Voor jou gelezen van Jojo Moyes, dat vond ik wel een mooi boek.

Genoten van Meneer Putmans ziet het licht (nieuwe Hendrik Groen).

En me met heel, heel, heel veel moeite door De Schemertuin heen geworsteld. Goeiedag wat traag.

Nu ben ik bezig in de nieuwste David Nicholls, Je bent hier.

Ik lees nu De prins van Toorn. Weet niet meer welke schrijver, maar was hier aangeraden. Eerste hoofdstukken moest ik even doorheen, nu wordt t wel leuk

Je bent hier is echt een fijn boek. Natuurlijk wel wat voorspelbaar maar ik hou gewoon van zijn schrijfstijl. 

Nu begonnen in de Rachel-affaire over een vriendschap tussen een vrouw en een homoseksuele man, zij wordt verliefd op een hoogleraar en meer weet ik nog niet. Het werd getipt op Hebban.

Ik heb idioot veel boeken gekocht trouwens de laatste tijd. Nu net weer drie: het eiland van de verdwenen bomen en er stromen rivieren door de lucht van Elif Shafak (dank Boekenuil) en Dit doet even pijn omdat BeterLaat die had gekregen, maar dan dus wel in het Nederlands.

Fiorah schreef op 27-08-2024 om 19:47:

Je bent hier is echt een fijn boek. Natuurlijk wel wat voorspelbaar maar ik hou gewoon van zijn schrijfstijl.

Nu begonnen in de Rachel-affaire over een vriendschap tussen een vrouw en een homoseksuele man, zij wordt verliefd op een hoogleraar en meer weet ik nog niet. Het werd getipt op Hebban.

Ik heb idioot veel boeken gekocht trouwens de laatste tijd. Nu net weer drie: het eiland van de verdwenen bomen en er stromen rivieren door de lucht van Elif Shafak (dank Boekenuil) en Dit doet even pijn omdat BeterLaat die had gekregen, maar dan dus wel in het Nederlands.

Je kan nooit genoeg boeken hebben 😁 Veel leesplezier! Ik ben heel benieuwd wat je van de boeken van Shafak gaat vinden. Je bent hier klinkt trouwens ook goed, heb ‘m meteen op mijn lijstje gezet.

Ik lees heb de Weyward-vrouwen uit en ga nu beginnen in Verstrikt, van Lilja Sigurðardóttir. En ik luister ook nog Het meisje met de luidende stem van Abi Dare.

Ik heb Je bent hier ook gelezen deze vakantie, prachtig ♥️. Gekregen voor m’n verjaardag. 

Ik heb nu net Leef je nog? uitgelezen, de nieuwste Arlidge uit de Helen Grace-serie. Spannend als altijd! Nog even kijken wat het hierna gaat worden. 

ik lees de storm van ons bestaan- Vanessa Chan 

Ik ben al een eind in de nieuwste van Tatiana de Rosney; sterrenstof.
Leest wel lekker weg.

De Rachel-affaire was een fijn boek! 

Nu de twijfel over welke nu. Misschien ga ik nog snel even het laatste biebboek lezen van David Nicholls dat ik nog heb. Normaal lees ik niet graag twee boeken van dezelfde auteur kort na elkaar, maar deze moet volgende week terug en kan niet meer verlengd worden.

alhambra schreef op 25-08-2024 om 20:33:

Ik ben een paar hoofdstukken onderweg in De Camino van Anya Niewierra. Een pakkende thriller tot nu toe.

Ik heb hem uit.

Interessante combinatie van psychologie, antropologie en een spannende thriller. Ik had alleen een spannende thriller verwacht dus een bonus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.