Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


nlies schreef op 18-08-2024 om 11:11:

[..]

nee, ik denk pas deel 1, dus de rest kan nog.

Ik lees nu iets heel anders,

Cultus, van Camilla Läckberg en Henrik Fexeus
Deel 2 van de serie. Evenveel roman als thriller. Alle personen hebben wel wat, Is het geen smetvrees, dan een soort autisme, of een trauma, of een ander soort probleem

Van die heb ik laatst het volgende deel gelezen, Illusie. Wat een topboek! Tot de laatste bladzijde spannend en met een enorm verrassend laatste hoofdstuk. Dus mocht je meteen door willen: doen

-Nienke- schreef op 18-08-2024 om 12:43:

[..]

Van die heb ik laatst het volgende deel gelezen, Illusie. Wat een topboek! Tot de laatste bladzijde spannend en met een enorm verrassend laatste hoofdstuk. Dus mocht je meteen door willen: doen

Dank je, wist niet dat er al een volgend deel was, en dat het zelfs al op de bieb aanwezig was. Meteen gereserveerd. Sta op de 2de plaats, dus dat is netjes

Fiorah schreef op 18-08-2024 om 12:38:

Ja bijzonder he, Kapow?

Heeft iemand hier al iets van Elif Shafak gelezen? Ik heb geloof ik onder een steen geleefd wat haar betreft en kan nu inhalen. Alleen weet ik niet goed waar te beginnen.

En ik heb op Instagram de tip De Weyward Vrouwen gezien, die wil ik nu ook hebben!

Ja ik heb een paar boeken van Elif Shafak gelezen. Haar mooiste boek vond ik ‘Het eiland van de verdwenen bomen’. Was ik erg van onder de indruk.

Ik heb haar nieuwste boek hier ook nog liggen, maar dat heb ik nog niet gelezen.

-Nienke- schreef op 18-08-2024 om 12:43:

[..]

Van die heb ik laatst het volgende deel gelezen, Illusie. Wat een topboek! Tot de laatste bladzijde spannend en met een enorm verrassend laatste hoofdstuk. Dus mocht je meteen door willen: doen

Dank. Ik heb volgens mij alleen deel 1 nog maar gelezen, dus ik heb net deel 2 en 3 gereserveerd bij de bieb. 

Dankjewel Boekenuil! Nu twijfel ik of ik dan met die moet beginnen of juist één van de andere 😂.

Een soort eelt is uit. Mooi boek inderdaad! Doet me qua sfeer denken aan de boeken van Esther Gerritsen en Gerbrand Bakker en aan de Bewaring.

Ik ben begonnen in de nieuwe Hendrik Groen, Meneer Putmans ziet het licht. Het gaat over een man die samen met zijn moeder woont en heel erg houdt van regelmaat, voorspelbaarheid, feiten en cijfers. Maar dan overlijdt zijn moeder en hij heeft haar beloofd om iets van zijn leven te maken en een keer op reis te gaan om het Noorderlicht te zien. Dus gaat hij op een georganiseerde groepsreis met de bus naar het Noorderlicht.

Heeft iemand trouwens de nieuwste Murakami al gelezen?

kapow schreef op 18-08-2024 om 11:57:

Het achtste leven van Nino Haratischwili uit.
Indrukwekkend.

Hen je "het schaarse licht" van haar ook al gelezen? ook n aanrader

Fiorah schreef op 18-08-2024 om 12:38:


En ik heb op Instagram de tip De Weyward Vrouwen gezien, die wil ik nu ook hebben!

Vond ik een mooi boek! Niet super fantastisch, maar wel de moeite waard. 

Momenteel lees ik Between Two Kingdoms: A Memoir of a Life Interrupted van Suleika Jaouad. Ik ben nog niet erg ver, maar ik vind het een aanrader. Wat een vloeiend verhaal 

Cultus is uit. Nu heb ik Verborgen Waarheid, van Angela Marsons nog liggen

Ik heb nu alle 3 de boeken over de Hulp van Freida MCFadden uit.
Straks maar eens kijken wat het volgende boek gaat worden.

Boekenuil schreef op 18-08-2024 om 13:48:

[..]

Ja ik heb een paar boeken van Elif Shafak gelezen. Haar mooiste boek vond ik ‘Het eiland van de verdwenen bomen’. Was ik erg van onder de indruk.

Ik heb haar nieuwste boek hier ook nog liggen, maar dat heb ik nog niet gelezen.

Mee eens. Dat vond ik ook haar mooiste boek. Benieuwd naar haar nieuwe.

nlies schreef op 18-08-2024 om 20:39:

[..]

Hen je "het schaarse licht" van haar ook al gelezen? ook n aanrader

Nog niet. Ik las in dit topic dat die zelfs beter is?
Wel op m’n ereader gezet maar ik ga eerst een paar luchtige verhalen en wat fantasy lezen eerst. 

Ik lees momenteel twee series afwisselend.

De eerste krokus/Mattie Freedman van Laila Ibrahim
En daarnaast Touching Juliet van Tahereh Mafi

En nog af en toe een hoofdstuk uit 'We zijn allemaal wel eens moe' van Annika Mell over haar leven met ME. Maar omdat dat erg confronterend is doe ik steeds een klein stukje

Dit boek kreeg ik van iemand bij een straatbieb.  Ik ken haar helemaal niet, maar dit vond ze iets voor mij... (en dat klopt helemaal, gezien mijn werkverleden...)    Een enig boek, wat afwisselend omschreven wordt als hilarisch en schokkend!

images?q=tbn:ANd9GcS_Zd0XzCExy-ytBU_Q7O9NMvrSbtpbfQt-HDvCT23HkcF7ztOesQH31eIpz2PmHF4Sv18&usqp=CAU

(An Award-Winning Sunday Times Bestseller uit 2018).

kapow schreef op 19-08-2024 om 13:52:

[..]

Nog niet. Ik las in dit topic dat die zelfs beter is?
Wel op m’n ereader gezet maar ik ga eerst een paar luchtige verhalen en wat fantasy lezen eerst.

Ja ik had ook even tijd nodig tussen 1 en 2.

Ik denk dat je De stilte van het water, van Abraham Verghese ook wel goed zal vinden

nlies schreef op 18-08-2024 om 20:49:

Cultus is uit. Nu heb ik Verborgen Waarheid, van Angela Marsons nog liggen

ook al weer uit intussen, las snel maar dat zie je wel aan het tijdsverschil tussen deze post en de eerste.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.