Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Voor de broodnodige variatie :  een boek met korte verhalen van Roald Dahl. Heerlijk, het venijn zit steeds in de staart.

Beterlaat2021! schreef op 17-08-2024 om 11:17:

Voor de broodnodige variatie : een boek met korte verhalen van Roald Dahl. Heerlijk, het venijn zit steeds in de staart.

Zijn verhalen en boeken blijven fantastisch!

Ik lees nu Lentekind van Harmen van Liemt.

Ik lees nu Het gevaarlijke venster van Tonke Dragt. Het zijn korte verhalen. Het is een spin-off van De brief voor de koning, mijn favoriete kinderboek.

Al een tijdje niet gepost hier, zie ik, maar des te meer gelezen! Ik ben nu bezig in Al het blauw van de hemel (Melissa da Costa) en vind het echt prachtig tot dusver. 

Ik lees momenteel 'Wees onzichtbaar' van Murat Isik. Aanrader!

-Nienke- schreef op 17-08-2024 om 22:34:

Al een tijdje niet gepost hier, zie ik, maar des te meer gelezen! Ik ben nu bezig in Al het blauw van de hemel (Melissa da Costa) en vind het echt prachtig tot dusver.

Deze heb ik ook onlangs gelezen. Ik vond het ook een prachtig boek! In één ruk uitgelezen.

Lena55 schreef op 12-08-2024 om 21:24:

Nederlands vertaalde fantasy én bieb is ook wel een lastige combinatie kan ik me voorstellen.

Ken je de boeken van Brandon Sanderson? Hij heeft meerdere series geschreven en vast ook vertaald in het Nederlands. Of The Witcher? 'De hekser' denk ik in het Nederlands. Of 'Koninkrijk der zonden' van Kerri Maniscalco.

Jaaaaaaa! Sanderson! Ik wilde Tress and the emerald sea al tippen ♡.

nlies schreef op 12-08-2024 om 23:31:

Brandon Sanderson heb ik Mistborn van gelezen (even opgezocht, die andere serie ken ik niet. Witcher ooit aan begonnen, maar dat hield m niet geboeid
Kerri Maniscalco lijkt me ook wel wat

Heb je de hele trilogie gelezen? Ik ben nu bezig in het tweede boek. En die vind ik misschien nog wel spannender en mooier dan de eerste. 

Ik luister graag op YouTube naar de fantasybooktips van Eliott Brooks en Fun Fantasy Books. Zo kom ik aan een hele lijst met boeken die ik nog moet lezen.

Lena55 schreef op 17-08-2024 om 22:58:

Ik lees momenteel 'Wees onzichtbaar' van Murat Isik. Aanrader!

Helemaal mee eens.

Lena55 schreef op 17-08-2024 om 22:58:

Ik lees momenteel 'Wees onzichtbaar' van Murat Isik. Aanrader!

Verloren grond vond ik ook goed.

Lena55 schreef op 17-08-2024 om 22:58:

Ik lees momenteel 'Wees onzichtbaar' van Murat Isik. Aanrader!

Die vond ik dan weer prachtig! Ik heb vorige week (van m’n gekregen boekenbonnen) z’n nieuwe boek gekocht, benieuwd of ik daar net zo positief over ga zijn. 

Ik las trouwens deze vakantie ook nog Alles wat beweegt van Susan Smit, dat vond ik ook een echte aanrader! Gebaseerd op een echt personage en op historische feiten (net als haar eerdere boek Tropenbruid). Soms zitten er ineens pareltjes tussen de Nederlandse literatuur

LydiaDietz schreef op 17-08-2024 om 23:25:

[..]

Heb je de hele trilogie gelezen? Ik ben nu bezig in het tweede boek. En die vind ik misschien nog wel spannender en mooier dan de eerste.

Ik luister graag op YouTube naar de fantasybooktips van Eliott Brooks en Fun Fantasy Books. Zo kom ik aan een hele lijst met boeken die ik nog moet lezen.

nee, ik denk pas deel 1, dus de rest kan nog.

Ik lees nu iets heel anders, 

Cultus, van Camilla Läckberg en Henrik Fexeus
Deel 2 van de serie. Evenveel roman als thriller. Alle personen hebben wel wat, Is het geen smetvrees, dan een soort autisme, of een trauma, of een ander soort probleem

Het achtste leven van Nino Haratischwili uit. 
Indrukwekkend. 

Ja bijzonder he, Kapow?

Heeft iemand hier al iets van Elif Shafak gelezen? Ik heb geloof ik onder een steen geleefd wat haar betreft en kan nu inhalen. Alleen weet ik niet goed waar te beginnen.

En ik heb op Instagram de tip De Weyward Vrouwen gezien, die wil ik nu ook hebben!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.