Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik lees nu Appels vallen niet van Liane Moriarty. Tot nu toe gewoon oké. Nog niet super gepakt door het verhaal, maar ook nog geen moment het gevoel gehad dat ik het wilde wegleggen. 

Ik heb De laatste die overbleef, gelezen (schrijver even vergeten) Het kreeg op hebban genoeg 5**, maar dat vond ik het niet waard. 3 was genoeg voor mij.

nlies schreef op 11-08-2024 om 22:06:

Ik heb De laatste die overbleef, gelezen (schrijver even vergeten) Het kreeg op hebban genoeg 5**, maar dat vond ik het niet waard. 3 was genoeg voor mij.

Ik vind dat veel boeken op hebban 4-5 sterren hebben. Meestal zit ik op 3.

Ik wil een leuke fantasy, niet een met weer een oorlog. Iemand idee (beetje oorlog mag wel) ?
Voorlopig trek ik maar een schijfwereld uit de kast denk ik

Ik ben aan het genieten van  Zoek de zon op- Jenny Colgan.
Blijkbaar deel 2 van een serie maar toch los te lezen. Ultieme ontspanning en feel good 

nlies schreef op 11-08-2024 om 23:49:

Ik wil een leuke fantasy, niet een met weer een oorlog. Iemand idee (beetje oorlog mag wel) ?
Voorlopig trek ik maar een schijfwereld uit de kast denk ik

Ik vond de serie (trilogie en 4de boek net uitgekomen) van Bridget Kemmerer 'A curse so dark and lonely' erg vermakelijk. Beetje oorlog, maar op een andere manier. Of de serie 'The all souls' van Deborah Harkness mocht je de tv-serie nog niet gezien hebben. 

Of trilogie 'Isles of storm & sorrow' van Bex Hogan. Beetje oorlog/conflict, maar geen grote veldslagen enzo.

Lena55 schreef op 12-08-2024 om 18:34:

[..]

Ik vond de serie (trilogie en 4de boek net uitgekomen) van Bridget Kemmerer 'A curse so dark and lonely' erg vermakelijk. Beetje oorlog, maar op een andere manier. Of de serie 'The all souls' van Deborah Harkness mocht je de tv-serie nog niet gezien hebben.

Of trilogie 'Isles of storm & sorrow' van Bex Hogan. Beetje oorlog/conflict, maar geen grote veldslagen enzo.

Kemmerer gelezen, eerste del van isles of storm ook, Deborah is niet te vinden op de bieb, Ik lees trouwens alleen maar Nederlands.

Ben nu begonnen aan Academische boys, van Pratchett. Jaren geleden gelezen maar blijft leuk om af en toe een deel uit de kast te halen

Nederlands vertaalde fantasy én bieb is ook wel een lastige combinatie kan ik me voorstellen.

Ken je de boeken van Brandon Sanderson? Hij heeft meerdere series geschreven en vast ook vertaald in het Nederlands. Of The Witcher? 'De hekser' denk ik in het Nederlands. Of 'Koninkrijk der zonden' van Kerri Maniscalco.

Brandon Sanderson heb ik Mistborn van gelezen (even opgezocht, die andere serie ken ik niet. Witcher ooit aan begonnen, maar dat hield m niet geboeid 
Kerri Maniscalco lijkt me ook wel wat

Ik ben bezig in fortuna's dochter van Isabel allende, maar ik weet niet of ik hem uit ga krijgen. Het onderwerp vind ik interessant en ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat, maar het boek is erg beschrijvend en afstandelijk geschreven Naar mijn mening. Daardoor krijg ik niet echt een band met de personages en kom ik niet in het boek

Ik lees nu Zolderkind van Lola Jaye. Pakt mij direct, ben heel benieuwd waar het verhaal precies naar toe gaat.

Lollypopje schreef op 13-08-2024 om 08:29:

Ik ben bezig in fortuna's dochter van Isabel allende, maar ik weet niet of ik hem uit ga krijgen. Het onderwerp vind ik interessant en ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat, maar het boek is erg beschrijvend en afstandelijk geschreven Naar mijn mening. Daardoor krijg ik niet echt een band met de personages en kom ik niet in het boek

ik heb een love not so loverelatie met haar boeken, soms lijkt het net wartaal en hakketak en soms prachtige verhalen.

klaar met de vergeten vrouwen Kirsten hannah

super mooi verhaal, leefde heel erg mee met het hoofdpersonage, soms ook veel woede en onmacht. 

 & het kind uit Toscane Rhys Bowen.

begon heel mooi, maar het einde was weer afgeraffeld 

iemand hier had toch een soort eelt gelezen? Die heb ik vandaag gekocht.

Fiorah schreef op 16-08-2024 om 23:47:

iemand hier had toch een soort eelt gelezen? Die heb ik vandaag gekocht.

Die heb ik gelezen. Ik vond het een heel mooi en origineel verhaal. Veel leesplezier!

Stormvloed van Karen Swan

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.