Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Dolfje schreef op 07-08-2024 om 20:26:

Ik heb Wat de hulp weet uit en kan meteen door naar de volgende

Oooh, dankzij jou zie ik dat hij meteen op Kobo Plus staat. En hij is net uit. Hoe kan dat!?!!

Niet over nadenken: ik heb hem gedownload, dank je wel voor de tip!!! 🌸😁

(Ik was haar boeken al boeken in het Engels aan het lezen; iets met lekker tijdverdrijf/verslaving ).

Ik heb Het gouden rijk uit en daarmee mijn serie weer uit. Ik vond het prachtige boeken. Ik zit nu wat in mineur want ik wil graag weer een mooie serie lezen, maar welke. Ik heb De donkere toren serie van Stephen King gedownload. Ik ben benieuwd. Zijn boeken spreken me vaak niet zo aan ofzo, wellicht dat dat bij deze serie anders is. 

Ik heb Dodelijke wraak uit. Vond hem wat minder dan de vorigen in de serie, maar nog steeds wel goed.

Loulou39 schreef op 07-08-2024 om 21:04:

[..]

Oooh, dankzij jou zie ik dat hij meteen op Kobo Plus staat. En hij is net uit. Hoe kan dat!?!!

Niet over nadenken: ik heb hem gedownload, dank je wel voor de tip!!! 🌸😁

(Ik was haar boeken al boeken in het Engels aan het lezen; iets met lekker tijdverdrijf/verslaving ).

Wat de hulp weet is van september 2023.
De nieuwste De hulp ziet alles, is net uitgekomen.

Tover-Feetje schreef op 08-08-2024 om 17:14:

[..]

Wat de hulp weet is van september 2023.
De nieuwste De hulp ziet alles, is net uitgekomen.

Klopt, dat zeg ik 😁.

Ik heb verder al haar boeken gelezen in Nederlands (en die nog niet vertaald zijn in het Engels). Maar “De hulp ziet alles” nog niet, en die staat nu al op Kobo Plus terwijl die net uit is 💃🏻.

Dus on topic: ik lees sinds gisteren “De hulp ziet alles” 

Loulou39 schreef op 08-08-2024 om 18:00:

[..]

Klopt, dat zeg ik 😁.

Ik heb verder al haar boeken gelezen in Nederlands (en die nog niet vertaald zijn in het Engels). Maar “De hulp ziet alles” nog niet, en die staat nu al op Kobo Plus terwijl die net uit is 💃🏻.

Dus on topic: ik lees sinds gisteren “De hulp ziet alles”

Dan had ik je verkeerd begrepen 
Ik kon ook niet wachten en ben er vandaag in begonnen 

Tover-Feetje schreef op 08-08-2024 om 18:07:

[..]

Dan had ik je verkeerd begrepen
Ik kon ook niet wachten en ben er vandaag in begonnen

Hahaha, wat leuk: jij ook veel leesplezier 💃🏻😁

(Mijn berichtje teruglezend, was ik ook niet heel duidelijk 😊)

De Zwitserse dochter van Soraya Lane

alhambra schreef op 04-08-2024 om 19:49:

Ik ben net begonnen in Ik kom hier nog op terug - Rob van Essen. Het is gelijk pakkend. Hij staat ook hoog in de verkooplijstjes dus ik ben benieuwd!

Ik heb vanavond uren gelezen totdat het uit was. Het minst voorspelbare boek dat ik in jaren gelezen heb. Een goed boek!

Ik ben nu het laatste deel aan het lezen van de ‘Blix & Ramm’-serie van Jorn Lier Horst en Thomas Enger. Het boek heet: Schuld. Goede reeks!

En ik zie nu al een zwart gat aankomen 😬 Iemand tips voor net zo’n goede thrillerreeks, liefst Scandinavisch en zonder al te veel heel expliciet uitgeschreven geweld?

De Wallander reeks van Henning Mankell
De boeken van Jussi  Adler-Olsen,  boeken van Liza Marklund,  boeken van Unni Lindell, boeken van Karin Fossum.
Het gaat heel vaak over dezelfde personen, maar alles is apart ook goed te lezen. En wat je vraagt, niet  veel geweld, dat geldt voor deze schrijvers. Niet voor Lars Kepler.....

Ken je deze schrijvers al, Boekenuil?

Beterlaat2021! schreef op 09-08-2024 om 17:40:

De Wallander reeks van Henning Mankell
De boeken van Jussi Adler-Olsen, boeken van Liza Marklund, boeken van Unni Lindell, boeken van Karin Fossum.
Het gaat heel vaak over dezelfde personen, maar alles is apart ook goed te lezen. En wat je vraagt, niet veel geweld, dat geldt voor deze schrijvers. Niet voor Lars Kepler.....

Ken je deze schrijvers al, Boekenuil?

Dankje voor de tips! Van Mankell, Fossum en Kepler heb ik weleens wat gelezen. De rest nog niet. Adler-olsen en Lindell spreken mij erg aan, en de boeken staan ook in Storytel, dat is fijn. Dus het wordt een van hun boeken 😁

Dan hebben we ook nog   Samuel Björk,  Hakan Östlundh, Jorn Lier Horst, Gunnar Staalesen,  Kjell Ola Dahl, Hans Rosenfeldt.

De keuze is reuze!  Ik heb al deze schrijvers gevonden in de straatbiebs!

En hier kun je nog meer inspiratie uit opdoen :

https://www.allesoverboekenenschrijvers.nl/scandinavische-thrillers/

Ik lees nu Geen weg terug  van Marie-Jose Verweij. 

Het is een psychologische thriller en gaat over een basisschoolleerkracht. Hij maakt zich zorgen over een leerling en zijn 2-jarige zusje. Als Jeugdzorg hem negeert, neemt hij het heft in eigen handen en ontvoert het meisje. Eenmaal thuis maakt hij een rampzalige inschattingsfout.

Goed boek tot nu toe! Ik wil zeker meer van deze schrijver lezen.

Jeetjemina schreef op 10-08-2024 om 19:42:

Ik lees nu Geen weg terug van Marie-Jose Verweij.

Het is een psychologische thriller en gaat over een basisschoolleerkracht. Hij maakt zich zorgen over een leerling en zijn 2-jarige zusje. Als Jeugdzorg hem negeert, neemt hij het heft in eigen handen en ontvoert het meisje. Eenmaal thuis maakt hij een rampzalige inschattingsfout.

Goed boek tot nu toe! Ik wil zeker meer van deze schrijver lezen.

Die vond ik ook erg goed Jeetjemina!

@beterlaat: dank voor alle tips! Klopt, de keuze is reuze en dat maakt kiezen soms een uitdaging 😄 Maar ik kan weer even vooruit want ik zag dat Jorn Lier Horst nog 2 andere goede series heeft geschreven, fijn! En er ligt nog een andere thriller voor mij klaar: Huisgenoten, van Judith Vanstrom.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.