Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik heb deel 1 van Terra Fabula gelezen. Ik schreef eerder over een volwassen fantasy, (Mozaik) dat makkelijk omgezet kon worden naar een C jeugdboek. Dit was dus een C en die is ook voor volwassenen leuk

Wat een fijn topic. Ik heb bijna een jaar niks gelezen, steeds de tijd er niet voor gepakt. Maar sinds een maand mijzelf voorgenomen om het weer op te pakken, want ik kan er zo lekker bij ontspannen. Ik heb veel tips uit dit topic gehaald en sla alles op in mijn want-to-read lijst. Dus ik zal zelf ook een poging doen met mijn oordeel.
Afgelopen maand 10 boeken gelezen (met dank aan vakantie):

  • Dump van Charles den Tex
  • Vinex van Bernice Berkleef
  • Cody van Bernice Berkleef
  • Liefdeslevens van Josie Lloyd & Emlyn Rees
  • De verborgen apotheek van Sarah Penner
  • Tegen elke prijs (kliniek Zuid) van Nick de Koning
  • De vergeten vrouwen van Kristin Hannah
  • Wat de hulp weet van Freida McFadden
  • Welkom bij hotel Flanagans van Asa Hellberg
  • De Gevangene van B.A. Paris

Ik vond De vergeten vrouwen (5/5) echt prachtig! 
De verborgen apotheek, De gevangene, Cody en Vinex kon ik allen ook erg waarderen (4/5)
Welkom bij hotel Flanagans vond ik echt belachelijk slecht (1/5) 

Ah fijn, PhilDunphy! Dat je maar veel inspiratie mag halen/brengen hier .

Ik heb Lang Leve Het Kwaad uit. Het was maar goed dat ik met mezelf heb afgesproken altijd zo'n 100/120 pagina's te lezen voor ik een boek afwijs, want het begin was echt taai. Maar ik vond het toch wel de moeite waard!

Nu lees ik het boek We hebben het over je gehad dat gaat over vriendschappen.

Ik lees nu "Jullie allebei" van Adele Parks. Moest er even inkomen vanwege alle details en uitgebreide beschrijvingen maar begint nu toch wel heel spannend te worden.

PhilDunphy schreef op 03-08-2024 om 19:11:

Wat een fijn topic. Ik heb bijna een jaar niks gelezen, steeds de tijd er niet voor gepakt. Maar sinds een maand mijzelf voorgenomen om het weer op te pakken, want ik kan er zo lekker bij ontspannen. Ik heb veel tips uit dit topic gehaald en sla alles op in mijn want-to-read lijst. Dus ik zal zelf ook een poging doen met mijn oordeel.
Afgelopen maand 10 boeken gelezen (met dank aan vakantie):


Oh, mooie lijst! Die kun je trouwens bij het topic “Wat heb je gelezen in 2024” kwijt 👍🏻💃🏻.

Dit topic is voor wat je nu aan het lezen bent. Maar ik ben in ieder geval echt onder de indruk van zoveel lezen in een maand! Jaloers, maar gegund!! En leuk dat je ook je mening/cijfers geeft 👍🏻

ik lees nu Stille Wateren van Eva Nagelkerke. 
Over een vrouw van 29 die in het verleden iets ernstigs heeft gedaan, of toch niet?
Aanrader!

Ik lees De Zaaier van Octavia E. Butler.
Eindelijk heb ik weer eens de rust om te lezen. 
Een beetje grillige sfeer in boek. Dystopische roman met zelfde soort sfeer als handmaids tale. Aanrader!

Loulou39 schreef op 03-08-2024 om 21:55:

[..]

Oh, mooie lijst! Die kun je trouwens bij het topic “Wat heb je gelezen in 2024” kwijt 👍🏻💃🏻.

Dit topic is voor wat je nu aan het lezen bent. Maar ik ben in ieder geval echt onder de indruk van zoveel lezen in een maand! Jaloers, maar gegund!! En leuk dat je ook je mening/cijfers geeft 👍🏻

Oh top, bedankt voor de tip. Ik heb de lijst in dat andere topic gezet.

Ik ben nu Blijf van Adeline Dieudonné aan het lezen. Het pakt me nog niet helemaal. Het is wel vermakelijk dat het nogal absurdistisch is, maar verder vind ik het wat traag en eentonig tot nu toe.

de echtgenote van Alafair Burke tot nu toe erg vermakelijk!

Mijn vakantielijst, dus de boeken die meegaan naar de camping:

Voor jou - Jojo Moyes 
De redder - Mathijs Deen
De bronzen stad - S.A. Chakraborty
Je bent hier - David Nicholls 

En dan nog 2, maar die ga ik nog beslissen.

Ik ben net begonnen in Ik kom hier nog op terug - Rob van Essen. Het is gelijk pakkend. Hij staat ook hoog in de verkooplijstjes dus ik ben benieuwd!

alhambra schreef op 04-08-2024 om 19:49:

Ik ben net begonnen in Ik kom hier nog op terug - Rob van Essen. Het is gelijk pakkend. Hij staat ook hoog in de verkooplijstjes dus ik ben benieuwd!

Ah die heb ik ook nog liggen!

PhilDunphy schreef op 04-08-2024 om 14:33:

[..]

Ik ben nu Blijf van Adeline Dieudonné aan het lezen. Het pakt me nog niet helemaal. Het is wel vermakelijk dat het nogal absurdistisch is, maar verder vind ik het wat traag en eentonig tot nu toe.

Deze is uit en het werd uiteindelijk niet beter. Nu even iets lekkers luchtigs: 

Voor jou van Jojo Moyes. Tot nu toe precies wat ik er van verwacht: voorspelbaar maar heerlijk vermakelijk.

Ik lees nu Dodelijke wraak, van Robert Bryndza. 
Bookchoise boek. verder was de selectie ziet zo bijzonder deze keer, maar misschien valt t mee als ik het echt ga bekijken. Bij vriendenloterij weer een extra tijdelijk abbo gewonnen, dus kan tot het eind van het jaar vooruit

Ik heb Wat de hulp weet uit en kan meteen door naar de volgende 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.