Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Lollypopje schreef op 29-07-2024 om 17:04:

[..]

Als ik hem had gelezen had ik waarschijnlijk net zo hard gehuild mij kennende. Er zitten gewoon een paar stukken in die bij mij keihard binnenkwamen

ja ik ga er slecht op mishandeling van kinderen door de keuzes van volwassenen in dit geval moeders / de omgeving

Jeetjemina schreef op 31-07-2024 om 20:18:

[..]

Heb 'm uit, wat een geweldig boek!!

Spannend van begin tot eind

Ja spannend hè! 

Ik vind haar zo’n fijne schrijfster: verstand op nul en lezen 😁.

Ik lees nu haar boeken die nog niet vertaald zijn. Dus in het Engels, maar stuk voor stuk zo lekker lezen!

Ik heb De vrouwen van Bletchley Park gelezen van Kate Quinn. Prachtig boek.
En Sweep of the Heart, deel 5 van de Innkeeper Chronicles door Ilona Andrews. Vermakelijk, maar bij vlagen langdradig.

kapow schreef op 01-08-2024 om 15:10:

Ik heb De vrouwen van Bletchley Park gelezen van Kate Quinn. Prachtig boek.
En Sweep of the Heart, deel 5 van de Innkeeper Chronicles door Ilona Andrews. Vermakelijk, maar bij vlagen langdradig.

Dat vond ik ook zo'n schitterend boek, de vrouwen van Bletchley Park. Echt zo'n boek wat in mijn hoofd bleef zitten nadat ik het uit had. Hoe het geweest moet zijn om dergelijk werk te doen (ik houd het vaag voor diegenen die het boek nog willen lezen).

Ik lees op dit moment Huizenruil van Stefan Ahnhem. Moet er nog een beetje inkomen…

Ik heb net Wij van David Nicholls uit. Een vrouw vertelt haar man dat ze van hem wil scheiden, aan de vooravond van een reis door Europa met hun zoon. Zelf ben ik van dezelfde leeftijd als de hoofdpersoon en ook al lang samen met mijn partner. Sommige stukken waren herkenbaar. Zijn schrijfstijl vond ik vaak grappig en Brits droog.

Ik ben begonnen in Wat de hulp weet maar moet eigenlijk van mezelf eerst even gaan strijken voor ik verder ga.

Dolfje schreef op 02-08-2024 om 11:15:

Ik ben begonnen in Wat de hulp weet maar moet eigenlijk van mezelf eerst even gaan strijken voor ik verder ga.

Nou ben ik erg benieuwd of je nog bent gaan strijken... 

Ik kon het boek amper wegleggen. 

Jawel maar nu klaar dus ga koffie pakken en verder lezen 

Bellebelle schreef op 02-08-2024 om 10:32:

Ik heb net Wij van David Nicholls uit. Een vrouw vertelt haar man dat ze van hem wil scheiden, aan de vooravond van een reis door Europa met hun zoon. Zelf ben ik van dezelfde leeftijd als de hoofdpersoon en ook al lang samen met mijn partner. Sommige stukken waren herkenbaar. Zijn schrijfstijl vond ik vaak grappig en Brits droog.

Vond ik ook een leuk boek!

Ik ben nu een heel eind in 'De verloren kinderen'  van Diney Costeloe.
In tegenstelling tot andere lezers hier heb ik er niet bij moeten huilen. Ik ben niet zo'n emotioneel mens blijkbaar.
En ik denk ook aan mijn moeder, als ik vroeger huilde bij iets op de TV zei  ze altijd : 'het is maar film, het is niet echt'.

Ik ben bezig in Orakel van Thomas Olde Heuvelt. Na Hex het 2e boek dat ik van hem lees en ook deze is weer spannend! Hij heeft een prettige schrijfstijl en vind dit verhaal weer verrassend. Beetje over de top, maar dat maakt het niet minder leuk. Heb November ook nog liggen voor hierna

Box van Camilla Lackberg is uit, Was spannend. Weet nog niet wat de volgende wordt, heb ook de nieuwe bookchoise binnen, en nog wat biebboeken liggen

kapow schreef op 14-07-2024 om 15:21:

 
M’n plan was verder te gaan met The Eighth life van Nino H. maar de prijs voor de Engelse versie is me even te gortig en het boek is niet in kobo plus.

Ik ging zoeken in m’n ereader voor een leuk boek (120 ongelezen boeken, waarom download ik überhaupt nog  ) en Het achtste leven stond er al op. 

Dus daarin begonnen, afgewisseld met Wat de hulp weet. 
We gaan bijna op vakantie dus dan kan ik even voort. 

Ik ben nu op 80% van De verborgen geschiedenis. Het begint nu een beetje als huiswerk te voelen. Het is ook zo'n dik boek. Ik wil eigenlijk iets anders lezen maar als ik nu stop, lees ik hem nooit meer uit.
Het is wel een goed boek. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.