Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Ik zit weer lekker in de leesmodus. Gisteren Het Dossier van Anya Niewierra uitgelezen.  Toch wel een goed boek. Aanrader.

Nu begonnen in Remarkably bright creatures van Shelby van Pelt. echt een goed geschreven boek en verhaal waar je meteen in zit.

Beterlaat2021! schreef op 25-06-2024 om 14:34:

Het boek '127 uur' van Aron Ralston.
" Aron Lee Ralston is een Amerikaans bergsporter, die bekend
werd door het feit dat hij in 2003 tijdens een canyoning in het
zuidoosten van Utah een ongeval overleefde, door zijn eigen onderarm te
amputeren. Terwijl hij door een rotsspleet klom, raakte er een stuk steen los dat
samen met Ralston naar beneden gleed. Zijn rechter arm raakte bekneld. " (Wikipedia)

266px-Aron_Ralston_on_Independence_Pass.jpg

Daar heb ik een film van gezien. Geloof met James Franco.

Legends & Lattes, echt een aanrader!

BlairW schreef op 25-06-2024 om 11:10:

Ik ben momenteel bezig met een luisterboek over Sanda Dia. Heftig verhaal, bizar.

voor op vakantie heb ik 2 boeken van Thomas Olde heuvelt mee. November en Orakel. Heel benieuwd naar. Ik heb vorig jaar Hex gelezen en dat vond ik zo’n verrassend verhaal. Echt van genoten! Deze beide boeken hebben ook weer een bijzonder verhaal, ik hou wel van zijn gedachtengang en schrijfwijze. Heb nu al zin in de vakantie

Fijne vakantie en veel leesplezier! Ik vind de boeken van Thomas Oldeheuvelt erg goed!

Fiorah schreef op 26-06-2024 om 22:16:

Legends & Lattes, echt een aanrader!

 Op mijn lijst gezet! Ziet er goed uit. 

lieve boekenwurmen. Ga Incredibly bright creatures van shelby van Pelt lezen. Een fantastisch boek. Hij is in het Engels al beschikbaar. In november komt de Nederlandse vertaling uit. Ik voorspel: dit wordt een bestseller.

Vreemd, dacht dat ik al geschreven had over  In steen gebrand, van Rebecca Yarros.
Wel n aardig boek, maar niet origineel. Meisje dat een richting opgestuurd wordt die ze niet wil. 2 jongens die allebei een oogje op haar hebben, draken en een regering die niet zo eerlijk is als ze zich voordoen

Mick87 schreef op 28-06-2024 om 10:38:

lieve boekenwurmen. Ga Incredibly bright creatures van shelby van Pelt lezen. Een fantastisch boek. Hij is in het Engels al beschikbaar. In november komt de Nederlandse vertaling uit. Ik voorspel: dit wordt een bestseller.

Oooh dat klinkt heerlijk!

Niet om betweterig te zijn, maar zodat mensen het juiste boek vinden: je bedoelt Remarkably Bright Creatures denk ik he? Tenminste die hit krijg ik op google/Storytel.

Afgelopen week Mijn laatste leugen van Riley Sager gelezen. Niet genoten. Steeds om de 3 alinea’s benadrukken dat er toch wel echt een geheim/leugen is gaat snel vervelen. En  datzelfde spel door dat hele verhaal heen. Vermoeiend. 

Mick87 schreef op 28-06-2024 om 10:38:

lieve boekenwurmen. Ga Incredibly bright creatures van shelby van Pelt lezen. Een fantastisch boek. Hij is in het Engels al beschikbaar. In november komt de Nederlandse vertaling uit. Ik voorspel: dit wordt een bestseller.

Klinkt super! Heb ‘m op mijn lijst gezet. Ik wacht even op de Nederlandse vertaling.

Fiorah schreef op 28-06-2024 om 17:38:

[..]

Oooh dat klinkt heerlijk!

Niet om betweterig te zijn, maar zodat mensen het juiste boek vinden: je bedoelt Remarkably Bright Creatures denk ik he? Tenminste die hit krijg ik op google/Storytel.

Ja klopt. Haha. Ik had even het verkeerde woord. Maar het is Remarkably bright creatures  inderdaad. Echt een top boek. Zeer aan te bevelen.

Ben aan Het boek der deuren begonnen. Had goede recensies maar mij pakt t nog niet.

Boven de wolken van Jenny Colgan uit. Altijd fijne boeken vind ik.

Nu bezig in 33 van Gwen van Poorten en lees ook in Het verboden woord van Caroline Tensen over de overgang.

ik ben begonnen in het tweede deel van de schemeringen serie van V.E. Schwab. Ik had even moeite met in het eerste boek komen, maar toen het verhaal eenmaal op gang kwam vond ik het vermakelijk. Ik vond wel dat het een lange inleiding/aanloop had en toen vrij snel voorbij was en mis diepgang in een aantal karakters, maar wellicht wordt dat in de komende boeken goedgemaakt. Inner criticus is niet de hele tijd aan het werk en zit echt wel leuk in elkaar. 

Mick87 schreef op 28-06-2024 om 20:20:

[..]

Ja klopt. Haha. Ik had even het verkeerde woord. Maar het is Remarkably bright creatures inderdaad. Echt een top boek. Zeer aan te bevelen.

Hoe kwam jij erbij? Doet me een beetje denken aan die docu over die duiker en die octopus.

Ik lees nu Het spel van Westing. Een jeugdboek dat na 45 jaar voor het eerst naar het Nederlands is vertaald.

Hebben jullie nog leuke Instagram tips, accounts die ik kan volgen voor goede boekentips?

@Kapow - Riley Sager kan me op de één of andere manier niet heel erg boeien. Ik heb één boek van haar gelezen, niet lang geleden, maar ik kan me er bijna niks van herinneren.

@Nlies - Oh die heb ik ook liggen! Impulsief gekocht. Niet zeggen als je het een stom boek vindt hoor 😂

@Dolfje - Is Boven de Wolken een beetje hetzelfde als haar andere boeken? Het leek mij op de één of andere manier anders, meer als een Kinsella ofzo, maar geen idee waar ik dat vandaan heb.

@Ninoea - En, intrigeert deel 2 meer? Ik was wel klaar na deel 1. Ik zag volgens mij dat ze een nieuw boek heeft in die serie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.