Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


nlies schreef op 18-06-2024 om 09:42:

[..]

Die zijn allemaal zo dik, die boeken. Ben gestopt met Kwaad Bloed, was op de helft en er was nog niets gebeurd, behalve iedereen griep of een voedselvergiftiging

Ja klopt. De vorige boeken heb ik wel gelezen en ik vind ze wel goed, maar de helft zou ook wel Mogen qua bladzijdes

ik vind de laatste van Galbraith echt super goed. stromend graf  het boek waarin die sekte centraal staat. Las echt als een trein.

Ik ben nu bezig in Madame van Jacobine van den hoek. Het gaat over Madame Tussaud. Een mooi en boeien boek, want ik wist helemaal niks van haar

Ik heb nu net misstap uit van Jet van Vuuren. Las wel makkelijk weg

En ik heb geluisterd naar drie boeken van Carmen Mola

De Zigeuner bruid
Het duistere netwerk en het jaar van het varken. 
Echt goede thrillers!

nlies schreef op 18-06-2024 om 09:42:

[..]

Die zijn allemaal zo dik, die boeken.

Daarom ben ik er nog steeds niet aan begonnen.

Mick87 schreef op 18-06-2024 om 10:33:

ik vind de laatste van Galbraith echt super goed. stromend graf het boek waarin die sekte centraal staat. Las echt als een trein.

Ja vond ik ook!! De eerste 30 pagina's waren even inkomen, vooral omdat dat volgens mij brieven en/of krantenknipsels waren, maar daarna zat ik vol in het verhaal. Nu al zin in een volgend deel.

Ik ben gestopt bij de enerlaatste van glazen troon reeks, de eerste paar vond ik heel leuk, maar daarna trok ik het plots niet meer.

Ik lees nu Funny Story van Emily Henry en ben ook begonnen in The Sun Is a Compass: A 4,000-Mile Journey into the Alaskan Wilds van Caroline Van Hemert.

Ik lees ‘Een soort eelt’ van Rinske Bouwman. En ik vind het een prachtig en origineel boek.

Ik ben nu in De Boekbinder van Bridget Collins bezig, maar dat tweede deel had van mij wel minimaal de helft korter gemogen. Er komt geen eind aan. Zonde want het begin vond ik goed. Hopelijk wordt het weer beter als dit stuk af is.

Boekenuil schreef op 19-06-2024 om 16:52:

Ik lees ‘Een soort eelt’ van Rinske Bouwman. En ik vind het een prachtig en origineel boek.

Oh dat klinkt echt prachtig, ja!

Ik vond de Boekbinder ook prachtig maar ik kan me niet meer herinneren welke helft.

Ik heb Duivelsvlucht, deel 2 van Het negende huis, uit. Had ook weer even aanlooptijd nodig, en het heeft een eind dat er nog wel een derde deel in kan zitten.
Vandaag eindelijk Het schaarse licht, van Nino Hratischwili op kunnen halen bij de bieb, had ik al in september gereserveerd, en Het verbond van het water, van Abraham Verghese. Even zien waar ik aan ga beginnen

De Beer en de Nagtegaal van Katherine Arden gelezen. Het las voor het grootste deel erg fijn weg als een oud sprookje dat zich afspeelt in Rusland. 
Tegen het einde vond ik het zo rommelig en verwarrend worden dat ik nog niet weet of ik verder ga met het volgende deel (het is een trilogie). 

Ooh ik vond dat een prachtige trilogie weet ik nog. 

Ben begonnen met Het verbond van het water. Heel goed boek

Ik lees Het Dossier van aAnya Nieuwierra. Leest wel aardig weg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.