Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Dolfje schreef op 16-06-2024 om 10:03:

Ik weet niet of ik het al genoemd had maar ik ben begonnen in Wie ik ben zonder jou van Susan Muskee. Het ene hoofdstuk gaat vanuit perspectief van Joy van wie de relatie uit is en de andere van Frida een weduwe en zij komen elkaar tegen.

Nee dat heb je volgens mij nog niet genoemd. Is het goed? 

Misschien ga ik me dan toch aan Glazen Troon wagen, Kapow.

En wat is dat nou toch met NLse literatuur waarin de hoofdpersonen zo irritant zijn?! Of hebben andere talen/landen dat ook?

Ik vind De Schemertuin wel echt de moeite waard. Het is van dezelfde auteur als de Troostbibliotheek maar dit boek pakt me meer.

Fiorah schreef op 16-06-2024 om 23:03:

[..]

Nee dat heb je volgens mij nog niet genoemd. Is het goed?


Goed vind ik een te groot woord maar het is wel vermakelijk en ik ben benieuwd hoe het afloopt.

kapow schreef op 16-06-2024 om 14:14:

Afgelopen maand de 7 delen van de Glazen Troon serie gelezen.
Prachtig, echt heel mooi. Jammer dat het uit is.

 Ik vind het ook altijd zo jammer als een goede serie uit is. Beetje heimwee dan naar de boeken. Ik vond het einde ook erg mooi!

kapow schreef op 16-06-2024 om 14:14:

Afgelopen maand de 7 delen van de Glazen Troon serie gelezen.
Prachtig, echt heel mooi. Jammer dat het uit is.


Ik heb me al vaak laten verleiden om haar boeken te lezen maar op 1 of andere manier vind ik ze blijkbaar niet zo goed als de rest van de wereld 🤪 

De eerste van Crescent City vind ik goed, vooral het einde. De tweede was langdradig en de derde ben ik nooit aan begonnen. 
Dan de eerste van ACOTAR, en dat vond ik dan weer heel erg YA en maar mwoah….

Jammer, ik wil ook nog eens genieten van een goede reeks! 
Wie weet waag ik nog wel een derde kans met de Glazen Troon reeks. 

Nu bezig in The Glass Castle van Jeannette Walls na die hier voorbij te zien komen. Tot nu toe heel goed! 

FarFarAway schreef op 17-06-2024 om 19:06:

Nu bezig in The Glass Castle van Jeannette Walls na die hier voorbij te zien komen. Tot nu toe heel goed!

Pakkend is deze hè? 

FarFarAway schreef op 17-06-2024 om 19:03:

[..]


Ik heb me al vaak laten verleiden om haar boeken te lezen maar op 1 of andere manier vind ik ze blijkbaar niet zo goed als de rest van de wereld 🤪

De eerste van Crescent City vind ik goed, vooral het einde. De tweede was langdradig en de derde ben ik nooit aan begonnen.
Dan de eerste van ACOTAR, en dat vond ik dan weer heel erg YA en maar mwoah….

Jammer, ik wil ook nog eens genieten van een goede reeks!
Wie weet waag ik nog wel een derde kans met de Glazen Troon reeks.

Eerste van ACOTAR en de eerste van Glazen Troon vind ik ook erg YA. 
Zoals iemand anders hier schreef wordt Glazen Troon met elk deel beter (en spannender en harder)  

Crescent City ga ik een ander keer aan beginnen. 


Gisteren begonnen aan Na die nacht van Karin Slaughter en daarnaast voor wat luchtigheid aan De Beer en de Nachtegaal van Katherine Arden. 

Ik ben bezig in Nirwana van Tommy Wieringa, maar ben niet laaiend enthousiast tot zover.

Ik vind de Glazen Troon (op deel 1 en 2 na) minder YA dan ACTOR. Minder romantiek en inderdaad een stuk harder en heftiger qua verhaallijn. Ik moest er ook inkomen, maar zeker na deel 3 heb ik deel 4-7 in 1 ruk uitgelezen. Moest daarna echt even bijkomen! Hele goede en sterke personages, spannende verhaallijn en een goed einde waarmee het verhaal ook echt afgerond is. 

Lena55 schreef op 17-06-2024 om 20:58:

Ik vind de Glazen Troon (op deel 1 en 2 na) minder YA dan ACTOR. Minder romantiek en inderdaad een stuk harder en heftiger qua verhaallijn. Ik moest er ook inkomen, maar zeker na deel 3 heb ik deel 4-7 in 1 ruk uitgelezen. Moest daarna echt even bijkomen! Hele goede en sterke personages, spannende verhaallijn en een goed einde waarmee het verhaal ook echt afgerond is.

Dat heb ik ook!

kapow schreef op 17-06-2024 om 19:32:

[..]

Pakkend is deze hè?


Ja zeker! Echt weer een boek waar ik telkens naar uitkijk om verder te lezen. 

Na de de laatste reacties hierboven, ik denk dat ik de Glazen Troon reeks dan toch maar een kans ga geven. Ben benieuwd 🤓 

Ik heb Boven de wolken van Jenny Colgan uit de online bieb gedownload voor op de ereader maar ben nog niet begonnen maar vind haar boeken altijd fijn lezen.

Nu bezig in Het Amerikaanse Datingexperiment  van Elena Armas 
Prima chicklit met ook wat meer spicy scenes 

en ook nog steeds bezig in het laatste boek van Robert Galbraith. Wat een enorme pil zeg. Staat me haast tegen om hem om te pakken en er zit wat haast bij, want hij moet terug naar de bieb 

MildredRatched schreef op 18-06-2024 om 09:26:

en ook nog steeds bezig in het laatste boek van Robert Galbraith. Wat een enorme pil zeg. Staat me haast tegen om hem om te pakken en er zit wat haast bij, want hij moet terug naar de bieb

Die zijn allemaal zo dik, die boeken. Ben gestopt met Kwaad Bloed, was op de helft en er was nog niets gebeurd, behalve iedereen griep of een voedselvergiftiging

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.