Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2


Liefde in het strandcafe - Lucy Diamon , heerlijke feelgood roman baalde dat het uit was.

Dochters van de Dordoge - Dinah Jefferies, wel aardig spannend ook vond alleen de namen van de hoofdpersonages niet bij ze passen.

Zonnebloemzussen- Martha Kelley Hall, loeispannend en uiteindelijk heel mooi. maar soms had ik wel moeite met het verhaal (speelt zich namelijk af tijdens de amerikaanse burgeroorlog en de slavernij) 

Ik ben gestopt met Kwaad bloed, van Galbraith. Was al ergens op blz 500, van de 1000 en er was nog niets gebeurd, het sudderde maar door. 
Vandaag Het verbond van het water, van Verghese, en Duivelsvlucht van Bardugo opgehaald bij de bieb. Eens zien waar ik mee begin

Ik las even in een dagje ‘Hormonen en vrouwen’ van Estrella Montoya. Niet dik, wel een beetje pittig qua biochemische processen soms maar werkelijk Heel Verhelderend. Het is eigenlijk een overzicht van wat er tot nu toe bekend is in de wetenschap op het gebied van de werking van hormonen en de (vooral emotionele) effecten daarvan op vrouwen. Spoiler: er is nog veel te weinig onderzocht. Maar van wat er wel onderzocht is werd ik al veel wijzer. Aanrader dus. 

Enthousiast gemaakt door dit topic ben ik begonnen aan Het onzichtbare leven van Addie Larue. Ik heb denk ik de verfilming jaren terug gezien. Ik heb nu zo’n 15% gelezen en vind het inderdaad heel mooi en ben benieuwd hoe het verhaal zich verder ontvouwt. 
Ik was jarenlang fan van de boeken van Jean M Auel (serie aardkinderen) en van de reiziger serie. 

Ninoea schreef op 13-06-2024 om 22:04:

Enthousiast gemaakt door dit topic ben ik begonnen aan Het onzichtbare leven van Addie Larue. Ik heb denk ik de verfilming jaren terug gezien. Ik heb nu zo’n 15% gelezen en vind het inderdaad heel mooi en ben benieuwd hoe het verhaal zich verder ontvouwt.
Ik was jarenlang fan van de boeken van Jean M Auel (serie aardkinderen) en van de reiziger serie.

Is daar een verfilming van dan?

MildredRatched schreef op 13-06-2024 om 22:16:

[..]

Is daar een verfilming van dan?

Dat dacht ik “The age of Adalyne” . Ik heb niet nagezocht of het of het boek is gebaseerd maar het deed me er meteen aan denken. Al is de voorgeschiedenis veel korter. 

Ik lees nu Ik ben vrij van Lale Gul.
Nu driekwart van boek, maar begint me nu te vervelen.

Ninoea schreef op 13-06-2024 om 22:26:

[..]

Dat dacht ik “The age of Adalyne” . Ik heb niet nagezocht of het of het boek is gebaseerd maar het deed me er meteen aan denken. Al is de voorgeschiedenis veel korter.

Nee dat is iets anders. Maar dat is wel mijn lievelingsfilm en Addie mijn lievelingsboek.

Fiorah schreef op 14-06-2024 om 12:20:

[..]

Nee dat is iets anders. Maar dat is wel mijn lievelingsfilm en Addie mijn lievelingsboek.

Nu ik verder in het boek ben is mij ook duidelijk dat het verschillende verhalen zijn. 

Qua thema lijkt het wel erg op elkaar, he?

Ik heb de nieuwe Nicci French uitgelezen en ga nu of De Schemertuin van Sara Nisha Adams lezen, of Je bent hier van David Nicholls (het nieuwe boek van de schrijver van One Day).

Ik zit heel erg in de jeugd Sentiment en ben de boeken van Het Magische koninkrijk van Terry brooks aan het luisteren.

Zijn Shanara serie kwam ik nooit doorheen maar deze boeken zijn heerlijk

Ik heb net The Last Time I Lied van Riley Sager uit. Het spannende deel moest even op gang komen maar uiteindelijk wel een goed boek. Verrassend einde! 

Ik weet niet of ik het al genoemd had maar ik ben begonnen in Wie ik ben zonder jou van Susan Muskee. Het ene hoofdstuk gaat vanuit perspectief van Joy van wie de relatie uit is en de andere van Frida een weduwe en zij komen elkaar tegen.

Afgelopen maand de 7 delen van de Glazen Troon serie gelezen.
Prachtig, echt heel mooi. Jammer dat het uit is. 

Ik lees nu Verdwaald gezin van Jan Siebelink. De personages wekken irritatie op. Dat is de bedoeling. Hun vreemde relaties met elkaar is het thema van het  boek maar daardoor voelt lezen als huiswerk. Ik weet niet of ik ga doorzetten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.