Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
kapow
06-01-2024 om 19:28
Beterlaat2021! schreef op 06-01-2024 om 18:23:
En dan weer slecht slapen, Kapow? Waarom dan?
Ik ben fan van Karin Slaughter en heb bijna alles gelezen. Van het huidige boek heb ik geen “last”.
Huismuts
06-01-2024 om 19:51
nlies schreef op 06-01-2024 om 19:15:
Ik doe weer mee aan de Hebbanchallenge, en nu weet ik niet onder welke van de 50 ideeën van de checklist ik aan zal vinken voor Zes dagen van Dani Atkins ik zal kiezen.
Iemand die de lijst(en het boek) kent een idee?
Hmm ik ken het boek niet maar wil wel meedenken! Als ik bij dat boek bij lijsten kijk, dan staat ie onder 'zuur boek'. Misschien omdat het een beetje zuur is als je opeens alleen voor het altaar komt te staan? En anders zou het misschien ook passen onder 'mysterieus boek' of onder 'moedig boek' omdat ze zelf op zoek gaat naar antwoorden?
nlies
06-01-2024 om 20:01
Huismuts schreef op 06-01-2024 om 19:51:
[..]
Hmm ik ken het boek niet maar wil wel meedenken! Als ik bij dat boek bij lijsten kijk, dan staat ie onder 'zuur boek'. Misschien omdat het een beetje zuur is als je opeens alleen voor het altaar komt te staan? En anders zou het misschien ook passen onder 'mysterieus boek' of onder 'moedig boek' omdat ze zelf op zoek gaat naar antwoorden?
Ha, daar kan ik wel wat mee, bedankt. Had die lijsten nog niet verbonden aan de checklist. Ik vergeet ook vaak om de checklist bij te houden hoor, maar goed, aan het begin van het jaar nog wel natuurlijk
alhambra
07-01-2024 om 21:26
Ik was begonnen aan Ripper van Isabel Allende maar heb dat weer weggelegd omdat ik begonnen was in Ik reis alleen van Samuel Bjørk. Dit laatste boek pakte me direct en als ik niet oppas dan vergeet ik naar bed te gaan. Ik zit er helemaal in!
Miss_Moneypenny
08-01-2024 om 15:17
Ik ben weer begonnen met lezen na een half jaar niks kunnen vinden wat mij lang genoeg boeide.
Nu dus Het Resort van Sarah Pearse. Moet nog even wennen aan de personages en ik begrijp dat de hoofdpersoon ook in Het sanatorium voor komt. Mis ik veel als ik dat boek niet heb gelezen?
nlies
08-01-2024 om 15:29
ik lees nu Het laatste leven, van Peter Mohlin en Nystrom.
Had van bookchoise deel 3 binnen, dus heb eerst deel 1 maar van de onlinebieb geplukt
Cala
08-01-2024 om 18:31
Miss_Moneypenny schreef op 08-01-2024 om 15:17:
Ik ben weer begonnen met lezen na een half jaar niks kunnen vinden wat mij lang genoeg boeide.
Nu dus Het Resort van Sarah Pearse. Moet nog even wennen aan de personages en ik begrijp dat de hoofdpersoon ook in Het sanatorium voor komt. Mis ik veel als ik dat boek niet heb gelezen?
Nee, je hebt alleen wat persoonlijke ontwikkeling van de hoofdpersoon gemist, maar dat stelde niet veel voor. Succes, ik hoop dat jij het boek beter vindt dan ik. Ik heb sanatorium gelezen en ergerde me de hele tijd aan de hoofdpersoon en om mezelf te pijnigen ben ik toen ook vervolgens begonnen in het resort, maar uiteindelijk toch afgehaakt
Boekenuil
09-01-2024 om 19:42
Na alle lovende verhalen van anderen ben ik nu eindelijk begonnen in ‘Het lied van ooievaar en dromedaris’ van Anjet Daanje. Zit origineel in elkaar en tot nu toe valt het zeker niet tegen.
Mick87
09-01-2024 om 22:07
Ik heb net het meisje met de halve ster uitgelezen. Prachtig verhaal wat ik zeker aanraad.
Nu ga ik in twee boeken beginnen:
-Hoe migratie echt werkt van Hein de Haas
- De stille Patiënt van Alex Michaelides.
Twee boeken tegelijkertijd dus. Het ene is informatief en het andere een makkelijke weglees thriller.
En ik ben als luisterboek tijdens het forenzen De violiste van Auschwitz aan het luisteren. Ik moest er wel even inkomen omdat ik normaal geen boeken luister, dus wennen. Maar zit er dus nu wel in.
nlies
10-01-2024 om 19:24
nlies schreef op 08-01-2024 om 15:29:
ik lees nu Het laatste leven, van Peter Mohlin en Nystrom.
Had van bookchoise deel 3 binnen, dus heb eerst deel 1 maar van de onlinebieb geplukt
deel 2, De andere waarheid, er ook maar achteraan gezet. Heb je met die cliffhangers he
Ninoea
10-01-2024 om 21:03
Ik lees nu They both die at the end. Schrijver Adam Silvera. Ik vind het tot nu toe wel een aardig boek. Het concept is wel origineel, maar het boek zelf heeft te weinig lagen en diepte tot nu toe.
Miss_Moneypenny
15-01-2024 om 09:11
Ik ben toch ook maar begonnen in een ander boek: De hulp van Freia Mcfadden. Leest als een trein, dus voor mij wel pakkend. Ben benieuwd waar het heen gaat. Ben nu op 1/3 vh boek.
Mick87
15-01-2024 om 09:56
ik ben net begonnen in Jongen verslindt heelal van Trent Dalton.
ik had deze al enige tijd op m'n leeslijstje staan. En ik zag dat ie nu ook als serie verfilmd is op Netflix. De schrijfstijl moest ik even inkomen, maar nu na bijna 100 pagina's zit ik er wel in. Het is een triest, absurd en humoristisch verhaal in 1. Nu snel verder lezen en ontdekken of het de hype (was in Australië) waard is.
nlies
15-01-2024 om 11:07
ìk ben op de simpele toer gegaan, met Ellis Peters, De laatste eer. een broeder Cadfael verhaal. Vond de hele serie op een stickje dat ik van een kennis kreeg, stonden er nog een stuk of 5 op die ik nog niet kende
Loeki72
15-01-2024 om 11:34
Ik heb de Camino bijna uit. Ik vind het een heel boeiend boek. We lezen dit voor mijn boekenclub en een van de leden is gevlucht uit Bosnië. Zij wilde dit boek graag lezen ivm de geschiedenis van haar geboorteland. Het wordt interessant om dit boek in de club te bespreken.