Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Lali
04-01-2024 om 18:43
Ik ben bijna klaar met 6 dagen van Dani Atkins. Ik hoef nog maar 20 minuten te luisteren en we krijgen vanavond visite. Dus ik moet wachten tot morgen om hem af te luisteren. Boeiend boek!
FarFarAway
05-01-2024 om 06:55
Net Fourth Wing uit. Niet slecht maar voor mij een tikkeltje te langdradig op sommige momenten. Maar ben wel blij dat ik dat boek dat-in-iedere-boekenwinkel-in-stapels ligt heb gelezen 😁
Huismuts
05-01-2024 om 09:03
Jammer dat ie wat was tegengevallen FarFarAway! Wel verfrissend om een ander geluid te horen. Ik ben ook best nieuwsgierig naar dat boek, maar ik wacht tot heel de serie uit is en of ik het dan nog steeds wil lezen. Daarnaast heb ik nog een aantal boeken dat over draken gaat, dus wil die eerst lezen.
En welkom Aardbei Ik herken wat je zegt, ik heb ook best een stapel liggen. Heb nu dus best wat keuze wat ik kan gebruiken voor creatieve invulling van challenges.
'De zon is ook een ster' is uit, was niet helemaal mijn ding maar best ok. Een heel schattig verhaal, met een verrassend einde. 3 sterren.
Character- 7
Atmosphere - 7
Writing style - 6
Plot - 6
Intrigue- 5
Logic- 8
Enjoyment- 6
6,4 = 3 sterren
Ik ben verder gegaan met de Throne of Glass serie, 'Empire of Storms'.
Rogue
05-01-2024 om 18:21
ik ben 2023 lezend uitgegaan :
het weeskind- Pam Jenoff
het laatste jaar van de oorlog, de aard van breekbare dingen beide Susan Meissner
ver van huis, geef nooit op, een groot hart, altijd in mijn hart en voor altijd - Ellie Dean.
De bruid van Ivy Hill - Julie Klassen.
lees nu : Russsiche Rozen - Martha Hall Kelly
Mick87
05-01-2024 om 21:13
ik lees: De Jane's van Heather Marshall.
Gaat over een illegaal abortusnetwerk in de jaren 70 en 80.
Aanrader!
nlies
05-01-2024 om 21:17
Mick87 schreef op 05-01-2024 om 21:13:
Aanrader!
Ja heb ik ook gelezen, heel goed boek,
Ik ben nu met 6 dagen van Dani Atkins bezig. Wil wel weten wat er nu echt aan de hand is, maar niet echt een topper voor mij, ook niet echt slecht trouwens
Boekenuil
05-01-2024 om 21:23
Mick87 schreef op 05-01-2024 om 21:13:
Aanrader!
Dank voor de tip! Die gaat op mijn lijstje.
Ik luister nu de thriller ‘Koud’ van Barbara de Smedt.
Dolfje
05-01-2024 om 21:44
nlies schreef op 05-01-2024 om 21:17:
[..]
Ja heb ik ook gelezen, heel goed boek
Ja ik heb hem ook gelezen, vond hem ook heel goed.
FarFarAway
06-01-2024 om 08:02
Door hier iets te lezen over Gone Girl werd ik nieuwsgierig naar het boek, ook een hoge score op goodreads!
Maar ik hoor dus bij die 4% die het niet goed vinden 🤓
Ik vond het chaotisch, heel veel vertelling over het verleden en plots zaten we weer in het heden. Ben zelfs een paar pagina’s teruggegaan om te kijken of ik iets gemist had. Kon het zelfs niet vinden.
Pfff… nee niets voor mij haha.
Op zoek naar iets nieuws!
Mick87
06-01-2024 om 11:27
ik heb De Jane's uit. Goed verhaal!
Ga nu aan het meisje met de halve ster van Judith Visser beginnen. Goede schrijfster en dat boek heeft goede reviews. Mijn leerdoel voor dit jaar is 40 boeken. Dat gaat in dit tempo zeker lukken
Fiorah
06-01-2024 om 14:15
Pas geleden tipte iemand hier Penumbra's boekhandel, die stond al op mijn lijstje na een eerdere post hier van iemand die daar enthousiast over was, dus daar ben ik nu mee begonnen. Lijkt de moeite waard!
kapow
06-01-2024 om 15:20
Mooie meisjes van Karin Slaughter. Gruwelijk verhaal, nachtmerries van gehad.
Ik was begonnen aan Rijk van Vlees en Vuur van Jennifer Armentrout. Enorm langdradig (zei iemand al hier) tot halverwege en daarna de vaart erin. Moet zo weg maar zou liefst thuis blijven om het uit te lezen. 🤣
Vanwege de trage aanvang van bovenstaand boek ook begonnen aan Valse getuige van Karin Slaughter.
Loulou39
06-01-2024 om 19:01
kapow schreef op 06-01-2024 om 15:20:
Mooie meisjes van Karin Slaughter. Gruwelijk verhaal, nachtmerries van gehad.
Ik was begonnen aan Rijk van Vlees en Vuur van Jennifer Armentrout. Enorm langdradig (zei iemand al hier) tot halverwege en daarna de vaart erin. Moet zo weg maar zou liefst thuis blijven om het uit te lezen. 🤣
Vanwege de trage aanvang van bovenstaand boek ook begonnen aan Valse getuige van Karin Slaughter.
Lekker! Ik heb alles gelezen van Karin Slaughter, ben een enorme fan 😁
Ik lees nu “Hij ziet jou” van Carla Kovach, lekker spannend, en tegelijkertijd “Maar je lacht toch nog?” van Mae Zaal en Iris de With, over depressie. (Ik heb zelf geen depressie, maar ik vind dit interessant om te lezen.)
nlies
06-01-2024 om 19:15
Ik doe weer mee aan de Hebbanchallenge, en nu weet ik niet onder welke van de 50 ideeën van de checklist ik aan zal vinken voor Zes dagen van Dani Atkins ik zal kiezen.
Iemand die de lijst(en het boek) kent een idee?