Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb dit jaar de 80 gehaald, en van de challenges zo'n 20 
En ik haal die 80 omdat ik dus veel tijd heb wegens pensioen.
Heb dit jaar dus ook weer 80 ingevuld, en hoop nu op meer challenges

Welkom huismuts, ja die wheel of time, ben ik ooit eens in het Nederlands aan begonnen (denk ik me te herinneren, maar kan ook bst zijn dat ik er alleen maar naar gekeken heb, Naar ik weet dat dat een grote serie is. Ik lees ook veel fantasy en thrillers, maar houd t bij Nederlands

Welkom Huismuts!

Ik ben nog steeds bezig in de Robert Galbraith-serie, inmiddels bijna aan het einde van deel 2. Ik doe eigenlijk nooit mee aan challenges, maar vermoed dat ik zo’n 50 boeken per jaar lees. Soms vier in een week (tijdens vakanties), soms doe ik een paar weken over een boek. 

Huismuts schreef op 28-12-2023 om 17:12:

Wat leuk, ik doe ook mee met o.a. de Hebban Challenge. Ik ben nieuw hier op het forum en het lijkt me gezellig om mee te schrijven 😊 . Mijn genres zijn fantasy en thrillers. Maar ik lees af en toe ook eens wat anders. Vooral in het engels eigenlijk.

Welkom Huismuts! Leuk dat je hier meeschrijft. Gone Girl vond ik heel goed. Wheel of Time heb ik niet gelezen.

Ik lees ook graag thrillers. Net ‘Afgehaakt’ uit van Angelique Haak, vond ik erg goed. Nu bezig in ‘In nevelen gehuld’ van Eva Björg Aegisdóttir.

Och die challenge is niet zo serieus (voor mij dan) maar vind het wel handig dat ik daar in kan zetten wat ik gelezen heb en wat ik nog wil lezen. Bij die wil ik lezen boeken staan er intussen ook bij waarvan ik denk: waarom wilde ik die lezen. Maar is wel handig als ik op de bieb sta, en niet weet wat ik moet kiezen

Ik zet mijn challenge elk jaar op 52 dus een boek per week maar ik tel kinderboeken ook mee.

Ik hou in een notitiesapp de boeken bij die ik jaarlijks lees. Ik ben tevreden als ik er meer dan 50 lees want dat betekent dat ik in een fijne leesflow zat. Ergens gedurende 2023 was ik echt even uit de flow en heeft de serie van Virgin river me weer aan het lezen gekregen. 
Ik zat net in de auto met de kinderen en heb toen een deel van Mathilde van Roald Dahl geluisterd. Erg leuk! 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

28-12-2023 om 20:25

ik hou het (nog steeds) bij op Goodreads en doe daar ook de challenge. Die zet ik op 104, twee boeken per week. Dit jaar heb ik er bijna 150 gelezen, dus 104 moet wel gaan lukken komend jaar.

Ik zit op Hebban en zet de challenge op 50. Dat heb ik dit jaar ruimschoots gehaald, ondanks een leesdip in het voorjaar. 

Net perfecte wraak van Helen Fields uit en bijna Wat je van bloed weet van Philip Huff. Boek van Fields las weer lekker weg. Het boek van Huff vind ik prachtig. Erg aangrijpend, maar heel goed geschreven. Een van de mooiste boeken die ik dit jaar heb gelezen. 

Ik lees nu Show Stopper. Mooi boek

Snoeske schreef op 28-12-2023 om 20:30:

Net perfecte wraak van Helen Fields uit en bijna Wat je van bloed weet van Philip Huff. Boek van Fields las weer lekker weg. 

Ik heb deze week ook Perfecte wraak gelezen. Wow wat een spanning en einde. 

Boek is uit, dus ik "moet" weer op zoek naar iets anders

Ik ben bezig in Atlas maar dat vond ik te groot om mee te nemen naar de sportschool . Daar op mijn mobiel begonnen aan de Kerstboekenwinkel. Tot nu toe vermakelijk

alhambra schreef op 29-12-2023 om 17:16:

Ik ben bezig in Atlas maar dat vond ik te groot om mee te nemen naar de sportschool . Daar op mijn mobiel begonnen aan de Kerstboekenwinkel. Tot nu toe vermakelijk

Helemaal off topic, maar neem je papieren boeken mee naar de sportschool? Wat doe je dan voor sport?

Loulou39 schreef op 29-12-2023 om 18:29:

[..]

Helemaal off topic, maar neem je papieren boeken mee naar de sportschool? Wat doe je dan voor sport?

Ik lees terwijl ik op de fiets zit. Op de loopband leg ik hem weg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.