Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb Het einde van het lied van Willem du Gardijn net uit. Het idee / de opzet van  het boek vind ik interessant en aansprekend, maar de uitvoering mist voor mijn gevoel diepgang. Het betreft een boek dat eigenlijk drie verhalen in één is. Het eerste lied beschrijft het einde van het leven van Aimée; het tweede dat van haar man Ariaan na haar dood die in zijn rouwproces het  boek afmaakt over het einde van het leven van keizer Hadrianus. Ik vind de opzet wat gekunsteld want je leest geen enkel verhaal van kop tot eind maar vooral het einde en ik mis emotionele diepte in het tweede lied over Adriaan. Het is met name een technische zoektocht hoe hij zijn boek wil vormgeven. Als basisopzet mooi; maar om echt mooi en aangrijpend te zijn hadden alle thema’s meer uitgewerkt moeten worden. 
Ik kreeg het boek De oorsprong van Diana Gabaldon cadeau. Daar ben ik nu net in begonnen. 

Ik heb De oorsprong van Diana Gabaldon al uit. Het is een heel kort verhaal. Meer dan de helft van het boek zijn de eerste hoofdstukken van het boek van de reizigersserie. Het is minder mooi/aansprekend als de andere boeken en dat is wat jammer. Ik vind het niet zo de moeite waard. Als je dan over de oorsprong begint diep dat dan ook echt goed uit: dat is tenslotte ook de kracht van de andere boeken. Dit voelt wat makkelijk. 

Ik lees iets van Susan Wiggs, kerst in huppeldepup lake of zo. Ben nog niet zo ver.

Paar weken geleden ben ik begonnen in de Hof van Doorns en Rozen van Sarah J Maas. Heerlijke serie, ik luister ze als audioboek en ik las al in de recensies dat dat echt wat toevoegt. Daar sluit ik me bij aan. Inmiddels zet ik net deel 3 van de serie op. 26 uur audio, dus ik heb wat om me op te verheugen

Ik lees de Engel van de Stad van Eva García Sáenz de Urturi, het is een goed boek maar ik kom er steeds niet echt lekker in omdat de hoofdstukken steeds om en om heden en verleden zijn, terwijl ze ook best kort zijn. Dus het is schakelen schakelen schakelen.

die Engel staat ook nog op mijn wil ik lezen lijst. Ik lees nu De acht bergen. heeft goede recensies, maar ik weet het niet, gezien het tempo waarin ik gewend ben te lezen, en hoe lang ik hier al mee bezig ben, ben ik er niet echt van onder de indruk

nlies schreef op 26-12-2023 om 11:57:

die Engel staat ook nog op mijn wil ik lezen lijst. Ik lees nu De acht bergen. heeft goede recensies, maar ik weet het niet, gezien het tempo waarin ik gewend ben te lezen, en hoe lang ik hier al mee bezig ben, ben ik er niet echt van onder de indruk

De acht bergen, oeh die vond ik saai… Ik heb hem zelfs niet uitgelezen. 
Een beetje vlakke vertelling, heel beeldend verhaal en weinig dialogen. 

FarFarAway schreef op 26-12-2023 om 17:59:

[..]

De acht bergen, oeh die vond ik saai… Ik heb hem zelfs niet uitgelezen.
Een beetje vlakke vertelling, heel beeldend verhaal en weinig dialogen.

gelukkig , dan ligt t niet aan mij dat ik niet echt erdoor gegrepen werd

Ik wilde net beginnen aan Ripper-Allende maar ik kreeg Atlas van de kerstman. Nu mag ik het ein-de-lijk lezen! 

nlies schreef op 26-12-2023 om 18:12:

[..]

gelukkig , dan ligt t niet aan mij dat ik niet echt erdoor gegrepen werd

Ik heb 'm ook niet uit gelezen. Vreselijk saai boek.

Mick87 schreef op 26-12-2023 om 20:39:

[..]

Ik heb 'm ook niet uit gelezen. Vreselijk saai boek.

ik moet nog 20 blz geloof ik, dus ik houd nog even vol, maar dan snel iets spannender/leukers

Ik lees nu   "Little Girl Blue" , The Life of Karen Carpenter.

140x210.jpg

(Ik heb  het van iemand te leen en moet er heel  voorzichtig mee omgaan).

Ik vind het interessant, zit nu aan het begin van de carrière van broer  en zus.
En zo af en toe kijk ik dan even een filmpje op youtube.
Zo triest, ze is  maar 32 jaar geworden.

Zo, ik heb me weer aangemeld voor de Hebban challenge. Niet dat ik heel die lijst af ga vinken, maar wel leuk om te zien hoe ver ik kom 

nlies schreef op 28-12-2023 om 13:40:

Zo, ik heb me weer aangemeld voor de Hebban challenge. Niet dat ik heel die lijst af ga vinken, maar wel leuk om te zien hoe ver ik kom

Leuk! Ik ook 🙂 Hoeveel boeken wil je komend jaar lezen? Ik 50 boeken. In 2023 heb ik dat aantal ruim gehaald.

Wat leuk, ik doe ook mee met o.a. de Hebban Challenge. Ik ben nieuw hier op het forum en het lijkt me gezellig om mee te schrijven 😊 . Mijn genres zijn fantasy en thrillers. Maar ik lees af en toe ook eens wat anders. Vooral in het engels eigenlijk.
Op dit moment duik ik in 'Gone girl'. Die zal als eerste meetellen voor de
challenge, ben benieuwd! Verder ben ik begonnen aan de serie The Wheel
of Time. Dat is een beetje een side-project voor me, in de zin dat die langlopend gaat zijn, dus die zal ik niet elke keer benoemen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.