Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

alhambra schreef op 29-12-2023 om 18:56:

[..]

Ik lees terwijl ik op de fiets zit. Op de loopband leg ik hem weg.

Grappig dat je dan een boek meeneemt. Leuk!

Ik ga zelf nog even denken in welk boek ik ga beginnen… (ik lees in bed 😁)

Wat een leuk idee Alhambra, lezen op de sportschool. Ik heb een hekel aan de sportschool, misschien maakt een boek lezen het wat dragelijker

Ik lees nu ‘Ooit waren er wolven’ van Charlotte McConaghy. Ben nog niet zo ver, maar wow wat een mooi boek! Had ik ook wel gehoopt want ik heb ook zo genoten van haar boek ‘Vlucht’. Natuur speelt een grote rol in haar romans. Dus als je daar van houdt zijn haar boeken zeker een aanrader. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

30-12-2023 om 11:01

Boekenuil schreef op 30-12-2023 om 10:46:

Wat een leuk idee Alhambra, lezen op de sportschool. Ik heb een hekel aan de sportschool, misschien maakt een boek lezen het wat dragelijker

Ik lees nu ‘Ooit waren er wolven’ van Charlotte McConaghy. Ben nog niet zo ver, maar wow wat een mooi boek! Had ik ook wel gehoopt want ik heb ook zo genoten van haar boek ‘Vlucht’. Natuur speelt een grote rol in haar romans. Dus als je daar van houdt zijn haar boeken zeker een aanrader.

Ik heb echt genoten van het boek van Charlotte McConaghy, en het heeft mijn beeld van wolven in Nederland echt veranderd. Mooi!

Ik heb tijdens het sporten wel eens een luisterboek opgezet maar tegenwoordig kijk ik 1 of 2 afleveringen van een serie tijdens het sporten. En dan niet iets wat ik heel goed vind maar een comedy of real housewives oid. Heb ook wel eens een boek proberen te lezen op mijn telefoon maar dat vind ik toch lastiger dan luisteren en suf kijken.

Ik lees op mijn ereader dat kerstboek wat bij Bookchoice zat en lees ook in Jezus waarom van Bas Ragas. Gaat over de bijbel en vragen daarover. Wel interessant maar niet iets wat ik een ruk uitlees.

Ik heb het boek Agneta’s erfenis net uit en ben nu begonnen in het vervolg Mathilda’s geheim. Ik vind het een prachtige serie en geniet er echt van. Ik heb net een uurtje buiten gewandeld en tijdens het wandelen luisterde ik de eerste drie hoofdstukken van het tweede boek. Heerlijk uitgewaaid.

Oh wat een goede tip, die ga ik op mijn lijst zetten.

Wat leuk dat ik jullie heb weten te inspireren. 
Ik heb de kerstboekwinkel uit. Las lekker weg. Ik heb 26 boeken gelezen dit jaar! Dat is me jarenlang niet gelukt.

Ik lees nu Schijndood, van Angela Marsons. 
Bookchoise, en al deel 4 maar heb deel 1 al gereserveerd bij de bieb

Heb net los van alles uit; geschreven door Mariska Woertman. Leuk ontspannen boek. En ga straks in een boek van Charles Lewinsky beginnen: de familie Meijer.

mijn doel op storytell
180 boeken luisteren 😁
En ja dat is veel, maar ik luister gerust 8 uur per dag omdat ik zo weinig kan. En dat is meteen een stok achter de deur om voldoende te blijven rusten, want als ik luister kan ik niet veel anders doen. Win-win dus

Gisteren Fred en Ginger geluisterd. Klikte het aan omdat ik een historische Roman over old Hollywood verwachte 😂
Maar op basis van de kaft en omschrijving bleek het over heel wat anderd te gaan. Het is het verhaal van een hond en een kat en geschreven uit hun perspectief. Heel erg leuk.

ik heb vannacht ik volg je - Marelle Boersma uitgelezen. Ik vond de eerste helft beter dan de tweede helft, want halverwege begon ik me toch wel te storen aan de hoofdpersoon, ik dacht echt: mens, ga naar de politie! Zoek hulp! 

ik lees De Oktober koning. 4 mensen die gedwongen worden om een gruwelijk spel te spelen om miljoenen te winnen

Zo, ik kan mijn eerste boek op de gelezen lijst zetten, en meteen een hokje van de challenge afstrepen.
Fijn nieuw leesjaar allemaal

'Gone girl' is uit, vijf sterren van mij
boeiend geschreven plot en karakters, en ik bleef hooked. Wat ook fijn was: de hoofdstukken zelf waren maar een paar bladzijden. Lekker overzichtelijk. 
Voor het gemak gebruik ik de CAWPILE score:
Character- 9
Atmosphere - 10
Writing style - 9
Plot - 10
Intrigue- 9
Logic- 10
Enjoyment- 9
= 9,4 punten = 5 sterren

Goed begin van het nieuwe jaar! Hoop dat jullie ook sterk zijn begonnen.
Nu kies ik voor 'De zon is ook een ster', is volgens mij best een zoet boek.

Ik ben begonnen in Ascendant van Michael R. Miller, tot nu toe leest dat goed weg. In The Way of Kings van Brandon Sanderson heb ik een poging gedaan, maar ik kwam er niet door heen, dus die heb ik weer gedelete.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.