Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
MildredRatched
11-12-2023 om 15:45
Fiorah schreef op 11-12-2023 om 09:39:
Heeft iemand van jullie boeken van Sarah J. Maas gelezen?
Ik heb de Glazen Troon gelezen, die vond ik tegenvallen.
Nu ben ik bezig in Hof van doorns en rozen en tot nu toe vind ik die wel heel goed!
MildredRatched
11-12-2023 om 15:50
Lena55 schreef op 11-12-2023 om 12:46:
[..]
Toevallig ben ik nu bezig met 'Tower of dawn' van de Throne of glass serie. Ik vind deze serie niet heel erg YA. Zeker niet na boek 3. Ik lees dit soort boeken wel altijd in het Engels. Ik vind de Nederlandse vertaling van YA boeken meestal heel storend en kinderlijk. In het Engels heb ik er geen last van. Ook de serie 'a court of thorns and roses' vond ik goed. Heb die boeken achter elkaar gelezen.
Zijn het de beste boeken ooit qua fantasy? Nee, maar ik vind het wel heel vermakelijk!
@ Wandelvrouwtje: De glazen troon (ik neem aan dat je boek 1 gelezen hebt van de serie) was haar eerste serie. Ze was pas 16 toen ze boek 1 schreef en dat merk je. Naarmate de serie vordert worden de boeken steeds beter vind ik. Zeker na boek 3. Toch wel de moeite waard om de serie nog een keer op te pakken en dan misschien in het Engels! Ik heb er nu 4 gelezen (nog 3 te gaan) en geniet er echt van.
Goed om te weten dit, misschien pak ik die serie dan toch nog op
PerfumedAlpaca84
11-12-2023 om 16:02
Lena55 schreef op 11-12-2023 om 12:46:
[..]
Toevallig ben ik nu bezig met 'Tower of dawn' van de Throne of glass serie. Ik vind deze serie niet heel erg YA. Zeker niet na boek 3. Ik lees dit soort boeken wel altijd in het Engels. Ik vind de Nederlandse vertaling van YA boeken meestal heel storend en kinderlijk. In het Engels heb ik er geen last van. Ook de serie 'a court of thorns and roses' vond ik goed. Heb die boeken achter elkaar gelezen.
Zijn het de beste boeken ooit qua fantasy? Nee, maar ik vind het wel heel vermakelijk!
@ Wandelvrouwtje: De glazen troon (ik neem aan dat je boek 1 gelezen hebt van de serie) was haar eerste serie. Ze was pas 16 toen ze boek 1 schreef en dat merk je. Naarmate de serie vordert worden de boeken steeds beter vind ik. Zeker na boek 3. Toch wel de moeite waard om de serie nog een keer op te pakken en dan misschien in het Engels! Ik heb er nu 4 gelezen (nog 3 te gaan) en geniet er echt van.
Dat wist ik niet! Het verklaart wel een boel. Ik geef het dan nog wel een kans denk ik. In het Engels inderdaad. Ik had deze van iemand geleend, maar fantasy komt in het Nederlands inderdaad vaak minder goed tot zijn recht.
Cala
11-12-2023 om 17:59
Sarah J Maas is gewoon niets voor mij, ook Crescent City niet. Ik weet niet precies wat me tegenstaat, of het de schrijfstijl of de personages zijn. Fourth wing en Iron Flame daarentegen vind ik heerlijke boeken en ik vond het reuze mee vallen met het YA gehalte.
In de tussentijd heb ik My Roommate Is a Vampire van Jenna Levin gelezen, geen aanrader. En ik ben dit weekend begonnen in The Lost Treasure of the Templars van James Becker. Het is een soort Dan Brown boek, ik had wel weer zin in zo'n boek. Het leest opzich prima, maar soms dumpt de auteur een beetje teveel informatie in een keer, waardoor het dan niet lekker doorleest. Maar tot nu toe ben ik wel van plan om de andere delen hierna te gaan lezen.
En ter afwisseling lees ik Love Will Tear Us Apart (The Stranger Times deel 3) van Caimh McDonnell. Hoewel het iets minder grappig is dan deel 1, vind ik het nog steeds heel leuk en dit leest heerlijk soepel.
-Nienke-
11-12-2023 om 18:28
Ik vond Tijgerlelie echt goed, heel spannend! Hopelijk kom je er nog wat beter in.
Ik heb net De gast van B.A. Paris uit. Wel intrigerend, maar ik vond het einde wat tegenvallen (met een enorm lange epiloog waarin alles dan ineens zogenaamd op z’n plek viel). Zou ‘m niet gekocht hebben. Ik heb De kerstboekwinkel ook nog liggen, maar wil die eigenlijk bewaren voor de kerstvakantie! Dus nu even aan het twijfelen wat het volgende boek wordt.
nlies
11-12-2023 om 22:01
De kerstboekwinkel is uit. Allemaal nogal voorspelbaar, maar dat hoort bij dit soort boeken, toch?
Dolfje
11-12-2023 om 22:09
Regendrup. schreef op 11-12-2023 om 10:13:
Ben nu begonnen in Tijgerlelie van Marion Pauw, hij stond eindelijk in koboplus!
Wat vonden jullie? Ik kom er nog moeilijk in.
Ik heb die in de vakantie in een dag of wat in een ruk uitgelezen. Ik vond hem goed.
Dolfje
11-12-2023 om 22:10
nlies schreef op 11-12-2023 om 22:01:
De kerstboekwinkel is uit. Allemaal nogal voorspelbaar, maar dat hoort bij dit soort boeken, toch?
Precies en soms is dat precies wat je nodig hebt of zin in had. Ik had dat dit weekend.
Ben nu bezig in Paul Elstak.
alhambra
11-12-2023 om 22:21
Ik lees nu De witte duif van Santa Montefiori
Heerlijk ongecompliceerd.
Cala
11-12-2023 om 22:53
Dolfje schreef op 11-12-2023 om 22:10:
[..]
Ben nu bezig in Paul Elstak.
De DJ?
MildredRatched
11-12-2023 om 23:38
Dolfje schreef op 11-12-2023 om 22:09:
[..]
Ik heb die in de vakantie in een dag of wat in een ruk uitgelezen. Ik vond hem goed.
Oh dat klinkt goed, ik heb m op de ereader gezet
MildredRatched
11-12-2023 om 23:39
ik heb vanochtend het geheim van Penumbra’s boekwinkel uitgelezen. Vond ik echt vermakelijk en leuk geschreven. Geheim genootschap, codes en boeken. Heerlijk om in weg te duiken
Fiorah
12-12-2023 om 08:50
MildredRatched schreef op 11-12-2023 om 23:39:
ik heb vanochtend het geheim van Penumbra’s boekwinkel uitgelezen. Vond ik echt vermakelijk en leuk geschreven. Geheim genootschap, codes en boeken. Heerlijk om in weg te duiken
Oh ja die heb ik ook nog op m'n wishlist!
amarna
12-12-2023 om 09:31
Cala schreef op 11-12-2023 om 17:59:
Sarah J Maas is gewoon niets voor mij, ook Crescent City niet. Ik weet niet precies wat me tegenstaat, of het de schrijfstijl of de personages zijn. Fourth wing en Iron Flame daarentegen vind ik heerlijke boeken en ik vond het reuze mee vallen met het YA gehalte.
In de tussentijd heb ik My Roommate Is a Vampire van Jenna Levin gelezen, geen aanrader. En ik ben dit weekend begonnen in The Lost Treasure of the Templars van James Becker. Het is een soort Dan Brown boek, ik had wel weer zin in zo'n boek. Het leest opzich prima, maar soms dumpt de auteur een beetje teveel informatie in een keer, waardoor het dan niet lekker doorleest. Maar tot nu toe ben ik wel van plan om de andere delen hierna te gaan lezen.
En ter afwisseling lees ik Love Will Tear Us Apart (The Stranger Times deel 3) van Caimh McDonnell. Hoewel het iets minder grappig is dan deel 1, vind ik het nog steeds heel leuk en dit leest heerlijk soepel.
James Becker is een van mijn favoriete schrijvers.
Dit is een een serie van 3 met dit duo dat achter het geheim aan gaat.
Cala
12-12-2023 om 16:27
amarna schreef op 12-12-2023 om 09:31:
[..]
James Becker is een van mijn favoriete schrijvers.
Dit is een een serie van 3 met dit duo dat achter het geheim aan gaat.
Wat leuk! Ik had nog nooit van hem gehoord, maar was op zoek naar zo'n soort verhaal (avontuur, schatzoek/oude mysteries/geheime genootschappen) en kwam op Goodreads bij hem uit
MildredRatched schreef op 11-12-2023 om 23:39:
En dit klinkt alsof het ook dat thema heeft, dus die gaat op mijn lijstje!