Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
PerfumedAlpaca84
12-12-2023 om 16:47
ik ben nu bezig in Bookshops & Bonedust, van Travis Baldree. Heerlijk, dezelfde sfeer als Legends & Lattes.
Dolfje
12-12-2023 om 17:37
Cala schreef op 11-12-2023 om 22:53:
[..]
De DJ?
Yep. Weet zo even niet hoe de schrijver heet. Het zijn in elk geval korte hoofdstukken met vragen aan Paul Elstak.
Tover-Feetje
13-12-2023 om 15:30
Identiteit van Nora Roberts gelezen.
Geen slecht boek maar na een spannend begin werd het wel erg langdradig.
De uiteindelijke "ontknoping" besloeg maar weer een paar pagina's.
Nu begonnen in Ik zie jou van Claire Mackintosh.
Boekenuil
13-12-2023 om 17:20
Ik ben gisteren begonnen in ‘Enter’ van Willem Asman. Deel 1 van een triologie. Tot nu toe veelbelovend!
Verder het boek ‘Stilleven’ uitgelezen van Marieke Damen. Ik vond het een goed boek, maar iets te specifiek en heftig soms. Haar andere boeken vond ik beter. Haar nieuwe boek ‘Het perfecte gezin’ vind ik bijvoorbeeld echt een aanrader.
amarna
13-12-2023 om 17:45
Cala schreef op 12-12-2023 om 16:27:
[..]
Wat leuk! Ik had nog nooit van hem gehoord, maar was op zoek naar zo'n soort verhaal (avontuur, schatzoek/oude mysteries/geheime genootschappen) en kwam op Goodreads bij hem uit
[..]
En dit klinkt alsof het ook dat thema heeft, dus die gaat op mijn lijstje!
Als James Becker je bevalt in het genre thrillers met een historisch tintje, kan ik je ook Steve Berry van harte aanraden.
En van vaderlandse bodem Jeroen Windmeijer - mijn favoriete schrijver op het moment.
Regendrup.
13-12-2023 om 17:47
Ik zit inmiddels op een kwart van Tijgerlelie en zit er nu vol in! Ben heel benieuwd!!
Cala
13-12-2023 om 17:52
amarna schreef op 13-12-2023 om 17:45:
[..]
Als James Becker je bevalt in het genre thrillers met een historisch tintje, kan ik je ook Steve Berry van harte aanraden.
En van vaderlandse bodem Jeroen Windmeijer - mijn favoriete schrijver op het moment.
Oh nee Jeroen Windmeijer vind ik echt vreselijk geschreven. Aardige man, maar zijn boeken vind ik niet om door te komen
amarna
13-12-2023 om 18:03
Cala schreef op 13-12-2023 om 17:52:
[..]
Oh nee Jeroen Windmeijer vind ik echt vreselijk geschreven. Aardige man, maar zijn boeken vind ik niet om door te komen
Smaken verschillen!
Ik vind zijn boeken niet allemaal even goed, maar het Pilgrimfatherscomplot
echt een super boek.
PerfumedAlpaca84
13-12-2023 om 18:05
Ik ben begonnen in Na die nacht van Karin Slaughter. Ik denk dat het erg heftig gaat worden.
nlies
13-12-2023 om 22:07
Ik heb Adriaan van Dis, Naar zachtheid en een warm omhelzen gelezen. Ben nu wel weer toe een een thriller, en dat wordt Meisje zonder hoop, deel 3 van serie van Michael Robotham
Beterlaat2021!
14-12-2023 om 07:54
Omdat ik ook wel eens iets anders moet lezen dan 'scandi-thrillers' ben ik nu begonnen in De Tweeling van Tessa de Loo. De 76e druk !! uit 2016, gevonden in een straatbieb.
Helaas vind ik er niets aan, ik denk dat ik stop op blz.103.
kapow
14-12-2023 om 07:57
IJskoude leugens van Eva Björg Aegisdóttir gelezen. Deel II van de serie Forbidden Island).
Ik weet weer waarom ik in eerste instantie na deel I was gestopt. Er is geen diepgang in de personages. Nu ook weer niet. Hoofdpersoon blijft maar niet zeggen tegen moeder/zus/buurman/baas/collega wat ze eigenlijk wil zeggen. In feite ben je dan alleen maar over het verloop van een onderzoek aan het lezen van iemand die vermoord is en ontzettend onsympathiek wordt neergezet.
En dan ineens dat einde. Ja dáág. Ongeloofwaardig.
Gisteren begonnen aan Mooie meisjes van Karin Slaughter.
nlies
14-12-2023 om 23:05
Meisje zonder hoop, kan ook op de gelezenlijst. Dat wordt weer iets anders zoeken
Ninoea
15-12-2023 om 18:49
Ik ben begonnen in Agneta’s erfenis van Corona Bomann. Ik meen me te herinneren dat deze in dit topic ooit eens getipt is als mooi. Vooralsnog leest het lekker weg en spreekt het aan.
Ik heb De belofte van Damon Galgut net uit. Ik las deze voor de leesclub waarvan ik lid ben. Ik vond het een mooi boek maar had wel moeite met in het verhaal komen. Dat heeft deels te maken met een ander boek waar ik toen in aan het lezen was maar ook met de manier van schrijven. Er wordt vanuit de hoofdpersonen verteld maar ook vanuit een verteller die dan weer aansluit bij het verhaal en dan weer niet en soms ook in twijfel trekt hoe het werkelijk gegaan is of andere potten suggereert. Wel heel mooi taalgebruik en in de achtergrond de apartheid in Zuid Afrika aangezien het verhaal zich daar afspeelt en ook in verschillende fases van de tijd.