Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Ninoea
09-12-2023 om 05:42
Ik heb het luisterboek Iron Flame van Rebecca Yarros net uit. Prachtig. Het eerste boek werd ik al direct ingezogen, maar dit tweede boek nog veel meer.
Fiorah
10-12-2023 om 11:10
Ik lees Oog om Oog van MJ Arlidge. Het wil maar niet spannend worden maar prikkelt toch...
We hadden het hier toch eens over een leesvakantie? Dat je met een stapel boeken en een enorme voorraad thee/koffie/wijn/chocola in een charmant Middeleeuws landhuis/kasteel zou willen zitten? Volgens mij zei iemand toen dat diegene daar ook een goede plek voor wist. Weten jullie dat nog?
FarFarAway
10-12-2023 om 18:07
Ninoea schreef op 09-12-2023 om 05:42:
Ik heb het luisterboek Iron Flame van Rebecca Yarros net uit. Prachtig. Het eerste boek werd ik al direct ingezogen, maar dit tweede boek nog veel meer.
Die twee boeken vallen onder New Adult, merk je dit? Is het wat The Hunger Games achtig wat dat betreft?
Ninoea
10-12-2023 om 19:42
De boeken van hunger games heb ik niet gelezen dus daarmee kan ik het niet vergelijken. De personages in de boeken zijn jongvolwassen. Intrige en draken. Badass. Seksueel expliciet. Beide boeken zijn echt gaaf vind ik.
PerfumedAlpaca84
10-12-2023 om 19:54
FarFarAway schreef op 10-12-2023 om 18:07:
[..]
Die twee boeken vallen onder New Adult, merk je dit? Is het wat The Hunger Games achtig wat dat betreft?
Ik heb ook erg van beide boeken genoten. Soms merk je het YA gehalte wel, af en toe vind ik personages erg puberaal overkomen, maar het stoorde mij niet. En verder zijn de draken gewoon fantastisch.
FarFarAway
11-12-2023 om 05:22
De boeken spreken mij wel aan, ik zie ze ook in iedere boekenwinkel liggen waardoor mijn nieuwsgierigheid alleen maar groter wordt. Ik heb ze op mijn verlanglijst gezet 🙂
PerfumedAlpaca84
11-12-2023 om 09:46
Fiorah schreef op 11-12-2023 om 09:39:
Heeft iemand van jullie boeken van Sarah J. Maas gelezen?
Ik heb er een gelezen, die liet mij me realiseren dat ik geen young adult meer ben. Dat was De glazen troon. Ik twijfel om een serie van haar op te pakken, want veel mensen zijn wel enthousiast. Dat boek vond ik helaas wel echt een afknapper.
Fiorah
11-12-2023 om 10:02
Ik ben ook al een hele tijd geen young adult meer en daarom twijfel ik ook. Veel enthousiaste reacties wel op haar boeken.
Regendrup.
11-12-2023 om 10:13
Ben nu begonnen in Tijgerlelie van Marion Pauw, hij stond eindelijk in koboplus!
Wat vonden jullie? Ik kom er nog moeilijk in.
FarFarAway
11-12-2023 om 11:23
Ik ben bijna aan het einde van de tweede Crescent City. Normaal schrijft ze voor YA maar deze reeks is voor adult.
Tot nu toe vind ik het goede boeken, het duurt even voor er wat spanning in zit maar het is niet vervelend of langdradig. Ze kan situaties zo beschrijven dat je er echt inzit.
Het einde van het eerste boek was echt wauw, het dreunde! Volgens de reviews is het einde weer fenomenaal, ik kijk er alvast naar uit. Nog 500 digitale pagina’s!
Beterlaat2021!
11-12-2023 om 11:33
Ben nu in Robert Bryndza's 'De Stalker in de Nacht' bezig.
Halverwege het boek wordt duidelijk wie de dader is en worden de moorden dus van beide kanten (politie en dader) belicht. Leest heel goed.
Fiorah
11-12-2023 om 12:25
Regendrup. schreef op 11-12-2023 om 10:13:
Ben nu begonnen in Tijgerlelie van Marion Pauw, hij stond eindelijk in koboplus!
Wat vonden jullie? Ik kom er nog moeilijk in.
Ik vond hem ok! Ik had slechte kritieken gehoord dus ik maakte me zorgen over of het tegen zou vallen. Het is geen legendarisch goed boek maar ik vond hem toch fijn om te lezen.
En dankjewel, FarFarAway, ik zal daar eens naar kijken. Ik ben nu begonnen in de Kerstboekwinkel van Jenny Colgan.
Lena55
11-12-2023 om 12:46
Toevallig ben ik nu bezig met 'Tower of dawn' van de Throne of glass serie. Ik vind deze serie niet heel erg YA. Zeker niet na boek 3. Ik lees dit soort boeken wel altijd in het Engels. Ik vind de Nederlandse vertaling van YA boeken meestal heel storend en kinderlijk. In het Engels heb ik er geen last van. Ook de serie 'a court of thorns and roses' vond ik goed. Heb die boeken achter elkaar gelezen.
Zijn het de beste boeken ooit qua fantasy? Nee, maar ik vind het wel heel vermakelijk!
@ Wandelvrouwtje: De glazen troon (ik neem aan dat je boek 1 gelezen hebt van de serie) was haar eerste serie. Ze was pas 16 toen ze boek 1 schreef en dat merk je. Naarmate de serie vordert worden de boeken steeds beter vind ik. Zeker na boek 3. Toch wel de moeite waard om de serie nog een keer op te pakken en dan misschien in het Engels! Ik heb er nu 4 gelezen (nog 3 te gaan) en geniet er echt van.
nlies
11-12-2023 om 13:08
Fiorah schreef op 11-12-2023 om 12:25:
[..]
Ik vond hem ok! Ik had slechte kritieken gehoord dus ik maakte me zorgen over of het tegen zou vallen. Het is geen legendarisch goed boek maar ik vond hem toch fijn om te lezen.
En dankjewel, FarFarAway, ik zal daar eens naar kijken. Ik ben nu begonnen in de Kerstboekwinkel van Jenny Colgan.
Daar ben ik gisteren ook aan begonnen, benieuwd of ik het uitlees, want die feelgoods ben ik meestal halverwege ergens wel zat. Maar ja, als bookchoise m stuurt, kun je altijd proberen he